Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (23)

Trailer 2

Recenze (233)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Když už jednou za čas nějakou pohádku, tak nejlépe něco na takovýhle způsob. Pohádkový bizár od prý barokního autora, který na mě ovšem působil spíš renesančně, a z jehož tří paralelně vyprávěných příběhů není rozhodně ani jeden vhodný pro děti. Aspoň tedy já bych měl v dětství z téhle podívané zaděláno na solidní noční můru. Na několik solidních nočních můr. Film nepředvídatelný, neschématický, nechutný, syrový, brutální, místy až horrorový a halucinační. Erbenova Kytice je proti němu téměř střední proud. Fascinující zážitek. ()

Jinny 

všechny recenze uživatele

Garrone se pokusil o modernější převyprávění pohádek a na rozdíl od výsledků snahy amerických převyprávění Popelek a Sněhurek výsledek není jalový. Tohle jsou necenzurované verze pohádek, které se nejspíš vyprávějí italským dětem, a ano, uvidíte sex, morbidní i zkrátka bizardní scény. Však i otec princezny s myším kožíškem se s ní chtěl oženit, protože tolik připomínala svou matku. Moje oblíbené části Pohádky pohádek jsou scény s nadrženým králem Casselem a stařenou a obří blecha Tobyho Jonese. Největší problém je, že dva ze tří příběhů sice nějak končí, ale nemají tah na branku. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Že by návrat skvělé italské filmařiny, navíc se známými tvářemi světové kinematografie? Na první pohled jsem si myslel, že to bude levná záležitost bez nápadu, ale tohle je krásně vizuálně zpracované, navíc s duší skutečných pohádek, tedy hororových příběhů, které lidé tak měli a mají rádi. Neskutečné překvapení. ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Těžko hledám slova, první z nich rozhodně bude bizarní, druhé naturalistické a třetí... bizarní. Ne že bych byla proti, vidět jednou trochu (hodně) jinou pohádku není na škodu, ale cítím to stejně jako Bloody13, na konci jsem ještě něco čekala. A Godot to nebyl. Nejvíc mě asi dostal příběh té chuděry princezny, přející si romantiku, a zlobříka, který teda nevím, co jiného čekal. Možná jsou moje pocity na chlup stejné, jako ty jeho ("coto... to si snad vážně dělá... dglgeuznžiščéfjksjfirjkgkblflv___"). Ze stejných důvodů dávám za 4*. Ve výčtů tagů chybí krev, gerontofilie a chtíč. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CHTĚLA JSTE ROZDĚLIT NEROZDĚLITELNÉ…“ /// Nasajte atmosféru středověku plnou podivnejch tvorů a nijak zvlášť sympatickejch postav ve třech volně propletenejch a originálních příbězích, ze kterejch by měli radost nejen bratři Grimmové, ale určitě i Giovanni Boccaccio. Fantasy podívaná s kruhovou strukturou vyprávění baví zajímavým obrazovým kaleidoskopem, ale snižuje koncentraci vypravěčskou nesourodostí. Věřte (či ne), jedná se o snímek spíš pro náročnější publikum, který vocení odkazy na díla italský klasiky, například SILNICE či MASKA DÉMONA. Příběhově čerpá ze 400 let starý předlohy neapolskýho sběratele pohádek Giambattisty Basileho. Nadšení z hororovejch prvků je proto na místě. Vždyť od pradávna jsou pohádky pro dospělý drsný, navíc často s erotickým podtextem. Matteo Garrone nemoralizuje a (přirozeně) nechává nevinný bytosti čelit zvrácenosti. Poukazuje na lidský vlastnosti a snaží se proniknout do hlubin lidskejch vztahů. Pohádkovej standart splňuje i různorodá herecká sestava. Salma Hayek je opravdová královna a Vincenta Cassela by za vzhled devianta okamžitě zatkla kterákoliv policie. Nesdílím (nekritický) nadšení kritiků a artově založenýho publika. Tyhle příběhy jsou jiný, než klasický pohádky, což je spolu s vizuálem plus. Humoru je málo (spíš škodolibej), akce téměř žádná, napětí dramatický a trocha těch perverzností prostě do pohádkovejch příběhů patří, takže opěvovat film kvůli nim je trapný. Vzhledem k dýlce by se určitě našel prostor ke zhuštění děje. Prospělo by to tempu a možná by došlo i na nějakej překvapivej moment. Ale souhlasím, je škoda, že tuhle pohádku na Štědrej den neuvidíme. A přitom by to bylo příjemný oživení poklidný, františkem zasmrádlý, sváteční atmosféry. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Pohádkovou sbírka, známou jako „Pentamerone“, která vyšla letech 1634 a 1636, a kterou sepsal Giambattista Basile, jsem nečetl. 2.) Zjistím, jak chudý lid provádí liposukci. 3.) Thx za titule „Tuxedo“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (81)

Zajímavosti (13)

  • Hrad, na kterém se odehrává příběh krále a jeho dcery Violet (Bebe Cave), je Castel del Monte na jihovýchodě Itálie, založený již v polovině 13. století. (PhilN)
  • Film je založený na zbierke rozprávok „Pentamerone“ (V taliančine známej pod názvom „Príbeh príbehov alebo zábava pre najmenších“), kolekcii rozprávok zo 17. storočia, zozbieraných talianskym básnikom, Giambattistom Basilem. (KoRner)

Reklama

Reklama