poster

Zítra (studentský film)

Krátkometrážní / Drama / Thriller / Psychologický

Česko, 2012, 22 min

  • honajz
    **

    Nejlepší byl Marián Roden, bezesporu. Celkově však snímek trpí nevyrovnanou dynamikou vyprávění, kdy po poměrně dlouhém úvodu přijde jedna vysvětlovací - ústní - vsuvka a nakonec odhalení, ale opět odvyprávěné, jen s částečným pokusem vyprávět obrazem. A chudák Jarek Hylebrant tady vlastně nemá co hrát a většinu času sedí nebo leží a zírá do prázdna. Příběh je jen na efekt, nějakou psychologii postav nečekejme, i když i ta by se dala ve dvaceti minutách načrtnout. Největším filmovým minusem je však to, že sice zde máme hezky zakomponované celky, ale příběh samotný se obrazem nevypráví, což je podobné, jako kdyby v knize chyběla písmenka. Přitom stačilo natočit při scéně v bytě jednu hádku navíc nebo v baru jednu scénu navíc, aby pointa vyzněla nikoliv v podání rozhlasovém, ale skutečně obrazovém, tedy filmovém. Skutečně dobrý filmař si totiž vystačí s minimem dialogů a „špalků“.(27.1.2015)

  • jirin_cz
    *****

    Tohle nejde hodnotit jinak. Kdyby aspoň většina český profi-filmů byla takovéhle kvality... Výborná kamera, skvělá atmosféra, neméně lepší hudba. Opravdu výborné a těším se na celovečerák režiséra. Doporučuji určitě i film o filmu, obzvláště pro mě jako laika - speciální efekty. Jen škoda, že u filmu o filmu často přebíjí hudba slova (ale o je "jen" film o filmu, tak nevadí).(14.4.2013)

  • Faila
    ****

    Hodnotit děj není vzhledem k tomu, že jde o adaptaci, zcela na místě. Jak je syžet vystavěný v předloze nevím, tudíž těžko říct, jestli zásluha o jeho zajímavé filmové zpracování přísluší autorům filmu, ale dejme tomu, že ano. Nezačínat začátkem, ale někde uprostřed příběhu, to není nijak novátorský postup, přesto se mu jeho atraktivita nedá upřít, i v tomto filmu plní funkci budovatele napětí. Napjatou atmosférou je film prosycen, což je pro mě nejvýznamnější režisérův přínos v tomto filmu. Napětí je budováno zejména vynikající hudbou a svižným střihem, film má celkově tmavší ladění a výsledné napětí nic výrazně nenarušuje. A že udržitelnost napětí rozhodně nepatří k nejjednodušším filmařským úkonům uzná snad každý. Herecké výkony lehce kolísají, ale od soudobých českých (ať už profi, nebo amatérských či půl tak, půl tak) herců to zas až tak nepřekvapí. Snaha je ale vidět a tenhle film si určitě zaslouží nejen pozornost, ale také vyšší hodnocení. Ladislav Plecitý už za sebou několik "pokusů" má, není jich ale tolik, aby se dal považovat za ostříleného filmaře, a už tím tento film nabývá určité hodnoty. Na v podstatě ještě skoro začínajícího filmaře je to velice zdařilý pokus, na který by se nezmohlo ani mnoho z režisérů "(kéž by) končících".(4.9.2013)

  • mazadlo
    ****

    Hodnotit něco na čem jsem se podílel je sice asi sprosté ale já to udělat musím :). Hlavně z toho důvodu, že je to prostě nejlepší Láďův film budující atmosféru smrtícím tempem. A protože takový film si zaslouží nakopnout...aby nakopl další a další k tomu, že se brzy dočkáme podobného žánru na plátně kin v podobě celovečeráku. Samozřejmě, že je pořád co se učit...ale už je toho stále méně a méně :). Pro milovníky thrillerů a mysteriozna povinnost!(18.11.2012)

  • Fanosh
    **

    U studentských filmů jsem zvyklý na určitou stránku inovace nebo snad i originality. U tohohle snímku jsem si nebyl jistý už přes počáteční huhlání hlavního představitele. A pak vůbec celkové ozvučení postav, kde jsem si některé části musel pouštět znovu abych vůbec rozumněl. Naštěstí to šlo, protože být na tom v kině asi bych půlce v takového filmu odešel. To si toho nikdo ze zůčastněných nevšimnul? Když už jsem u těch zůčastněných, tak v hereckých výkonech stojí za zmínku snad jen role psychiatra. A všechny do kapsy strčí "tajemný" slepec Roden mladší, který do sebe láme tequilu jako kdyby to byl sirup proti kašli. O vedlejších rolích zakoktaného fízla nebo nejvíc přihřátého barmana v dějinách filmu ( a k tomu točí gambrinus ) se snad nedá ani bavit. I Dejdar jakoby zapomněl hrát a tak polovinu replik prodýmí jak nezbedný kotel nebo předstíraně frajersky prosmrká nebo proodplivá, nebo co že to tam dělá. Scénář si pohrává z myšlenkou dobra a zla v každém z nás a čeho všeho by jsme mohli být schopní udělat a pro co. I když jsem celou dobu měl zdání, že už jsem příběh někde četl a rozhodně to nebyla povídka Vítěszlava Jareše podle které je scénář. Některé scény mi přišly jako vata a bohužel to, co mě zajímalo zůstalo nerozvynuto. Po režisérské stránce, jde spíš o kopírování západního stylu, který momentálně frčí na každé správné televizi v podobě seriálových záběrů a flashbacků. Celkově nic s čeho padnete na zadek, spíš taková půlnoční oddychovka. Nakonec se vrátím k začátku ono to počáteční logo "vytváříme kulturu z ničeho" je poněkud zavádějící a tak trochu to zavání narcismem.(17.7.2013)

  • - Jedná se o první spolupráci režiséra Ladislava Plecitého s hercem Jarkem Hylebrantem. Nikoliv ale poslední. V roce 2013 spolupracoval Plecitý s Hylebrantem na snímku Poslední odměna (2013). I v tomto filmu se jedná o adaptaci literární povídky, tentokrát ale Pratchetta s jeho plným souhlasem. (mazadlo)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace