Režie:
Xavier DolanKamera:
André TurpinHudba:
Gabriel YaredHrají:
Xavier Dolan, Pierre-Yves Cardinal, Lise Roy, Evelyne Brochu, Mélodie Simard, Manuel Tadros, Jacques Lavallée, Anne Caron, Olivier MorinVOD (1)
Obsahy(1)
Tom, mladý reklamní textař z Montrealu, přijíždí na farmu kdesi v Québecu, aby se zúčastnil pohřbu svého milence jménem Guillaume. Je šokován, když zjišťuje, že ostatní neví, kdo je, ani v jakém vztahu byl k zemřelému mladíkovi. Guillaumova matka žije v domnění, že měl její syn v Montrealu přítelkyni. Francis, nejstarší z bratrů zesnulého, trvá na tom, aby vztah Toma a Guillaumea zůstal tajemstvím. A tak začíná rozehrávat s nic netušícím Tomem nebezpečnou a zvrácenou manipulativní hru, jejímž cílem je ochránit truchlící matku i dobré jméno rodiny. Rodí se zhoubný vztah, který skončí pouze za předpokladu, že vyjde najevo děsivá pravda. (Cinemax)
(více)Videa (3)
Recenze (65)
Opět se ukazuje, že někteří diváci zažijí pointu jen tehdy, když je praští do hlavy jako kus polena. Velmi komplexní film - zlomové body v lidské existenci, které způsobí např. smrt někoho blízkého, jsou velmi zajímavé právě proto, že se při nich může udát spousta změn - jedinečná možnost, kterak změnit jinak spíš rigidní trajektorie pohybu. (Almost) everything is possible. ()
Psychologické drama s thrillerovým nádechem. 1) Atmosféra byla výborná stejně jako herci._____ 2) Hlavní postava mi přišla poněkud na hlavu padlá. Jako by se nám mladý Dolan snažil něco hlubokého říci, ale zatím to neuměl vyslovit. píše komentátor Jindrusa._____ 3) 24letý Xavier Dolan je spiritus agens díla - spolu s autorem knižní předlohy Michelem Marcem Bouchardem napsal scénář, film režíroval, zahrál si hlavní roli, podílel se na produkci, film sestříhal, navrhl kostýmy, zrežíroval si dabing, napsal i anglické titulky a nazpíval píseň Pleurs dans la pluie._____ 4) Spoiler. Své postavy definuje režisér takto: Tom, guilt tripped by the death of his lover, whom he sees in Francis, I think wants to subscribe to that abuse because he feels he deserves to be punished. This grieving process will help Tom redefine who he is. A ještě jeden postřeh: It´s about understanding people. Tom is a wounded animal and Francis is another sort of wounded animal. Francis has been alone his entire life, has known nothing but the farm. He´s the man of the house, works the land all day. He´s not been looked at for years. Tom is equally wounded, from the city, where you find similar loneliness – where it´s not the same, you don´t feel it the same way, but it can be just as striking. ()
Asi jsem si měl protentokrát přečíst obsah, protože filmy o gayích fakt nemusím. Tady na mě ale naštěstí nečekali žádné sexuální scény, tak to bylo v pohodě. Každopádně i tak se mi Tom na farmě nelíbil. První čtvrt hodina vypadá celkem slušně, ale pak to jde dost dolů. Celé je to takové chladné a bez atmosféry, hlavní hrdina Tom se chová strašně nelogicky (už po tom pohřbu, kdy se pořádně ukáže, co je rodinka jeho přítele zač bych v nejvhodnější a nejbližší chvíli zdrhl k jakémukoli autu a jel pryč (obzvlášť, když na té farmě byla auta dvě a on uměl řídit) nebo bych aspoň využil šance a zavolal policii, ale to Toma vůbec nenapadne, místo toho poslušně poslouchá magora Francise - a že těch příležitostí neměl málo), byl mi nesympatický a jeho jednání jsem vůbec nechápal. Resp. chápal bych ho, kdyby Dolan pořádně přitlačil snad na všechno, hlavně na psychiku postav, která je zde hodně slabá. Vlastně o Tomovi víme jen to, že chodil s Guillaumem (jak se poznali a jak umřel Guillaume film samozřejmě neřekne, to by bylo moc práce se scénářem) a že pracuje v reklamce - btw, to v té reklamce nebylo nikomu divné, že se Tom tak dlouho neozval? Prostě to je celé blbě vymyšlené a po stránce psychologického thrilleru sakra slabé. Přitom natočené a zahrané je to dobře, ale nedrží to pohromadě a ve scénáři je spousta mezer. A to z toho námětu šla vyždímat dost, ale Dolan na to evidentně neměl koule (což je u gaye celkem blbý, hehe) a tak z Toma na farmě zůstává jen zmršený a nevyužitý potenciál. Bohužel. 2* ()
Dolanovi se výborně podařilo přenést autentickou atmosféru, perfektní vizuální i hudební zpracování ze svých předchozích snímků, zbytek ovšem zůstal kdesi v minulosti. Snímek plný nelogických situací, absurdních postav, šílených zmatků a "proč" v hlavě diváka. Ty šílené psychologické pochody jsem asi nestíhala a vysvětlení "chovám se divně, protože mi umřel milenec" mě moc nebaví. ()
Ve srovnání s podobně laděnými filmy musím udělit psychologickému dramatu Xaviera Dolana nadprůměrné hodnocení. Příbuzní i kolegové zemřelého mladíka se zaplétají postupně do sítě lží, jednak aby matka zůstala ušetřena toho jaký její syn vedl život a také kvůli tomu aby se rodina nedostala do problému. Ze začátku to vypadá, že vývoj příběhu bude předvídatelný, ale naštěstí se tak nestalo a Dolan rozjíždí nápaditou dramatickou jízdu, která má spád. Také, jak jsem se dočetl v některých komentářích, občas nelogické chování hlavního hrdiny má ale v příběhu svou důležitou roli a připadalo mi uvěřitelné. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (4)
- Barmana si zahral otec Xaviera Dolana. (dwdb)
- Herečky Lise Roy a Evelyne Brochu hrály i v původní divadelní verzi. (dwdb)
- Jedná se o první film Xaviera Dolana, k němuž si scénář nenapsal sám, ale spolupracoval s dalším scenáristou, autorem divadelní předlohy Michelem Marcem Bouchardem. (Avalon820)
Reklama