Reklama

Reklama

Proti větru

  • Francie Des vents contraires (více)
Trailer

Život Paula se změní po tom, co jeho žena nenadále zmizí. Po roce hledání je zoufalý a bez východiska. Jeho poslední šancí je začít vše znovu od nuly. Stěhuje se se svými dvěma dětmi do Saint-Malo, města, kde vyrůstal. Ale zjišťuje, že vše je jinak, než si představoval. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

emma53 

všechny recenze uživatele

Velmi dobré obsazení do hlavní role Paula Benoítem Magimelem v každém případě přispělo k mému vyššímu hodnocení. Drama se kterým se tak běžně nesetkáváme, takže se jen v hrubých rysech můžeme dohadovat, zdali by to odpovídalo i reálu. Postavy, které proplouvaly v Paulově životě po zmizení jeho ženy by potřebovaly přece jen o trošku víc rozvinout, abych lépe pochopila jejich jednání vzhledem k němu (kromě bratra, tam jsem byla spokojená). Jinak ta atmosféra byla přesně tak pochmurná, jak bych si asi představovala v této situaci a jisté napětí z očekávání vzhledem ke zmizení jeho ženy a jak to nakonec dopadne, jsem cítila celou dobu. A i když to byl smutný film, tak jsem vděčná, že se j podařilo potlačit citově vyděračský podtón a konec byl v tomhle směru tak akorát umírněný. Jedno je ale jisté, Benoít Magimel tady v mých očích opravdu zabodoval. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Film o rodičích, dětech a odpovědnosti. Řekněme to takhle - francouzské drama o rodině, která je jedním ze základních kamenů v každém z nás. Zní to jako klišé, ale vztah Paula a jeho dětí mě okouzlil. Oceňuji, že divák celou dobu netuší, jak to vlastně celé dopadne. Jenže první půlka se tak vleče, že tu druhou půlku jsem byla schopná dokoukat až napotřetí. Což je škoda, protože ta druhá půlka, kdy se všechno vyšetřuje a vysvětluje, patří k vrcholům (zejména scéna v zahradě, kde Manon upadne) celého filmu. ()

Reklama

Dont 

všechny recenze uživatele

Neřekl bych, že si film zaslouží tak nízké hodnocení. Děj je sice chvílemi možná příliš účelově vyumělkovaný, Audrey Tautou zde účinkuje spíše jako tahák na diváky, ale film má svébytnou atmosféru, která se mi líbila, Benoît Magimel dělá, co může a v závěru přijdou až nečekaně silné emoce. Režisér naprosto vynechal emoce v úvodu po zmizení (a udělal velmi dobře), o to více pak přitlačil na pilu v závěru (a udělal opět velmi dobře). Děti jsou důležitým a nepostradatelným prvkem snímku, ale přitom nepřekročí pomyslnou hranici využití jejich roztomilých tvářiček jako prostředku k manipulaci s divákem, jako to ukázkově předvedl např. Martin a Venuše. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Námět zamrazí, výkony dvojice ratolestí přikovají, ale výsledek mě musí neodvratně zklamat. Každá významnější situace je totiž hrozně chtěná a tváří v tvář civilnímu pojetí jsou nepřerušované záběry "čirého štěstí" i "jasného smutku" trestuhodně polopatické. Při ději, který se posouvá dopředu jen pomocí občasně dávkovaných zvratových skoků tak přichází vniveč jak dobré téma, tak charisma nečitelného Benoîta Magimela. ()

ajuska 

všechny recenze uživatele

I když se film zabývá neradostným tématem a naděje v něm zasvitne jen málokdy, neupadá do prvoplánových kýčovitých schémat a po celou dobu udrží diváka v napětí. Tvůrci ve scénáři chytře přeskočili období bezprostředně po zmizení ženy a vyhnuli se tak největšímu slzavému údolí. Místo toho se věnují Paulovi v okamžiku, kdy už je trochu smířený s osudem a snaží se jít dál, což je mnohem zajímavější. Zároveň oceňuju, že tam není patetický motiv sbližování s dětmi. ()

Galerie (33)

Reklama

Reklama