Reklama

Reklama

Epizody(12)

Obsahy(1)

První česká cestovatelská reality show. Po africké cestě v roce 2009 vyráží cestovatel Dan Přibáň vstříc novým dobrodružstvím po Jižní Americe. Tentokrát se výprava rozšířila na dva trabanty, polský fiat a stařičkou Jawu 250. Mezinárodní posádka složená ze čtyř Čechů, dvou Poláků a jednoho Slováka se řídí heslem: Když se chce, tak to jde! Tento tým snů projel za čtyři měsíce 20 tisíc kilometrů tím nejkrásnějším a nejnáročnějším, co může Jižní Amerika nabídnout. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (153)

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Egu a Babu a jejich bláznivá posádka znovu na cestách, tentokrát doprovázení stejně kanárkovým fiátkem a Jawou. A je to zábavnější a napínavější než napoprvé. Moc se mi líbí mezinárodní parta, přátelské pošťuchování mezi Čechy, Poláky a Slovákem je radost sledovat. S touhle posádkou byste na absurdní výlet brazilskou džunglí a peruánskými Andami vyrazili taky. I když by vám v pěti tisících nad mořem docházel kyslík a zadek jste měli naklepaný kvůli neexistujícím tlumičům. Za mě super a těším se na cestu po Austrálii a Oceánii. ()

Cedr 

všechny recenze uživatele

Po dokonalé africké expedici tento seriál poskočil kvalitou produkce ještě o míli vpřed aniž by ztratil své upřímně nadšenecké kouzlo. Chytlavé až běda. Dokonalá kamera. S objektivně nesympatickou posádkou se (opět) naprosto perfektně sžijete a budete vám připadat, že jste si Jižní Ameriku projeli s nimi. Klobouk dolů. ()

Reklama

Ledkodlaq 

všechny recenze uživatele

Nejlepší moderní cestovatelskoexpediční seriál (víc materiálu vyšší kvality než film), na jakém mělo to štěstí spočinout mé unavené oko. S nadšením hltám každý nový díl a jsem zklamán každým koncem (tím, že to už skončilo). Co se mě týče, klidně by to mohlo mít dílů třeba padesát (za předpokladu zachování kvality). Můj počáteční odpor vůči Přibáňovi ochabl, protože seriál je opravdu skvělý. Proč odpor k Přibáňovi? Populisticky zvolil opravdu to nejhorší auto, které mohl, protože to je zajímavé. Kdyby jel třeba favoritem, který je dostupnější, rychlejší, méně poruchový, snadno opravitelný s lépe dostupnými náhradními díly a hlavně má nesrovnatelně lepší průjezdnost, tak by neměl tolik dramatických záběrů pro kameru a nemohl by se ohánět rozporem mezi láskou a odporem k trabantu. Takže by to pro diváka nebylo tak zajímavé. Tento prvoplánový kalkul se však vyplatil a každý problém, který na cestě měli, právě kvůli výběru vozidla, mě škodolibě baví :D ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Na dokureality je to docela slušné. Vzhledem k neměnnému, i když svižnému tempu, je půlhodinová stopáž jednotlivých dílů tak akorát, aby nedocházelo k diváckému pocitu monotónnosti. A je to dobře i vzhledem k rejžově narcistní potřebě ukázat se v co největším množství záběrů - jeho rádobyhumorné hýkání plné vytlemeného ultrapražského přízvuku je ve větších dávkách opravdu obtížně stravitelné. Ostatní účastníci jsou naštěstí sympatičtější, ale jejich cestovní problémy a pseudoproblémy těžko nahradí skutečnost, že o životě domorodců z míst, kterými výprava projíždí, se divák nedozví skoro nic. Za největší klad seriálu považuju obrazový materiál, který je obdivuhodný nejen z hlediska množství a pestrosti. Tady je třeba si uvědomit, že pořídit tolik záběrů od detailů až po velké celky aut v krajině musí nutně zdržovat a i jinak komplikovat průběh cesty. Tím spíš je třeba ocenit vysokou výtvarnou kvalitu práce kameramanů. A díky tomu se slušně (až na tu zmíněnou slabší práci s tempem) předvedl také střihač, který měl z čeho vybírat. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

U tohoto 12-ti dílného cyklu platí všechno přesně tak, co jsem psal už u zkrácené filmové verze, jen v mnohem větší míře, protože do těch zhruba pěti hodin se přece jen vejde o něco víc věcí. A díky tomu je to jak větší zábava, tak větší napětí, více se sžijete se členy expedice a prostě to prožíváte a fandíte jim ještě o něco víc. Já si to sledování užívám a přesně něco takového bychc chtěl někdy zažít, protoe tohle je ten nejlepší cestopis. Adrenalinová nádhera s překvapivě velmi pěknou úvodní znělkou. 100%. ()

Galerie (179)

Zajímavosti (10)

  • Dan se pokusil na solné pláni dosáhnout rychlostní rekord trabanta, nakonec dosáhli 80 km v hodině a oslavovali to jako rekord. Ve skutečnosti je maximální rychlost trabanta 110 km v hodině. (sator)
  • Celkem bylo natočeno 480 hodin materiálu. (mikinhoo)

Reklama

Reklama