Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Octavio miluje ženu svého bratra a je pevně rozhodnut s ní uprchnout. Zoufale potřebuje peníze, a když se ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabiják, bez váhání ho přihlásí na krvavé psí zápasy, které dobře vynášejí. Daniel opouští svou ženu, aby mohl žít s mladou dlouhonohou modelkou Valerií. Jejich nový exkluzivní byt se ale zakrátko změní v nesnesitelné vězení a stane se smrtící pastí pro Valeriina malého chundelatého pejska Richiho. Bývalý komunista a partyzán El Chivo se po letech strávených ve vězení živí jako nájemný vrah. Jeho jedinými společníky jsou toulaví psi, které sbírá na ulici a léčí jim jejich rány... Tři příběhy se proplétají stylem připomínajícím Pulp Fiction, aniž by se však režisér tohoto strhujícího mexického filmu, jenž byl nominován na Oscara, snažil kohokoli kopírovat či napodobovat. Originálním způsobem líčí několik lidských osudů, jež se protnou ve scéně fatální dopravní nehody, která celý film otevírá. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (631)

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Mexičani mají fakt krutý filmy. Hned od začátku už mě to chytlo a ne že by jsme začali v klidu, ale už mi naskočilo srdce a říkám si: "Panebože, takový tempo." octavio y susana: Zatraceně, tolik psů od krve a hned psí souboj. Alejandro jde na to pěkně z vrchu, ale to se střídá s scénkama s rodinou pohodou a občas se tam připlete bezdomovec s kupou psů. Najednou se, ale tyhle dvě scénky spojí. Překvapila mě scénka, jak si El Chivo (zmíněný bezdomovec) vydělává peníze, tím jeho zabíjením. Výborný záběr na smažící se krev. El Chivo je dobře udělanej, špína za nechtama, mastný vlasy, prostě klasický vandrák, který ale své bydliště má. Rameno je pěknej sviňák a Octavio to ví a tak udělá vše co se dá. A od tá chvíle se mi to začalo líbit ještě víc viz. scénka v samoobsluze. A líbí se mi ta hudba. Šokovala mě, když si to Octavio rozdával s švagrovou a do toho padali scénky, jak mlátí jeho bratra. Úvodní scéna navazuje na závěrečnou. daniel y valeria Klasická love-story. El Chivo mi teď připomíná židovského mafiána. V každé povídce se vše motá kolem psa, kterého Chivo zachrání. Dříve nebo později se museli pohádat a taky se to stalo, ale nečekal jsem, že to bude tak drastický. Je to trošku nudná pvídka, ale ne špatná. El Chivo y maru Už od začátku jsem byl zvědavej, kdo je ta maru. Dozvíme se více o El Chivo. A teď je to spíše humornější povídka. Takže tu máme skoro všechny žánry. Dá se říct, že je boháčem a přesto žije prostým životem. A tady je taky fajn hudba. Vrátíme se k počáteční nehodě. Po které se dostaneme zase k Ramenovi. Pes v každé povídce zničí vztah mezi těmi co se mají opravdu rádi. Alejandro je asi moc nemá rád. Je tam scéna kdy El Chivo čeká před Blockbuster video, kdo kupuje ten časopis se zasměje. Rozhovory mezi Chivou a Luisem Mirandou Solaresem, patří mezi ty nejlepší co jsem viděl za poslední týden. Když si El Chivo dělá osobní higienu a upraví se, vypadá jak novej člověk a taky se jako nový člověk bude chovat. Alejandro González Iñárritu musí být štastný šlověk, když všechny jeho filmy jsou světově uznávané a výborně hodnocené. Těším se na další jeho snímky a přeju mu plno takových filmů. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Prvotina, která má své chyby, ale jako celek je výbornou záležitostí a především velkým příslibem do budoucna. Nebýt určité nekonzistentnosti jednotlivých osudů a chybějící gradaci děje, tak vlastně není co vytýkat. Herecky perfektní, scénářem skvostné a režisérsky brilantní. Trošku zamrzí, že nejsilnější momenty vám Ińárritu připraví hned na počátku snímku, ale nijak to nesnižuje ohromné kvality Amores Perros jako celku. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nejenom kompozičně, ale i stylově a filmařsky jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy vůbec viděl. Ani se nechce věřit, že jde o úplný filmový debut, mexický režisér Alejandro González Ińárritu tu již naplno a velice zkušeně a rutinérsky nastínil divákovi svého filmařského génia, když do plného světla ho poté o 3 léta později postavil již v Hollywoodu na režijní stoličce zatím svého vrcholného filmu 21 gramů. Amores perros je v té době (asi hlavně díky megaúspěchu Tarantinovského Pulp Fiction) velmi módním filmem povídkovým. A stejně jako v Historkách z podsvětí se všechny tři povídky vzájemně proplétají, doplňují, reflektují a posunují význam a smysl filmu samého. Velmi důležitou roli tu pak hrají psi (už z názvu odkazující ,,psí láska") - oni jsou symbolickými hlavními aktéry filmu, i když je jasné, že o lidi kolem nich jde pak především. Ať už složitý milostný trojúhelník z povídky úvodní, reprezentující sociální dno společnosti, v konfrontaci s ním pak hlavní představitelka povídky druhé, jako kontrast k prvému, a obé shrnující a oba světy (tím, co se o něm v průběhu filmu postupně dozvídáme) prostupující hrdina - nájemný zabiják - ex-profesor (se zneklidňující minulostí revolucionáře) jako nejzajímavější i nejdůležitější postava z povídky poslední. Celý tento složitý konstrukt je jakousi dokonalou metaforou nepřehledné sociální situace v mexické společnosti a především odrazem jejího hlavního města, neuvěřitelné mnohamilionové megapole. Jakýsi novodobý labyrint světa a ráj srdce... (o významový řád výše se režisér pokusil zpracovat toto podobenství i ve svém třetím filmu Babel - Babylon) Ińárritovi se podařilo říci o současné mexické společnosti svým filmem více, než by se možná vešlo do několika knih. Jeho neokázalé výrazové prostředky (tónování filmu, práce s barvami, střih, hudba...) svědčí o promyšlenosti a propracovanosti celého složitého filmového povídkového konceptu a tento mnohorovinatý umělecký útvar cizelují do podoby novodobého Občana Kanea, i když ve zcela jiném a nesouvisejícím kontextu... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Co všechno dokáže způsobit jeden krvelačný čokl, aneb 2000: Psí odysea. Amores Perros – láska je kurva a život pes. __ Jak už tomu u podobných filmů bývá, život začíná po autohavárii, k ní dojde hned zkraje a v následujících 150 minutách budeme sledovat jeden příběh odehrávající se před ní, jeden odehrávající se po ní a jeden jí rozetnutý. Každé linii je věnován extra prostor a v každé jde o vztah dvou lidí žijících své zbabrané životy. Ve všech jsou lidé toužící po změně, lidé s plány do budoucna, ale jak říká jedna hrdinka „Chceš rozesmát Boha? Naplánuj si život.“ __ Alejandro González Iňárritu se se svými hrdiny nemazlí, hází jim do cesty klády, upírá jim právo na vidinu světlých zítřků, nechává je topit se ve vlastní bezmoci. Alespoň v případě prvních dvou příběhů, se třetím totiž přichází jakési vykoupení, odpuštění a závěr nakonec nevyznívá tak pesimisticky. Ale po dvou hodinách psychického teroru člověka optimistická půlhodinka skutečně moc nevzpruží. __ Amores perros je neobvykle vyprávěn, je plný střihů, prostřihů a nijak neřeší slovo chronologie. Nemyslete si ale, že podobně pojatý snímek musí nutně znamenat „Pulp Fiction po mexicku“. Za celou dobu uvidíte nanejvýš jednu akční scénu, uslyšíte nanejvýš dvě cool hlášky a násilí je zde konáno převážně na bezmocných, přesto zbožňovaných psech, což je pochopitelně nechutné dost, přesto se spíš pozvracíte z hyperaktivní kamery, navozující občas pocit jízdy na horské dráze. Když se to tak vezme, je to hnusný film, ačkoli právě v tom tkví jeho největší síla. Je syrový, špinavý, ušmudlaný, ideální pro deštivý večer. __ Pokud považujete film, který ve vás vyvolá silné emoce, bez ohledu na to zda pozitivní či negativní, za film kvalitní, může se vám tato řetězová reakce pohrom díky své silné zpětné odezvě líbit. Dáváte-li přednost emocím pozitivním, nekažte si tím náladu. 80% Zajímavé komentáře: Melies, Kryšpín, Turiec, Sigurd, tangerine1 ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Nominácia na Oscara a Zlatý glóbus v kategórii najlepší zahraničný film už hovorí samo za seba. A.G.Inarritu patrí bezpochýb k najlepším režisérom súčastnosti. Tri príbehy, ktoré sa navzájom pretnú sú pre náročnejšieho diváka ozajstnou lahôdkou. 21 gramov sa mi páčil ešte viac. No, ako debut tohto mexického režiséra to vážne nebol zlý odpich.70%. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • V závěru roku 2012 se jednalo o 60. nejvýdělečnější snímek v kategorii cizojazyčný film, 146. nejvýdělečnější snímek roku 2001 a konečně 4 654. nejvýdělečnější snímek se zohledněním inflace. (chelseaman22)
  • Celosvětová premiéra proběhla 14. května 2000 na Cannes FF. (Varan)

Související novinky

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

09.12.2013

Nedávno jste u nás četli o nové hrané verzi Kiplingovy Knihy džunglí, kterou pro Disneye natočí ironmanovský Jon Favreau. Podle názvu se může zdát, že studio uvažuje i o jiném režisérovi. Pravda je… (více)

Reklama

Reklama