Reklama

Reklama

Brána do záhrobí

(festivalový název)
  • Česko Zombie: Město duchů (neoficiální název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Luisiana 1927: jedné noci přijíždí do zdejšího hotelu skupina mužů a z pokoje č. 36 vyvlečou násilím muže, který je podezřelý z provozování černé magie. Zavlečou ho do sklepení hotelu a tam brutálně ukřižují. Svým činem však způsobí otevření jedné ze sedmi bran pekla, o které se píše v magické knize Eibon. Luisiana 1981: do opuštěného starého hotelu přijíždí mladá žena, která zde hodlá začít nový život. Brzo však zjišťuje, že s hotelem není něco v pořádku... (caligari)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (154)

Shit 

všechny recenze uživatele

Fulciho pokus o spojení jeho gore scének a kvalitnějšího hororovýho příběhu. Občas se mu to daří víc, občas míň, ale atmosféru to rozhodně má, i když tu a tam to mírně nudí, ovšem Fulciho brutální scény jsou tady naprosto dokonalý, prostě lahůdka pro někoho kdo má rád fakt hodně drsný a nápaditý gore efekty. ()

erl 

všechny recenze uživatele

Je vidět že byl mistr na začátku 80tých let ve vrcholné formě. Především díky skvělému týmu který dokázal odvést špičkovou práci. 5* bez diskuze protože tohle je mistrovské dílo s uhrančivou atmosférou , geniální hudbou a překvapivě slušní herci zasazeni do infernálního světa plného strachu , nadpřirozena , násilí a oživlých mrtvol. Vítejte v Luciovo světě..... ()

Reklama

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Negatívne ohlasy ma vopred varovali najmä pred nejasnou či dokonca chýbajúcou dejovou štruktúrou, tie pozitívne vyzdvihovali film ako najlepšie Fulciho dielo. Po projekcii konštatujem, že ani jedna strana nemala pravdu. "Záhrobie" patrí ku skupine štyroch top Fulciho hororov, ktoré sú kvalitatívne úplne vyvážené a ja si ani v najmenšom netrúfam určovať poradie. Film je pamätný tým, že má neoddiskutovateľne najdesivejší možný koniec, aký možno k filmovému hororu vymyslieť. Filmoví šovinisti bohužiaľ túto skutočnosť zámerne prehliadajú, súc viazaní akousi profesionálnou cťou (alebo zbabelstvom). Čo sa týka nejasností okolo vnútornej štruktúry, asi budem jediný na svete, kto zaregistroval jasnú dejovú líniu, Fulci sa len oslobodil od prebytočnej nutnosti zdôvodňovať každý krok. Jednotlivé scény a ich nadväznosť sú naozaj poňaté iracionálne, no nie alogicky. V prípade predchádzajúcich filmov (Zvuky temna) Fulci ukázal, že klasickú rozprávačskú filmovú logiku brilantne zvláda, jeho horory teda pôsobia mätúco a divne preto, lebo to tak majster chcel a ja netuším, prečo by mi to malo vadiť. Na legendy o šibeničných produkčných termínoch príliš nedám - aj keby mal Lucio dostatok času, z jeho dielne by vždy vypadol film, ktorý by sa len minimálne líšil od filmu vytvoreného v časovej tiesni, tým som si istý. "Záhrobie" je film, ktorý sa zdá byť zo všetkých Fulciho počinov naozaj najmenej literárne zaťažený. To, že je značne aliterárny, je skôr jeho prednosť - voľné reťazenie predstáv a asociácií dodáva filmu závideniahodný surreálny drajv, zároveň i neobyčajne silné vizuálne vyznenie, jednoducho je to kinematografická kvalita par excellence. Vzhľadom k diabolsky fascinujúcej atmosfére v súčinnosti s niektorými kresťanskými i klasickými mytologickými alúziami si dovolím tvrdiť, že toto je umelecké dielo. Jan Brueghel st. by dal 5. ()

JosefGruber 

všechny recenze uživatele

Začátek nevypadal vůbec zle. Žádná klasická hororová oťukávací půlhodina, zkrátka od první minuty akce. Jenže čím víc se blížil konec a začali se objevovat příšery, tím víc šla kvalita snímku dolů. Vše vrcholí tím, že studovaný doktor, ani po stopadesáti vystřelených nábojích nepochopí, že jediné místo, které uspí zombieka je hlava. 3*, 3.5.2014, pc ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Fulciho goreparáda postrádá chytlavější děj, máme peklo pod barákem, jedna dvě zombie jde, kdo na ni koukne, tomu oko bouchne a triková stránka mi připomněla obsah svačinového balíčku účetního Fantozziho s plastovým nožíkem, vidličkou a kuřecím křidélkem, taky plastikovým, naštěstí však nechybělo jablko s pravým červem v podobě různě masakrovaných lidských očí a tak bylo mé zdravé, byť lehce úchylné, oko přece jen potěšeno. Poněkud hůř už jsem pobral předkládanou skutečnost, že v tísni se z duševně zdravého člověka vyvine mentálně retardovaný, jak jinak si vysvětlit jednání dr. McCabe (David Warbeck), který se ve finálním střetu s pomalu se šourajícími LIVINGDEADY ( podobnost s uživateli ČSFD není čistě náhodná, vyplývá ze srovnatelného procentuálního objemu funkční mozkové kapacity) po několika úspěšných zásazích do hlavy a následnému skonu "bratra své žádoucí sestry", čti oživlé mrtvoly, neustále z bezprostřední blízkosti zkouší znovu a znovu střílet do dalších plížících se bezduchých těl HORROROVÝCH MANIAKŮ, a to tu do ruky, tu do hrudi....ale i tohle u mě Fulcimu projde, takovou atmosféru zla, která s bubláním zahnívající vody prosákla do The Beyond, umí jen on a já se opět nechal pohltit. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (14)

  • Film byl zamýšlen jako pocta Antoninu Artaudovi (1896-1948), francouzskému dramatikovi a zakladateli žánru tzv. divadla krutosti, které Fulci velmi obdivoval. (gjjm)
  • Film je zakázán v Norsku. (gjjm)

Související novinky

Festival otrlého diváka III.

Festival otrlého diváka III.

09.03.2007

Již po třetí se ve dnech 13.-18. března na plátno pražského kina Aero vrací přehlídka filmového nevkusu, hnusu, ošklivosti, strachu i smíchu a bizarností všeho druhu v podobě oblíbeného Festivalu… (více)

Reklama

Reklama