Hudba:
Bruno CoulaisObsahy(1)
Hlavními hrdiny filmu jsou mravenci, včely, berušky, motýli, brouci, šneci a další hmyz, který se k nám dostane jen zřídka. Unikátní snímek, který je antropologickou metaforou lidské evoluce, vyžadoval patnáct let výzkumu, dva roky příprav a tři roky natáčení. Jeho hlavní složkou jsou fascinující záběry a zvuky z malého světa, jenž se nachází mimo obzor běžného lidského vnímání. Vstoupíte do paralelního vesmíru, ovládaného odlišnými fyzikálními zákony. Vejděte do Microcosmu... (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (214)
Fascinující pohled do života v trávě, kde se změní vnímání velikosti. Naprosto úchvatná kamera udrží vaše oči přišpendlené na obrazovce, přestože ve filmu nemůžeme mluvit o jakkémkoli příběhu a suma-sumárum padne jen několik slov uvaděče. Nezapomenu na záběry, kdy sluníčko sedmitečné sbírá rosu nebo kdy začne pršet. Podívat se na déšť z pohledu hmyzu je báječné...pět celých... ()
Netradiční dokument nabízí nádherné záběry ze života hmyzu s pěknou hudbou Bruno Coulaise. Dívat se na plátně na šestimetrovou housenku je opravdu zážitek. Nejlepší části byly ty, kde se autoři pokusili aspoň o náznak nějakého minipříběhu - bažant útočící na mravence, milující slimáci, souboj brouků nebo déšť. V ostatních částech, kde jen sledujeme jeden hezký obrázek za druhým bez nějaké souvislosti, to je zajímavé méně. Film získal v Cannes 96 cenu za techniku a 4 Césary (hudba, kamera, střih a zvuk). ()
Nádherný dokument o tom, co se nám děje pod úrovní podrážek bot, když jdeme po louce.... Již jsme si zvykli dívat se na dokumenty o zebrách, lvech, šimpanzích, ale tohle bylo poprvé, kdy se kameraman musel vybavit pořádným teleobjektivem aby nám přiblížil život slunéček, kudlanek, mravenců a jiného milého hmyzu :-) Dešťové bombardování bylo fantastické, stejně jako útok bažanta na mraveniště. Nechápu jak tohle někdo mohl vůbec natočit... Úvodní píseň mi dlouho zněla v uších. * * * * * ()
Fascinující meditativní zamyšlení nad jiným světem, který se ale skrývá blíž, než si myslíte. Nedivím se, že u toho lidé usínají. Jak už jsem řekl, je to hlavně film meditativní, uklidňující, zkrátka jeden z nejlepších filmů před spaním - to nemyslím ve zlém. Je na něm sympatické, že není edukativní, tedy nic nevysvětluje a obejde se bez komentářů ve stylu: "Tady vidíme samičku kudlanky nábožné, jak žere samečka." Dalším kladem, kterým Mikrokosmos disponuje, je GENIÁLNÍ soundtrack! Když se řekne "Mikrokosmos" vybaví se mi právě ta nádherná ústřední melodie a obrazy kudlanky před měsícem, námluvy šneků, zobání mravenců bažantem, skarabea s kuličkou. Nezapomenutelné! Pro entomology splněný sen a pro normálního smrtelníka snad dostatečná výzva, aby nešlapal na trávník. ()
Zpočátku jsem byl nadšen, jak úchvatně je zde život hmyzu natočen. Kamera nás zavede na neuveřitelná místa a ukáže nám fascinující detaily, o kterých jste netušili, že je možné je natočit. Jenže když se toho všeho nabažíte, zjistíte se jedná o poměrně nezáživnou nudu, které velmi chybí mluvené slovo jako u klasických dokumentů nebo nějaký děj aby to mohl být film! ()
Galerie (37)
Photo © Eurimages
Zajímavosti (7)
- Spolurežisér Claude Nuridsany komentoval režírování svých "herců": "Některé záběry si vyžádaly i čtyřicet pokusů a jejich zaostřování trvalo celé dny. Jednotlivé druhy hmyzu se chovají svým typickým způsobem, jen když jsou ve vyhovujícím prostředí. Vezměte si například chrobáka, valícího svou kuličku trusu. V tomto případě, než čekat na příležitost ve volné přírodě, bylo výhodnější chovat jich tucet v luxusním teráriu a poskytnout jim dostatek materiálu. Dodávali jsme jim ovčí trus a čekali. Po několika dnech se jeden z nich konečně pustil do práce na kuličce a my ho mohli přenést na místo natáčení. Samozřejmě jsme museli být opatrní, abychom ho nevystrašili." (NIRO)
- Půlka režisérské dvojice, Claude Nuridsany, komentoval vypravěčský přístup: "Chtěli jsme se pokud možno vyhnout násilí, dravým scénám a krutým momentům. Svět hmyzu nemá morální zábrany, je drsný a krutý. My jsme se ale rozhodli jít záměrně proti a tyto živočichy jaksi rehabilitovat. I oni jsou každý den konfrontováni s překážkami a těžkostmi osudu při hledání svého místa na slunci. Proto jsme je chtěli ukázat v jakési polidštěné podobě." (NIRO)
- Scény z filmu byly použity ve videoklipu "You Don't Love Me (Like You Used to Do)" kanadské skupiny The Philosopher Kings. (Zdroj: wikipedia.org) (Kmotr76)
Reklama