Režie:
Sean EllisKamera:
Sean EllisHudba:
Robin FosterHrají:
Jake Macapagal, John Arcilla, Althea Vega, Erin Panlilio, Mailes Kanapi, Moises Magisa, Quark HenaresObsahy(1)
Z nedostatku finančních prostředků k zajištění kvalitního výsevu rýže na příští rok, rozhoduje se zoufalá rodina pro odchod do města, kde, jak doufá, dokáže přežít snáz než na venkově, sužovaném chudobou a nedostatkem pracovních příležitostí. V pracovním centru v Quezon City je rodina oslovena bytovým prostředníkem, v jehož moci je rodině pronajmout levné ubytování. To si ovšem bere všechny zbývající rodinné úspory. Oscar Ramirez (Jake Macapagal) se hned druhého dne vydává za prací, zatímco jeho žena Mia (Althea Vega) a Angel (Erin Panlilio) jsou rázným způsobem městskými pracovníky vyprovozeni z bytu a ponecháni na ulici. V jejich silách není nic většího, než nalezení postačujícího přístřeší v podobě slumu Tondo, nacházejícího se na severu města, v němž jen krátce nato potkávají obyvatele sousedních prostor Charlieho (Mailes Kanapi). Ten Miae přihazuje nabídku barmanky v zaběhnutém podniku, v němž si dokáže přijít k sumě, dostatečně pokrývající náklady na ní i její dceru. Její problémy se ale zvětšují v okamžiku, kdy ji vyšetřující lékař během preventivní lékařské prohlídky oznamuje příznaky počátečního těhotenství. A zatímco je dvojice schopná se o sebe postarat přinejmenším na dobu nejbližší budoucnosti, Oscar nachází příležitost v pracovní nabídce ozbrojeného přepravce cenin, přepravovaných obrněnými transportéry. Jeho pracovním partnerem je Douglas Ong (John Arcilla), který i přes funkční rodinné zázemí čas od času navštěvuje utajovanou milenku. Oscar mu pomáhá jeho aférky zakrývat. S postupujícím časem se dvojice přátelí, Oscar je dokonce pozván na rodinou sešlost a poprvé po dlouhé době se cítí být spokojeným; s rodinou se stěhuje do malého bytu v severní části města. A konečně cítí jakési zadostiučinění veškeré své snaze o zajištění budoucnosti celé rodiny, když v tom se jen krátce nato stává z jejich společných snů pravá noční můra. Rodina je postavena před složitou situaci, která ji může stát úplně všechno, co doposud dokázala vybudovat. (Conspi)
(více)Videa (2)
Recenze (188)
Nebylo to špatné, ale podle zdejšího hodnocení jsem čekal o dost více. Celkově to bylo nudné, ale surovost a reálnost prostředí udrží diváka až do samotného konce, který se i tak, dal nějak předpokládat. Už jsem viděl pár filmu, které byly na tohle téma o dost lepší, proto pouze 3*. PS: akci tu nehledejte. ()
Zapomeňte na líbivého a přeceňovaného Slumdog Millionaire, protože Metro Manila je proti němu syrovější než tatarák proti pečeným žebírkům. Ovšem společného přece jen něco mají - opět se jedná o asijský film o Asiatech... natočený bělochy. Ale tentokrát se to povedlo na sto procent a já mám silný pocit, že jsem si kus života prožil v manilských ulicích, tak je totiž v tomhle směru film přesvědčivý. Ale není to "jen" existenciálně tíživé sociální drama, navíc je děj opepřen skvělou kriminální zápletkou, do jisté chvíle dost podobnou americkému Training Day, ale potom už.... Jsem nadšen a divácky maximálně ukojen. ()
Každá rastlina, každý živočích sa snaží o prežitie svojho druhu. Avšak iba človek dobrovoľne podstúpi hlúpe riziko, že o svoj život príde, aj keď sú jeho šance na úspech mizivé. Pri tomto príbehu sa nám opätovne vynára otázka, čo je pre dieťa väčším darom od rodičov - žiť spoločne ako kompletná rodina, síce na pokraji chudoby, alebo vyrastať v blahobyte bez jedného z nich. ()
Sociálně tíživé, mistrně vyprávěné, depresivně laděné. Závěr mi nejprve přišel uspěchaný, ale jakmile vyplavala pointa, začal jsem se rozhodovat mezi čtyřmi a pěti hvězdami. Což je u mě prakticky filmový svátek. Nakonec to emočně nedolehlo tak moc, jak bych si přál. I tak je ale drsný příběh o odvráceně tváři velkoměsta tím kouskem, který se nebudu bát doporučovat. Britský tvůrce výborného Cashbacku Sean Ellis zakomponoval do příběhu i čistě existenciální rozměr, od něhož se odvíjí reflexe smysluplnosti bytí v nehostinném světě. Sofistikovaný kousek je formálně dokonalý, rodina mlčky se proplétající městem působí naprosto tíživě strhujícím dojmem. Tvůrci přidali přesný výběr herců, zvuk, hudbu. Originálně tragické!! ()
Filmy z filipínské provenience nemám příliš v hledáčku, ale jsem velmi rád, že se mi naskytla možnost se podívat na snímek v koprodukci s Velkou Británií, Metro Manila. Kvalitní příběh se sympatickými postavami, které si brzo získají divákovu přízeň i díky tomu, jak se rvou s osudem a nelehkou situací. Pozitivně hodnotím také prostředí, v němž se odehrává, herce a hudbu, která dobře dotváří scény. Chviličku mi vadil střih, ale brzy jsem si na něj zvykl. Drsné scény střídají příjemnější pasáže, napětí kontruje vtipnějším okamžikům, avšak stále se děj odvíjí ve stínu odvrácené tváře Manily. Neříkám, že je konec snímku vyloženě emotivní, ale rozhodně má svoji sílu. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (2)
- Snímek se natáčel v roce 2011 výhradně v lokacích metropolitního regionu hlavního filipínského města Manily. Filmový štáb byl spolu s hereckým obsazením tvořen výhradně Filipínci. I z toho důvodu je originální znění filmu v filipínském jazyce. (Conspi)
Reklama