poster

Dítě z Manhattanu: Ďábel přichází

  • Itálie

    Manhattan Baby

  • USA

    Manhattan Baby

  • USA

    Eye of the Evil Dead

  • Velká Británie

    Possessed

  • Austrálie

    Possessed

Horor

Itálie, 1982, 89 min

Režie:

Lucio Fulci

Scénář:

Dardano Sacchetti

Hudba:

Fabio Frizzi

Producenti:

Fabrizio De Angelis

Scénografie:

Massimo Lentini

Kostýmy:

Massimo Lentini
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (27)

  • SOLOM.
    **

    Lucio Fulci sice nikdy nepatřil a ani patřit nebude do mé režisérské TOP 10, ale viděl jsem od něj už dost filmů a některé z nich se mi hodně líbili. Což znamená, že uznávám jeho kvality a vždy se rád podívám na nějaký jeho kousek, když se mi zrovna dostane pod ruky. Tento film jsem však mnohokrát přešel bez povšimnutí, přestože mi trafikové DVD doma leželo už dost dlouhou dobu. Hlavním důvodem bylo to, že jej dost lidí označuje za jeho vůbec nejslabší film. Po jeho zhlédnutí však s tímto tvrzením musím nesouhlasit. Nejde sice o nic světoborného, ale taková Smrtící spona byla mnohem horší. Většina jeho filmů se dělí na zombie a giallo, ale tentokrát nám Fulci zabrousil do zcela odlišných vod než je pro něj typické, což také nemusí každému vonět. Zvláště když mysteriózní zápletka občas zápasí s logikou a v některých pasážích vyloženě nudí. Úvod v Egyptě příjemně navnadil, vdechla na mě atmosféra rozpáleného písku a prastarých hrobek a samozřejmě nechybělo ani několik pastí. To bylo samozřejmě v nejlepším pořádku a nějak výrazněji mi nevadil ani přechod na Manhattan. Byl jsem zvědavý, kam se příběh dále posune, ale pomalu to začalo skřípat. Přišlo mi, jakoby spousta scén bylo jen tak ledabyle nahozených, aby se splnila kvóta úmrtí, děsivých nočních můr a přeludů – jenže mnohdy to docela postrádalo logiku. Ono je totiž pěkné, když se divák dočká několika tajemných vražd či zmizení (zvlášť když v pozdější fázi nechybělo ani gore), ale jako celek to na mě působilo až moc vyumělkované (poslepované) z nápadů, které scénáristu napadli během sesmolení zápletky s odstupem dní, kdy na tom pracoval. Což je jeden z důvodů, které mi vadili asi nejvíc. Kupříkladu scéna s ptáky byla pěkná na efekt (trhající se tvář), ale vycpaní ptáci na provázku (z dálky viditelném) to bylo spíš k smíchu. 40%(29.1.2018)

  • foundation
    *

    Kým sa dej odohráva v Egypte, pri troche predstavivosti nie je problém nahovoriť si že sa pozeráme béčkovú paródiu na Indiana Jonesa. Teda sledovateľnosť ujde v pohode. Zmena prostredia by Luciovi prospela ako soľ chlebu ale ,,Majstra,, to očividne netrápilo, v horšom prípade si toho ani nebol vedomý, a tak dej odkopol znova do tehlového mraveniska na Manhattan. No a tam už sa to žacne celé potápať v gýčovitosti a nude. Gore žiadne, napätie žiadne, ani len na hercoch alebo nechcene komediálnych scénach sa nedá zasmiať, až do takej miery je to tragické. Skrátka Fulciho ďalší brakový nepodarok do zbierky. A to som schválne čakal kým budem mať na niečo podobné náladu. Jedna hviezda za ten začiatok a zo dve scénky niekde v prostriedku.(13.4.2011)

  • Tormentor665
    **

    Tenhle Fulciho mix ptáků a Vymítače mi nepřišel ničím zajímavý. Ani jednou to nenabere spád. Líbila se mi ta vlezlá fialová barva, ale jinak si tvůrce s filmem nejspíš moc nevyhrál a proto zapadá hluboko pod egyptský písek...(5.3.2013)

  • helraiser
    ***

    Rozhodně se nejedná o žádnou tragédii, ale také o žádnej zázrak. Prostě takový průměrný Fulci se vším co k tomu patří, slušná atmosféra, slušně mrazící hudba a sem tam nějaké to gore. Nejlepším Fulciho kouskům se to samozřejmě rovnat nemůže, ale pořád se jedná o slušnou zábavu.(28.8.2010)

  • GameboyNES
    **

    další fučíkova slabota, funguje tu jen hudba(1.4.2019)

  • MickeyStuma
    ***

    Lucio Fulci se podíval na zoubek Egyptské kletbě a na jeho základě postavil snímek, který pro dnešního diváka již rapidně zestárnul. Ponurá atmosféra se poněkud vytratila a bohužel to nezachrání ani jinak na svou dobu skvělá hudba, kterou zkomponoval Fabio Frizzi. Děj se neobešel bez hluchých míst, ale zachraňují to doslova čítankové herecké plody účinkujících herců. Jejich vyjádření hrůzy a strachu je velmi uvěřitelné. A když se k tomu přidají nějaké ty Gore efekty, vzniká dokonalost sama. Závěrečný útok ptáků nutí diváka si připomenout Hitchockovy 'Ptáky'. Gore opět vyvedeno do sebemenší dokonalosti. A tak zůstalo něco, co dnes už mnohé nenadchne, ale jako klasika Gore hororů si rozhodně svoje místo zaslouží.(16.1.2014)

  • Richie1
    **

    Trochu rozvleklé, pomalu plynoucí děj místy až nudil. Hudba byla zajímavá, navozovala hororovou náladu ve správných chvílích. Bylo tam ale také hodně nelogických a nevysvětlených míst - režisér se soustředil spíše na detaily očí, než aby ukázal nějakou srozumitelnost či posloupnost příběhu. A ten často zde vzpomínaný a kladně hodnocený útok ptáků ... zasmál jsem se, když jsem v jednu chvíli zahlédl provázek, na kterém byla maketa ptáka při útoku zavěšena :-)(4.5.2014)

1 2 následující >>
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace