poster

Sladký život kurev (festivalový název)

  • Německo

    Whores' Glory

  • Německo

    Whores' Glory - ein Triptychon

  • Rakousko

    Whores' Glory

  • Rakousko

    Whores' Glory - Ein Triptychon

Dokumentární

Německo / Rakousko, 2011, 114 min

Scénář:

Michael Glawogger

Kamera:

Wolfgang Thaler

Hrají:

Emma, Ning, Toh, Wat, Palm, Lolita, Jhorna, Ruma
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GilEstel
    ***

    [47. MFF KV] Thajsko, Bangladéš, Mexiko. 3 světy, 3 kultury, 3 rozdílné bordely. Zde máte možnost se zblízka (někdy až moc zblízka) seznámit s tím, jak to kde funguje. Čert tomu nechtěl, všude se autoři zaměřili na pro Evropana značně extrémní formy nevěstinců. Tyto vás spíše od podobných míst odeženou na míle daleko, než by vás motivovaly k vizitě. Po většinu času jen kroutíte hlavou a litujete ty nebohé dívky, které fňukají do kamery, jak mají těžký život. Pro zpestření ještě kamera vtipně vyzpovídá jednu vysloužilou šlapku, která se nebojí podělit o své extrémní celoživotní zážitky. Konečná hlavní scéna v Mexiku nás pak neochudí ani o návštěvu jednoho motelového pokoje s kompletním číslem. Dokument po celou dobu divákovi dává najevo fatální životní situaci, kterou prostitutky prožívají. Jsou brány jako oběti. Docela by mě zajímal úhel pohledu, který by se díval jako na oběti na jejich zákazníky. To by bylo možná zajímavější.(11.7.2012)

  • JitkaCardova
    *****

    Je to spíš komponovaná píseň než surový dokument, jak to ostatně název předesílá sám. Jsem si jistá, že natočené materiály se daly sestříhat ve všech třech lokacích zásadně jinak, tak aby vyjádřily ještě nepoměrně drsnější, bědnější a hořčí skutečnost, stejně jako se naopak všechna tři místa dala zobrazit i poetičtěji, humorněji či dokonce romantičtěji, proto určitě nedává smysl srovnávat na základě viděného životní podmínky ani naturel prodejných ženských tam či onde. Glawogger se v neprospěch objektivního a co nejširšího podání jednotlivých bordelů (což by bezpochyby zvedlo jak míru edukativnosti, tak nezáživnosti) rozhodl natónovat každou část triptychu do jedné barvy či emocionální tóniny. Thajsko: čistá, sklovitá odtažitost a sterilita obchodu s dívčím masem -- Bangladéš: omezenost ducha, špína, temná odevzdanost a mrzká role žen -- Mexiko: nízká zpustlost, nevázanost a rozjívenost lidové zábavy. A tak nám umožňuje vychutnat si orchestrovanou skladbu o nejstarším povolání na světě, rozloženou do tří základních melodických linek - vět, od prvního do posledního obrazu, jako když se v ruce komtesy postupně políčko po políčku rozvinuje přisprostle omalovaný a čím dál odvážněji kolorovaný vějíř. Vizuálně podmanivé to dílo určitě je, a ještě jednou: je to rafinovaná obrazová báseň mnohem spíš než hodnotící a vyčerpávající dokument.(21.9.2014)

  • grizly007
    *****

    Naprostá paráda. Sice z úrovně zapadlých asijských bordelů mi bylo docela šoufl ale jinak dokument super a ještě se hodně nasmějete v části kdy se toto dílo přesune do Mexika kde jedna vysloužila štětka vypráví svoje zážitky. Jak začala vyprávět o "ledový kuřbě" měl jsem chuť si objednat nákou štětku na escort a zkusit to :DDD(12.6.2013)

  • Marze
    ***

    K tomuto dokumentu nepotřebujete překlad, stačí odezírat z řeči těla. Pobavila mě scéna v níž si tři asijští zákazníci vybírají dívky za sklem jak v supermarketu (bílý zákazník v další scéně má výrazně lepší vkus), platí u pokladny a nastupují růžově nasvíceného výtahu, na jehož dveřích je další slečna. To placení mě dojalo, protože na ulici Bangladéše by se určitě našlo dost poloslepých, které by šli i za hrstku "zlaté rýže" bez vitamínu "A" Mě se Asiatky vůbec nelíbí, a tudíž při sledování nezažívám to vzrušení jako když dítě otevře sklenici s medem a nechci mluvit za ostatní chlapy, ale bohatý kamarád se letos v červnu oženil s krásnou Filipínkou chudou jak kostelní myš, a nabízí dalších sto jejích kamarádek. České ženy to totiž už přehánějí s feminismem a snaží se řídit rodinu. Tento týden mi jedna 35 letá pražanda, která se chová jako chlap a přesto má už měsíc novou známost (chudák musel přijmout její životní styl) řekla, že chlap u ní okamžitě končí, pokud je komunista nebo křesťan, vytáhne rozdrbanou peněženku, poslouchá Michala Davida, nebo nemá ostříhané nehty. Dokument jen povrchní pohled do soukromí prostitutek. Jeho styl je hodně barevný a ne tolik ukecaný jako jiné dokumenty. Nechybí i romantické tišší pasáže s evropskou hudbou. Je znát, že v roce 2014 zesnulý režisér a scénárista Michael Glawogger je z katolického Rakouska. Jako festivalový film super.(15.9.2017)

  • Cimr
    ***

    U tohoto snímku mám velký rozpor mezi subjektivním a objektivním názorem. Objektivně jde o výtečný dokument, odvážný, technicky velmi dobře zvládnutý a vizuálně strhující. Ani si nechci představovat, kolik práce, energie, vyjednávání... to muselo stát, aby se tvůrci dostali k tak upřímným zpovědím a do tak ožehavých prostor... Ale subjektivně mě to vlastně zas až tak neoslovilo. Dvě hodiny, to je přepálená stopáž - záběry z nevěstinců se opakují a člověk se nedozví až tak moc nového. Prostitutky si stěžují na své povětšinou mizerné životní podmínky a vyprávějí o tom, jak tuto šílenou práci dělají pro peníze. Je to strašné, ale není to nic překvapivého a obávám se, že se s tím nedá nic dělat.. Jedinou skutečně překvapivou informací pro mě bylo to, že existuje jakýsi kult svaté Smrti v Mexiku (což je mimochodem taky nejlepší část triptychu).(31.8.2014)

  • - Český festivalový název není přesný. Originální název Whore's Glory lze přeložit spíše jako Sláva kurev. Režisér Michael Glawogger tím chtěl vzdát hold ženám, které jsou kvůli špatným životním podmínkám nuceny živit se tímto náročným řemeslem. Český distribuční název proto vyznívá téměř až nepatřičně. (Cimr)