• Radyo
    ****

    Řekl jsi "Ahój". - Ne, řekl jsem "Ahoj". - Ne, řekl jsi "Ahój". Tak tenhle dialog (který je ve skutečnosti delší) vystihuje vpodstatě celý film. Je o ničem (jak tady píše gouryella), ale stejně rozesměje.(3.8.2002)

  • Jordan
    *****

    asi najlepší film - doslova skvost - českej kinematografie, aký som mal možnosť vidieť (a nebolo ich veru málo). Forman je fenomén, akému niet na nielen domácom ale i svetovom fóre páry, s úžasom som sledoval jednoduchý, vtipný, originálny, doslova revolučný film, pritom na malom priestore a s minimom postáv vyjadrená generačná výpoveď a pocit jednotlivca v spoločnosti vtedajšej doby - s veľmi veľkým presahom, keď to dokázalo chytiť a osloviť aj mňa, človeka narodeného skoro štvrťstoročie po natočení. úžasné, dlho som sa k tomuto filmu dostával, videl som celú formanovu americkú tvorbu skôr než jeho české filmy, a môžem zhodnotiť, že i napriek nepopierateľnej genialite snímkov ako Prelet nad kukučím hniezdom, Muž na mesiaci či Amadeus sa českému Formanovi na čele s Černým Petrom asi nič nevyrovná. dokumentárny minimalizmus, kongeniálna práca s nehercami a prostredím, dotiahnuté a vybrúsené motívy, milé epizódky . . . film s nadhľadom, šarmom a humorom. som uchvátený . . .(11.6.2007)

  • Amarcord_1
    *****

    95% - Zde uvedeným názorům, že je tento film o ničem vůbec nerozumím. Scéna "Ahój" zajisté zaujme experty na hlášky, ale že by vystihovala celý film? Fascinující... Je mnoho věcí, o čem ten film je. Kupříkladu neschopnost hlavního hrdiny najít povolání, v němž by se mohl realizovat. Výčitky ze strany rodičů, a "zájem" o ně ze strany těch, co si s ničím hlavu nelámou, a prostě pracujou. To téma je stále aktuální, a bude vždy... A je toho ještě víc... Tak ahój!(15.3.2006)

  • charlosina
    *****

    Debut Miloše Formana a hned tak BRAVURNÍ. Černého Petra považuji za jeho nejlepší výplod, bez debat. Kousavá podívaná na českou společnost plná absurdních situací zachycených skvělou kamerou. Prostě skvost, jeden z nejepších českých filmů všech dob. // PS: Docela by mě zajímalo, co by na Petra a Pavlu řekl Jarmusch.(31.8.2010)

  • Matty
    ****

    -Smím prosit? -Dyť nehrajou. První Formanova spolupráce s Papouškem (a třetí s Passerem) přináší řadu nádherně nenucených poloimprovizovaných dialogů (resp. otcových monologů), film však postrádá rytmus, kontrolovaný třeba v Láskách Menšíkem. Herecká nezkušenost zúčastněných zapříčiňuje rovněž trapnost nechtěnou a mlčení někdy trvá příliš dlouho. Zakončení mrtvolkou (přerušenou jedním příznačně apatickým pohledem) ovšem, podobně jako „zatuhnutí“ v Intimním osvětlení, vydává za tisíc slov. 80% Zajímavé komentáře: genetique, Radko, Kimon, jahol, slunicko2(14.6.2012)

  • - Postava Pavly Martínkovej-Novotnej sa pôvodne volala Aša, neskôr so zmenou scenára sa premenovala na Pavlu. (Raccoon.city)

  • - Film měl velmi omezený rozpočet, a údajně proto Forman obsadil do hlavních rolí neherce. Tím ovšem definoval poetiku své rané, ale i pozdější tvorby, kdy často sázel na neokoukané a více méně neznámé herce. Jedinou výjimkou byl Vladimír Pucholt, který v té době studoval 4. ročník pražské divadelní akademie. (Kubrickon)

  • - Počas najťažších natáčacích dní sa Ivan Passer vytratil na tri dni a režisér Miloš Forman dodnes nevie, kde sa stratil. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace