Někdy v průběhu roku 1912 přichází za zaměstnáním do továrny železářského magnáta Hoffmeistera (Alan Rickman) čerstvý absolvent freiburgské univerzity Friedrich Zeitz (Richard Madden). Pracovitý a nadaný mladík si brzy získá přízeň obávaného šéfa, jenž mu s radostí otevře dveře nejprve své kanceláře, a později i svého domu. Zde se Friedrich seznamuje s Hoffmeisterovou o mnoho let mladší ženou Charlotte (Rebecca Hall). Zhoršující se průmyslníkovo zdraví skýtá stále větší profesní příležitost pro mladého inženýra, jenž se zanedlouho stává Hoffmeisterovým osobním tajemníkem a stěhuje se do jeho domu.
(dopitak)
Lucindajet
Bylo by to možná ještě lepší nebýt kameramana co si hraje se zoomováním víc jak pětiletý dítě co má kameru poprvé v ruce. Strašně nepřijemná kamera, u historickýho filmu dvojnásob, sotva se začínáte vžívat, zazoomuje a zatřásne s obrazem tak, aby ste si uvědomili že 'jen' koukáte na moderní dobový film.(25.9.2015)
bllm
Mám ráda příběhy z první třetiny 20. století, ať už romantické nebo třeba válečné. Ale tady se to bohužel moc nepovedlo a nezachránili to ani herci, ikdyž nejsem zrovna faninka Rebeccy Hall, ale budiž. Příběh rozhodně není nijak originální, ale s trochu lepším scénářem (zejména dialogy) a hlavně režíí mohl být i tak perfektní. Příběhu schází trochu dinamiky, možná lehkosti, celé to působí toporně a těžkpádně, místo vzrušujícího milostného příběhu, je to taková rozplyzlá stojatá voda. A ani já nemůžu opomenout naprosto dementní kameru, ani si nevzpomenu, kdy jsem naposled něco takovýho viděla.(25.10.2015)
emma53
Alanův hlas mohu poslouchat kdykoliv a kdekoliv, působí na mě pokaždé zvláštním a příjemným magickým kouzlem. Se scénářem to bylo už horší a to je moc velká škoda, protože Une Promesse měl potenciál daleko větší. A ta holčina, kterou jsem si původně myslela, že si jí Friedrich vezme, byla jak jeden z Renoirových obrázků.(16.12.2014)
dopitak
Nemám problém, zato spoustu výhrad. Budu trochu spoilerovat, když napíšu, že v 58. minutě jsem čekal, že Fríďa sebere tu svoji rozkošnou hospodyňku, co mu prala a žehlila košile, a najde štěstí v zemi aztécké. Místo toho to ale dějově začalo jít z kopce, s Pruskem, s Alanem a taky s tím erotickým dusnem, co se tak povedlo. Nelíbila se mi kamera, občasné cuky (přibližovačky), trhaný a roztřesený pohyb. Některé dialogy se pohybují na rozhraní stupidity a naivity, ale to lze říct v podstatě o celém filmu. Klišé se vrství na klišé, předvídat dovedete mnoho replik v doslovné podobě. Ani se velectěným benátským divákům nedivím, že to vzali tak hurónsky, protože tvůrci museli být pořádní kujóni, anebo pitomci. Rebecca Hall se ale líbila moc (obdivoval jsem jí už ve Vicky Cristina Barcelona), a Shannon Tarbet asi ještě víc. Madden pro mě sympaťákem měsíce. Cílovou skupinu tohoto filmu by měly tvořit ženy nad 45, o tom žádná. Romantika, alespoň pro nezkušenějšího diváka, docela fajn. Konec je ovšem hrozný a hodnocení zabíjí.(30.8.2014)
Aljak
Vôbec to nebolo také zlé ako by som podľa úplne priemerného hodnotenia očakával. Aj keď uznávam, že v tomto príbehu bolo obrovské množstvo nevyužitého potenciálu, pretože základ bol kvalitný a rovnako aj celá prvá polovica, keď sa Friedrich stal v podstate súčasťou rodiny. Horšie to už bolo s druhou polovicou filmu, kde razom cez vojnu opadlo akékoľvek napätie a dramatizácia. Vlastne človek už len dokonca čaká, či sa Friedrich vráti alebo nie. No a hlavne čo sa stalo za tie roky ohľadne chladnúcich vzťahov, kde vznikla obrovská priepasť. Škoda toho premárneného deju a možností, ktoré sa núkali v druhej polovici filmu, a obzvlášť v závere.(28.9.2014)