Reklama

Reklama

Půlnoc druhého dne

  • Hongkong Na ye ling chen, wo zuo shang le wang jiao kai wang da bu de hong Van (více)

Obsahy(1)

Sedmnáct obyvatel Hongkongu cestuje nočním spojem. Podivné věci se začnou dít ve chvíli, kdy autobus projede tunelem a ocitne se ve zcela vyprázdněné ulici. Pasažéři si brzy uvědomí, že patrně zůstali na světě úplně sami. Běžná noc v ulicích Hongkongu. Uprostřed změti nočních ptáků, aut a pouličních prodejců nastupuje sedmnáct cestujících do minibusu, který je má přepravit z Mongkoku do Tai Po. Skupina pasažérů je stejně rozmanitá jako město samo - je v ní zdrogovaný muž, rozhádaný pár, žena s růžencem i čerstvě zamilovaná dívka, za volantem sedí upovídaný řidič. Autobus se však po průjezdu tunelem ocitne v časové smyčce - ulice a budovy zejí prázdnotou, nikde ani živáčka. Vypadá to, že se najednou všechno propadlo do země. Jen miliony neonových světel nepřestávají blikat do tmy, jako by se nic nestalo. Pasažéři hledají útočiště v opuštěné kavárně a přemítají o tom, co si počít... (Cinemax)

(více)

Recenze (25)

JFL 

všechny recenze uživatele

Bizarní adaptace online románu o různorodé skupině lidí, kteří po záhadné události zůstanou jedinými lidmi v Hongkongu, reflektuje společenskopolitické fenomény Hongkongu a jeho obyvatel v posledních letech. Pomocí fantaskně nadsazených pasáží se zde tak tematizují následky havárie jaderné elektrárny Fukušima, nadcházející volby do zastupitelstva Hongkongu, které zpřítomňují vliv Číny na samosprávní oblast a pochopitelně i budoucí deadline roku 2046. Samotná premisa zmizení všech lidí a současně znepokojivé i fascinující obrazy vyprázdněných ulic, které jinak jsme zvyklí vídat plné lidí, odkazují ke konceptu "kultury mizení" - zjitřenému hledání hongkongské identity a ohledávání minulé i soudobé kultury tváří v tvář době, kdy hrozí politická a kulturní asimilace Hongkongu s Čínou. Výsledkem je významově sytá metafora, která silně rezonuje s domácím publikem, ale pro zahraniční diváky, kteří postrádají podklady k jejímu dekódování zůstává neprostupnou skrumáží cizosti. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Začátek se mi hodně líbil. Spousta zajímavých náznaků k možnému vysvětlení či řešení situace se však brzy změní na trauma z Lost, kde se taky nic nevyřešilo, navíc šlehnuté rovněž nějakou drogou. Možná snad, že šlo o sen toho feťáka, pak by se daly vysvětlit všechny ty "houbičkové" pasáže, kde jsem jen nevěřícně kroutil hlavou, co se to zas děje a proč. Postavy se časem začaly chovat zcela idiotsky, a jestli mělo jít o nějakou satiru na současné čínské, korejské a japonské vztahy a poměry, kombinované s neschopností dostat se ven z maloměsta (které tedy jako maloměsto moc nevypadalo), tak jako sorry, tyhle nuance jsem nepobral, taky nejsem Číňan. Spousta věcí je nakonec opět nedořešena a nevysvětlena - jak se vším souviseli ti první, co se hádali v autobusu? Kdo tedy byli ti záhadní Japonci v maskách a skutečně je ten blonďák znal? Proč měl pořád vizi, že holce lítají vlasy? Protože to cool vypadalo? Vážně takhle vypadají následky ozáření? Jak to, že se holka tomu klukovi nakonec dovolala? Jak to, že uteklo osm let? Proč nakonec kurnik nejeli k té hoře, o jaký signál tedy šlo? A co s tím do prčic společného David Bowie? Fakt na houby, vlastně na houbičky, když tahá režisér diváka celé dvě hodiny za fusekli, aby na něho na konci plivl jako "strýček". ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Na yeh ling san, ngo joa seung liu Wong Gok hoi wong dai bou dik hung Van aneb Ztraceni po čínsku. 1) Jak už tak Číňani rádi všechno kopírují, při sledování seriálu Lost si partička hongkongských filmařů zřejmě řekla, že něco takového přece taky umějí. Stačí vyprodukovat skrumáž nesrozumitelných scén vedoucích odnikud nikam a pokud náhodou by hrozilo nějaké vysvětlení, rychle přeskočit na další absurditu. Jenom aby to nemělo hlavu a patu! Americký rozpočet na mnoho seriálových dílů neměli, ale i s malým kašpárkem lze zahrát velkou muziku. Jak se diváci mohou přesvědčit, záměr se podařil. Tím nechci říci, že film dělali nějací neumětelové. Režie, kamera, herci a konec konců i scénář vykazují zkušené řemeslníky._____ 2) Spoiler. Možná se mýlím. Možná je film opravdu metaforou vztahu Hong Kongu k Číně, jen těžko pochopitelnou nezasvěcenému Evropanovi. a surrealistická atmosféra je politickým vzkazem o ztrátě morálky a vášně, symbolizované průjezdem tunelem. Možná všechny ostatní zabil neviditelný virus a sedmnáct lidí z autobusu jsou jediní přeživší. Cestující se nepřesunuli do budoucnosti, a vše, co zažívali před průjezdem tunelem, byly jen implantované vzpomínky. Možná by si to chtělo přečíst předlohu, podle které byl film natočen. A možná je vše úplně jinak._____ 3) Zajímavý koment: JFL, honajz, maddy. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Byla to úchylná pitomost, ale tak úchylně blbá, že bylo až zajímavé to sledovat a čekat, co z toho nakonec vzejde. Bohužel tak od poloviny to ale z "weird TV scifárny" začalo sklouzávat do naprosté debility mimo smysl a z mystery-scifi s možná laciným nápadem, ale umožňujícím zajímavou zápletku se vyklubala prostě en nezvládnutá debilita plovoucí okolní stokou. Právě dnes jsme měli s kolegou v práci debatu nad tím, že vlastně takřka vůbec nevznikají nějaké takové ty "pravé sci-fi", tohle tu marnost jen podtrhuje. Od odpadu to zachraňuje jen ona počáteční mimóznost s patinou "co z tohohle vzejde...?". ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrá mysteriózne ladená dráma. Má výborný príbeh o skupinke cestujúcich jedného autobusu nočnej linky, ktorí si po prejdení tunelu uvedomujú, že zostali vlastne úplne sami, mesto je prázdne a nevedia nadviazať vôbec žiadny kontakt. A tak sa snažia zistiť, čo sa vlastne stalo a postupne sa stávajú svedkami rôznych podivných javov. Spracovanie je celkom slušné, ale aj tak sa z toho dalo získať aj viac. Podobné zápletky mám veľmi rád a tu som už od začiatku mal z toho dosť dobré pocity, predstaví sa skupinka rozmanitých postáv s výraznými chraraktermi, takže si ma aj celkom získali a našťastie na to hlavné ani netreba dlho čakať a tak už po chvíli sú postavy sami. Darí sa navodiť slušnú atmosféru vyprázdneného mesta a následne sa postupne začne objavovať niekoľko zaujímavých prvkov, ktoré to ešte trochu osviežia, ako rozpadávanie preživších, muž v maske alebo tajomné telefonáty, takže sa mi to páčilo, ale zároveň predsa len cítiť, že tvorcovia si vybrali tú druhú, o niečo menej zaujímavú variantu a miesto mysteriózne ladeného sci-fi ponúkajú skôr netradičnú drámu v zaujímavých podmienkach, čo sa aj potvrdí. Takže síce kvôli tomuto sa celkový potenciál nedarí dostatočne naplniť, ale aj tak sa mi to dostatočne páčilo, dejovo je to stále zaujímavé, má to vydarenú atmosféru, nechýba ani trochu tej správnej uletenosti a bol som zvedavý, ako to dopadne. Záver síce chváliť nemôžem, tu by som si prial niečo úplne iné, keďže mi to v konečnom dôsledku nepríde práve logické, ale kvôli tomu dramatickému prevedeniu som niečo podobné aj čakal a tak ma našťastie ani nesklamal. Herecké obsadenie je na tom dobre, najvýraznejšie pôsobia moji obľúbenci Simon Yam alebo Suet Lam, ktorých vždy rád vidím, ale väčší priestor má predsa len tá mladšia generácia, no nie som sklamaný, táto zostava ma celkom bavila. S réžiou a technickou stránkou som dosť spokojný, Fruit Chan síce nepatrí medzi mojich obľúbencov, ale občas sa mu niečo podarí a to je aj tento prípad, ideálna vizuálna stránka, slušná atmosféra a zaujímavý mix žánrov, dokázalo ma to zaujať. Takže síce sa neubránim čiastočnému pocitu sklamania, keďže by som skôr ocenil to pravé mysteriózne sci-fi, ale ani týmto štýlom rozhodne nepohrdnem, bavilo ma to a kladov je tu plno. 73% ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Literární předlohou k snímku je původní internetový survival-scifi komiks "Lost An A Minibus To Taipo", jehož internetová serializace probíhala od roku 2012 a mezi lokálními fanoušky komiksů způsobila ohromný poprask. Tématicky se zaměřuje na příběh šestnáctičlenné posádky autobusu, která se po projetí tunelu Lion Rock Tunnel dostává do úplně jiného světa, apokalyptické podoby současného Hong Kongu, v němž jsou jedinými přeživšími. Jeho autorem je hongkongský komiksový tvůrcem vystupující pod spisovatelským jménem "Pizza". (Conspi)

Reklama

Reklama