Reklama

Reklama

Metro Manila

(festivalový název)
  • Velká Británie Metro Manila
Trailer 2

Obsahy(1)

Z nedostatku finančních prostředků k zajištění kvalitního výsevu rýže na příští rok, rozhoduje se zoufalá rodina pro odchod do města, kde, jak doufá, dokáže přežít snáz než na venkově, sužovaném chudobou a nedostatkem pracovních příležitostí. V pracovním centru v Quezon City je rodina oslovena bytovým prostředníkem, v jehož moci je rodině pronajmout levné ubytování. To si ovšem bere všechny zbývající rodinné úspory. Oscar Ramirez (Jake Macapagal) se hned druhého dne vydává za prací, zatímco jeho žena Mia (Althea Vega) a Angel (Erin Panlilio) jsou rázným způsobem městskými pracovníky vyprovozeni z bytu a ponecháni na ulici. V jejich silách není nic většího, než nalezení postačujícího přístřeší v podobě slumu Tondo, nacházejícího se na severu města, v němž jen krátce nato potkávají obyvatele sousedních prostor Charlieho (Mailes Kanapi). Ten Miae přihazuje nabídku barmanky v zaběhnutém podniku, v němž si dokáže přijít k sumě, dostatečně pokrývající náklady na ní i její dceru. Její problémy se ale zvětšují v okamžiku, kdy ji vyšetřující lékař během preventivní lékařské prohlídky oznamuje příznaky počátečního těhotenství. A zatímco je dvojice schopná se o sebe postarat přinejmenším na dobu nejbližší budoucnosti, Oscar nachází příležitost v pracovní nabídce ozbrojeného přepravce cenin, přepravovaných obrněnými transportéry. Jeho pracovním partnerem je Douglas Ong (John Arcilla), který i přes funkční rodinné zázemí čas od času navštěvuje utajovanou milenku. Oscar mu pomáhá jeho aférky zakrývat. S postupujícím časem se dvojice přátelí, Oscar je dokonce pozván na rodinou sešlost a poprvé po dlouhé době se cítí být spokojeným; s rodinou se stěhuje do malého bytu v severní části města. A konečně cítí jakési zadostiučinění veškeré své snaze o zajištění budoucnosti celé rodiny, když v tom se jen krátce nato stává z jejich společných snů pravá noční můra. Rodina je postavena před složitou situaci, která ji může stát úplně všechno, co doposud dokázala vybudovat. (Conspi)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (190)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,CO SE STANE S TÍM, KDO JE ZAHNÁN DO ZOUFALÉ SITUACE? ZOUFALÉ SITUACE VYVOLÁVAJÍ ZOUFALÉ ČINY. A ZOUFALÉ ČINY TĚ PŘIVEDOU DO HROBU...“ /// Tož, skoro jako u nás… zemědělství šlo do hajzlu, a tak Oscar bere famílii a serou si to do hlavního města. Jenže milé děti, život v Manile, to není jen tak. Jak vám uviděj koukat z bot rejži, tak vojebávaj a vojebávaj… Drama z místa, kde se fronty nestojej před sociálkou, ale na práci. Baví nejen tyhle sociální rozdíly, ale je tu i práce v bezpečnostní agentuře, která by klidně taky mohla bejt tématem pro samostatnej film. Všechny(?) nás bavila Elitní jednotka nebo ty parchanti z Města bohů. Taky v tomhle světě není nic zadarmo, a i když to není přímo ze slumů, silně se jich to dotýká a páchne to podobným odérem. Film pro milovníky příběhů od jinud, kterej dokáže přiblížit zvláštnosti a odlišnosti života. A tak největší záhadou pro mě je, jak takovejhle scénář o poměrech v metropolitní oblasti hlavního města Filipín, mohl dát do kupy Angličan, kterej tam byl jen na vejletě, navíc v Tagalogu… Kdo umí… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Povídku, kterou napsal Sean Ellis (– aby si to pak mohl i zrežírovat), jsem nečetl. 2.) Zajímá mě, jak jinde zachraňujou rodiny. 3.) Thx za titule ,,richja“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Mam tam spoiler od slova "bohužel" po slovo "nemůžou": V úvodu si skepticky říkáte, že koukáte na další film z řad civilních dramat, které vám poví, jak ze dna na vrchol. V prostředku si říkáte, že se díváte na krimi, kterých tu už bylo na padesát. V závěru pak řvete, jak vám jedno zdánlivě prostý sociální drama vprskne do xichtu skrze jeden příběh a jedno město, jak je všechno v našem světě špatně a že bohužel ti dobří nikdy dobře skončit nemůžou. Osudová emocionální řež, která dalece převyšuje všechno, co jsem za tenhle rok zatím viděl. (titulkový song zde) ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Náramně optimistický film, vlévající naději do žil! Ať už se vám v civilizaci dějí jakákoliv příkoří a myslíte si, že jste naprosto v prdeli, přesvědčte se, že mohlo být ještě daleko hůř, kdybyste se narodili třeba jako chudý rýžomlat do stále trvajícího 16. století na Filipínách. Vypláchlý zkurvenýma kudlankama se štítíte šprcek, a tak si do té ukrutné mizérie navíc chytře nasmrkáváte jeden hladový krk za druhým, abyste už byl v hajzlu totálně a bez šance je uživit alespoň do jejich šesti let, kdy už je konečně budete moci střelit za pár dolarů do nějakého pedofilního bordelu, dětského porna nebo na orgány. Nicméně Bůh nad vámi neustále bdí, takže i když loupíte, zabíjíte, necháváte kurvit svou manželku a dceru nebo spácháte sebevraždu, bude vám nakonec jako všem pokryteckým zmrdům odpuštěno a můžete pak věčně rajsky hnít v hromadném hrobě. Skvěle napsaná, zahraná a ještě lépe zrežírovaná studie zoufalství a beznaděje uprostřed bordelu, chaosu a „demokratické“ anarchie, která však jako sociální lkaní způsobuje zhruba stejný soucit jako při sledování šimpanzů, kteří si ve výběhu raději smutně serou pod sebe místo toho, aby zatočili s Ředitelem a udělali si mnohem veselejší a kulturnější zoo. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Krucinál, pane Ellis, jak to, že tady to šlo a u Anthropoidu ne? Když dokázal zvládnout celý film natočit s Filipínci a skoro komplet ve filipínštině, tak proč v Anthropoidu všichni Češi neustále mluví mezi sebou anglicky? To, co Anthropoid úplně zabilo, je tady naštěstí vyřešené a hned to funguje mnohem líp a hlavně mnohem uvěřitelněji. Filipínské reálie to sice nevykresluje úplně komplexně, spíš si z ní bere to, co má potenciál zaujmout širší publikum (a občas se to tu bohužel zneužívá do lehce vyděračských scén - hlavně to koťátko měl Ellis úplně škrtnout, to je kýč jak prase), ale v tomhle směru funguje velmi dobře a má co říct asi každému divákovi. Navíc to má hodně silnou atmosféru, napínavý příběh, sympatické ústřední postavy a ačkoli se mi časem povedlo odhadnout, kam to celé povede, neměl jsem s tou menší předvídatelností kupodivu problém. Taky to je dost solidně natočené a zahrané, až jsem čuměl, že to fakt je film od Seana Ellise. Na svůj žánr je to dost slušný kus, ale na vykreslení filipínských reálií a života chudých Filipínců si radši pustím něco od Lava Diaze. Ne, že by tenhle film byl úplně mimo, ale Diaz se nemusí snažit nikomu zalíbit, vše ukazuje tak, jak je a jak to cítí a navíc je rodilý Filipínec a problémy své země chápe určitě líp. Slabé 4* ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Sledovala jsem s velkou účastí tu filipínskou rodinku v nesnázích, jejíž nevinnost, čistota a důvěřivost působila tak opravdově, až jsem měla občas dojem, že jde spíš o nějaký dokument než hraný film. Ke konci jsem se dokonce přistihla, že z plných plic fandím trestnému činu. Britský režisér byl asi v minulém životě Filipínec z okraje společnosti, když dokázal tak mistrně přiblížit atmosféru země, která je pro nás Evropany druhým koncem světa.. Viděno v rámci Challenge Tour 2017:30 dní se světovou kinematografií. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (2)

  • Snímek se natáčel v roce 2011 výhradně v lokacích metropolitního regionu hlavního filipínského města Manily. Filmový štáb byl spolu s hereckým obsazením tvořen výhradně Filipínci. I z toho důvodu je originální znění filmu v filipínském jazyce. (Conspi)

Související novinky

Britský filmař se pokouší o atentát

Britský filmař se pokouší o atentát

15.02.2015

Jeho krátkometrážní Cashback byl nominovaný na Oscara. Nedoceněný londýnský horor Střepy v hlavě skoro nikdo neviděl. Aby mohl natočit Metro Manila, zastavil vlastní dům. Ale vyplatilo se, film… (více)

Ostrovní tvůrci mají napilno

Ostrovní tvůrci mají napilno

02.02.2014

Hned několik slibných filmů od současných renomovaných britských tvůrců nabírá lákavé ohlasy ve festivalovém oběhu a další projekty se připravují. Udělejme si stručné shrnutí. Sean Ellis byl… (více)

Reklama

Reklama