poster

Amores perros - Láska je kurva

  • Mexiko

    Amores perros

  • Slovensko

    Amores perros

  • Slovensko

    Láska je kurva

  • USA

    Amores Perros

  • Velká Británie

    Amores Perros

Thriller / Drama / Krimi

Mexiko, 2000, 154 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    **

    (1001) Nerozumím tomu. To nejsou tři propletené příběhy, to je film složený ze tří povídek. A tak ani tak nechápu, co to má znamenat. A abych napsala víc než jenom tři věty, tak dodám ještě zpětné uvědomění, proč mě to ani nezajímá: Nikdo z těch postav není dobrý člověk (Gael k tomu má asi nejvíc nakročeno, ale i on se chová hned od začátku dost problematicky). Proč bych se měla dívat na film výlučně jenom o zlých a špatných lidech.(30.1.2019)

  • boshke
    ****

    Já jsem naštěstí kurevskou stranu lásku ještě nepoznal. Věřím však, že když někdo nechává kvůli své lásce masakrovat svýho čokla, vyhranou fůru peněz jí nastrká, pěkně si s ní zasouloží, rozhodne se s ní utéct, nechá bráchovi zvalchovat záda a ona mu s ním uteče, nebo když člověk kvůli své milované sexbombě opustí rodinu, všechny peníze nastrká do hnízdečka lásky, které potom sežere jejího pitomýho čokla, aby pak ona při nešťastné nehodě přišla o nohu a úplně se zvencla, tak si pak řekne... Amores perros... 80%(14.12.2012)

  • Boogeyman
    *****

    Tři povídky, jedna bouračka. První povídka k bouračce vede, zbylé dvě z ní vycházejí. První část je nejlepší, syrová a krutá podívaná s vynikajícím Bernalem. Druhá a třetí povídka již ztrácí dech a nevtáhne tolik do děje jako začátek, ale stále se jedná o vysoký nadprůměr. Zdvyžený palec pro Inárritua.(2.8.2006)

  • novoten
    ****

    První povídku považuji za ukázku dokonalého filmového řemesla a Ińárritu pro mě při jejím sledování byl génius, kterému bych s klidem svěřil jakýkoli námět, protože jeho vizuální nápady nebo střídání kontrastů jsou naprosto bez chyby. O to víc pak moje nadšení zvadlo po zbývajících dvou příbězích, které nejsou nějak špatné, jenom na rozdíl od první tolik neznepokojují a zároveň neuchvacují divákovy smysly a spíše se soustředí na postupný psychický vývoj postav. Bohužel většinu času až příliš postupný a téměř zdlouhavý.(4.8.2006)

  • Radek99
    *****

    Nejenom kompozičně, ale i stylově a filmařsky jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy vůbec viděl. Ani se nechce věřit, že jde o úplný filmový debut, mexický režisér Alejandro González Ińárritu tu již naplno a velice zkušeně a rutinérsky nastínil divákovi svého filmařského génia, když do plného světla ho poté o 3 léta později postavil již v Hollywoodu na režijní stoličce zatím svého vrcholného filmu 21 gramů. Amores perros je v té době (asi hlavně díky megaúspěchu Tarantinovského Pulp Fiction) velmi módním filmem povídkovým. A stejně jako v Historkách z podsvětí se všechny tři povídky vzájemně proplétají, doplňují, reflektují a posunují význam a smysl filmu samého. Velmi důležitou roli tu pak hrají psi (už z názvu odkazující ,,psí láska") - oni jsou symbolickými hlavními aktéry filmu, i když je jasné, že o lidi kolem nich jde pak především. Ať už složitý milostný trojúhelník z povídky úvodní, reprezentující sociální dno společnosti, v konfrontaci s ním pak hlavní představitelka povídky druhé, jako kontrast k prvému, a obé shrnující a oba světy (tím, co se o něm v průběhu filmu postupně dozvídáme) prostupující hrdina - nájemný zabiják - ex-profesor (se zneklidňující minulostí revolucionáře) jako nejzajímavější i nejdůležitější postava z povídky poslední. Celý tento složitý konstrukt je jakousi dokonalou metaforou nepřehledné sociální situace v mexické společnosti a především odrazem jejího hlavního města, neuvěřitelné mnohamilionové megapole. Jakýsi novodobý labyrint světa a ráj srdce... (o významový řád výše se režisér pokusil zpracovat toto podobenství i ve svém třetím filmu Babel - Babylon) Ińárritovi se podařilo říci o současné mexické společnosti svým filmem více, než by se možná vešlo do několika knih. Jeho neokázalé výrazové prostředky (tónování filmu, práce s barvami, střih, hudba...) svědčí o promyšlenosti a propracovanosti celého složitého filmového povídkového konceptu a tento mnohorovinatý umělecký útvar cizelují do podoby novodobého Občana Kanea, i když ve zcela jiném a nesouvisejícím kontextu...(27.1.2007)

  • - Když se Chivo (Emilio Echevarría) fotil ostříhaný a oholený, měl na sobě jiné oblečení, než jaké bylo potom na fotce, kterou nechal dceři v pokoji. (Pepy)

  • - Režisér si zahrál postavu novináře ve druhé povídce. Kolegu hlavní postavy. (don corleone)

  • - Muž, který hraje řidiče autobusu ve scéně, kdy se Octavio (Gael Garcia Bernal) rozhodne nenastoupit je ve skutečnosti Bernaldův otec. (don corleone)