Reklama

Reklama

Na dřeň

  • Česko Pachuť krve (více)
Trailer 2

VOD (1)

Alimu (Matthias Schoenaerts) byl do péče svěřen jeho pětiletý syn, ale se Samem (Armand Verdure) se sotva znají a ocitají se bez domova, bez peněz a bez přátel. A tak se Ali uchýlí ke své sestře Anně (Corinne Masiero) do jihofrancouzského města Antibes. Tam najednou život vypadá snadnější a zalitý sluncem. Ali, muž impozantní velikosti a síly, dostane práci jako vyhazovač v nočním klubu a Sam začne chodit do školy. V klubu se Ali seznámí s rezervovanou Stephanie (Marion Cotillard), která ve vodním parku vystupuje s kosatkami. Ani Stephanie, ani Ali zatím netuší, že každému z nich se vlastní svět již brzy zhroutí a jediné, co je může zachránit, je vzájemná blízkost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (341)

Khalesi 

všechny recenze uživatele

Veľmi silný príbeh. Skutočne si zaslúži označenie dráma. Je dôkazom toho, že nezáleží na tom čo sa vám v živote stalo a o koľko ste prišli, ak pri vás stojí človek, ktorý vás miluje dokážete prekonať všetko! Keby nebolo scén s kosatkami v morskom svete, mohla by som hodnotiť plným počtom, ale vzhľadom k tomu, že som zásadne proti všetkým takýmto zariadeniam, kde sa zo zvierat robia atrakcie, musím bod ubrať. Prekvapuje ma, že Marion Cotillard, ktorá podporuje Greenpeace a je vegetariánka, súhlasila s účinkovaním vo filme, ktorý v podstate propaguje drezúru veľrýb! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Silný příběh o netradičním vztahu. Kvalita tohoto snímku však netkví v tom příběhu, ale v hereckých výkonech i sebelepší scénář můž nějakej hereckej pat a mat prostě zazdít. O Marion už bylo řečeno dost a dost a s chválou na její adresu zcela souhlasím, ona si svou rolí dokáže nikoli odehrát, ale odžít, kdo mně však neskutečně příjemně překvapil byl Matthias Schoenaerts on toho Aliho dal naprosto famozně. Chvíli jsem ho děsně měl rád, chvíli nechápal, občas jsem z jeho chování neměl dobrej pocit, ale vždycky jsem viděl obyčejnýho kluka s velkým srdcem a malým rozumem, ale sledováním jak se Ali se Stephanii rvou se životem, mě docela dodalo sílu do mých soukormých soubojů s osudem. Přirozené, chladnější, silné a divácky poctivé. ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Vlastně jsem se po celou dobu filmu snažil zachytit, o čem je, co se snaží postihnout. A vždycky když jsem měl pocit, že jsem to hlavní téma odhalil, obrátil směr úplně jinam. Stavba příběhu se tak pro mě stala podivným beztvarem, který jsem nedokázal plně uchopit. Herecké výkony bez debat na jedničku, některé scény překvapily svojí syrovostí. I tak jsem stále doufal v něco víc přímočařejšího a jasnějšího. 6/10 ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Krásne, civilné, dojímavé, pôsobivé, fantasticky zahrané. Strašná škoda, že v závere príde zbytočné ( a navyše nezvládnuté) zdramatizovanie, ktoré takmer zničí dojem z filmu. Ale aj tak ide o najlepší žabožrútsky komerčný film od ... fúha, tak dlho?...odkedy sa zbláznil Luc Besson t.j. cca 20 rokov 8/10 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Mořská víla a bojovník. Voda a země. Poetická romance a sociální drama. Elipsovitě vyprávěný, roztěkanou kamerou snímaný úvod, během kterého jsou otázky více kladeny než zodpovídány, připomíná (i díky sledování vztahu otce a syna v krajní situaci) sociální dramata bratrů Dardennových. Nevíme, odkud nebo před kým Al a Sam utíkají, důležité je pro ně momentálně vyřešení základních existenčních problémů – mít co jíst, kde složit hlavu, a jak vydělat peníze. Hrdinův boj s okolním světem je od začátku vyhrocený z logiky jeho povahy, neboť život je pro Alaina synonymem pro zápas. Území sociálního dramatu Audiard neopouští ani v následujících minutách, pouze vyprávění ženským elementem obohacuje o další významové i náladové roviny. Životy Stéphanie a Alaina se doplňují s osudovou naléhavostí obrazně i obrazem (když po jejím neštěstí následuje střih na Ala, kterého zrovna míjí sanitka). Teprve společně tvoří jednoho člověka, jedno tělo (během milostných scén téměř doslova). Audiardova fascinace lidským tělem tady vyplývá ze stavu a povahy postav. Alain se brutálními bitkami a krátkodobými postelovými známostmi přesvědčuje o vlastní zmužilosti, o schopnosti čelit jako muž každodenní realitě. Jeho neustálá a sebedestruktivní potřeba bojovat vyznívá jako odmítání situace, do které jej postavení společenského outsidera uvrhlo. Současně je svou zarputilostí inspirací pro Stéphanii, jíž její nehoda prosmýčila od šoku a odmítání k rezignované depresi. On se světem bojuje, ona se před ním skrývá. Motivace pro jejich sblížení nejsou tak banální jako v romancích, kde láska vše podmiňuje i řeší. Aby dokázali vnímat nejen krutost, ale také krásu světa, musí přijmout sebe samé, naučit se přijímat porážky a žít s tím, co jim bylo dáno. Stejně jako Hanekeho Láska, reflektuje i Na dřeň současnou krizi mezilidských vztahů, když varuje před egoistickým bojem výhradně za sebe samého. Společný boj je možná náročnější, ale dává neocenitelný pocit, že někam patříme a pro někoho jsme. 75% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Marion Cotillard si v rámci příprav na roli zlepšila techniky plavání a také strávila týden v Marinelandu, aby si osvojila něco o práci cvičitelů kosatek. (Linkyc)
  • Film je natočen podle stejnojmenného souboru povídek kanadského spisovatele Craiga Davidsona. (ellegrey)
  • Ústredná herecká dvojica - Marion Cotillard a Matthias Schoenaerts - sa stretla prvýkrát tri týždne pred začiatkom nakrúcania v dome režiséra Jacquesa Audiarda. (MikaelSVK)

Související novinky

Audiard prozkoumává francouzskou společnost

Audiard prozkoumává francouzskou společnost

19.10.2014

V současnosti není ve Francii uznávanějšího aktivně tvořícího režiséra než je Jacques Audiard. V posledních letech nám představil strhující vězeňské drama Prorok a poté nabídl netypickou vztahovku Na… (více)

Reklama

Reklama