Reklama

Reklama

Cirkus řvoucích motorů a vůně benzínu dodnes přitahuje milióny příznivců. Nebylo tomu jinak ani ve zlatém věku Formule 1, kdy největší a nejslavnější závodníci byli zahrnuti takovou přízní a poctami, že se prakticky vyrovnali nejoblíbenějším rockovým hvězdám. Náš film s pomocí málokdy promítaných archívních záběrů přenese diváky do této průkopnické minulosti, o které nám povypráví nejen Bernie Ecclestone a Max Mosley, ale také dvanáct, ano, čtete dobře, dvanáct někdejších světových šampionů. (TV Spektrum)

(více)

Recenze (84)

Ještěřák 

všechny recenze uživatele

Grande Monza 1970. Kdo chce opravdu pomýšlet na vítězství, zadní křídlo jeho auta musí dolů. Má to ale jeden takový háček, nejde je pak skoro řídit. Daň za vítězství? Těžko říct... Jochen Rindt si to v posledních vteřinách svého života nejspíš nemyslel. _____ "Celou noc strávili v garáži, aby pak auto ve druhém kole rozbili. Pokud chcete být dobrou manželkou pilota Formule 1, musíte svého muže velmi milovat." _____ Silverstone 1973. Po chybě Jodyho Schecktera koliduje na startovní rovince 11 vozů. Všude je bordel, mizerní pořadatelé uskakují před kusy vzduchem rotujících plechů za úplně stejně mizerné barikády. Dvě manželky pilotů společně pláčou. Jako zázrakem se nikdo nezabil. V dalším závodě v Zantvoortu, v jedné z organizačně nejdiletantštějších, dnes už historických kulis F1, je ale se zázraky všechno jinak. Zaživa uhořel Roger Williamson, protože nikdo neměl po ruce pořádný hasák. Tak ho tam nechali doutnat i s vrakem do konce závodu - mimochodem nepřerušeného. _____ "Ronnie Peterson byl u mého prvního závodu Formule 1. Ostatní se ztratili. Budťo zemřeli, nebo skončili. Se smrtí Petersona skončila moje dětská éra Formule 1." _____ Můj fotr měl "Peteršuna" taky rád... _____ "Lidé o něm okamžitě mluvili v minulém čase. Byli jsme si jisti, že se v ranních zprávách dozvíme, že Lauda je mrtvý... Postavte vedle sebe dvě auta - jedno bezpečné a druhé nebezpečné, ale o 2 sekundy na kolo rychlejší. Všichni závodníci by bezmyšlenkovitě nastoupili do toho druhého auta." ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Jedinou výtku bych měl k rozletu dokumentu, kdy hlavně ke konci se další dekády vzaly hodně hopem a oproti zbytku dost povrchně a heslovitě. Jinak ale po všech filmech, dokumentech, článcích a všem možném s tématem formule 1 nabízí dokument spoustu nových informací, záběrů a pohledů na závodění. Hlavně tedy za informační hodnotu maximální hodnocení. Dalšími zajímavostmi bylo získání vlivu Bernieho nebo smrt Rinda a mladého francouze. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Histôria Formuly 1 z pohľadu bezpečnosti podaná tak, aby som to strávil aj ja ako formulový analfabet. Za to sa tu úprimne hanbím, niečo som pochytil z Rivalov, takže si dovolím aj komentár k tomuto dokumentu. Situácia skoro v celom filme je taká, že prevládajú ťažké nehody so smrteľnými následkami a trvá to neuveriteľné desaťročia, kým sa organizátori dostanú k tomu, aby na prvom mieste bola bezpečnosť. Jazdci s tým nič neurobia, pretože, ako sa prezentuje vo filme, ak si pilot môže vybrať medzi bezpečnou formulou a druhou, kde sa zabije, ale bude o dve sekundy rýchlejšia, vždy si vyberie tú druhú. Výpovede zúčastnených sú namieste, každý má čo povedať, škoda tých, čo by toho mali povedať najviac, ale už nemôžu. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nebyl fanouskem F1, tento dokument, prevazne resici tema bezpecnosti zavodu a jeho vyvoj v dekadach me ale velmi zaujal. At uz po strance obsahove, tak predevsim svym zpracovanim. Maloktery dokument ma "vetsi tah na branku" nez tento. Pro fanousky povinnost, film je ale natolik nabity zajimavostmi, ze potesi i ostatni divaky. Po Rivalech dalsi pocin z prostredi Formule 1, kteremu za rok 2013 davam maximalni hodnoceni, tak nevim, zda se nakonec tim fanouskem nestanu:-)! ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Dokument, z kterého jde cítit benzín, ale také jistá nedotaženost a roztříštěnost. Vlastně nevíte, jestli to mapuje historii GP nebo je to doprovodný program k filmu Rivalové nebo jen extended edition pořadu Stop - rady řidičům. Nakonec ale stejně zjistíte, že to je jen memoriál Ayrtona Senny, Jima Clarka, Jochena Rindta a dalších, kteří už nikdy nedojeli do cíle. Vlastně zjistíte, že je dokument jen takovou agitkou pro zvýšení bezpečnosti na závodních tratích. Jen mapuje všechny nehody a jen lehce pátrá po příčinách, spíš jen ukazuje ojedinělé záběry těchto kolizí. Nejsilnější je tedy ta pasáž, která se točí kolem rivalů Laudy a Hunta, protože je známe právě z filmu, ostatní je tak nějak šumák, pokud nejste zapáleným fanouškem Forml Ajnc. Koukat se to dá, to zase ne, že ne. Přísně doporučuji zhlédnout hned po Rivalech. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Na konci dokumentu hraje „Open Your Eyes“ od Snow Patrol. (Duoscop)
  • Na začátku dokumentu jsou použity záběry bojujících letadel z krátkometrážního filmu The German (2008). (p3tris)
  • V dokumentu autoři uvádějí, že od smrti Ayrtona Senny v roce 1994 se už nestala žádná fatální nehoda. To už bohužel není pravda. 5. října 2014 zahynul na okruhu v Suzuce závodník týmu Marrusia Jules Bianchi. (p3tris)

Reklama

Reklama