poster

Jsme mladí. Jsme silní. (festivalový název)

  • Německo

    Wir sind jung. Wir sind stark.

  • anglický

    We Are Young. We Are Strong

    (festivalový název)

Drama

Německo, 2014, 123 min

  • Detektiv-2
    ****

    Velmi silný příběh, který se odehrává dle skutečných událostí. Snímek jsem viděl v rámci 'Das Filmfest 10' a zanechal ve mě působivý dojem. Mám rád filmy, které člověka nutí k přemýšlení. Téma filmu se dá snadno srovnast s dnešní dobou a velkou vlnou migrací. Během i po filmu se vám v hlavě zrodí nespočet otázek, které nejdou všechny zodpovědět. Film je velice dobře natočený a černobílé odstíny dodávají snad ještě větší dynamiku, stejně tak herecké výkony. Snímek má depresivní nádech a přesně tak to mám rád. Autoři dle mě vystihli skvěle situaci, jsem spokojen. 4*(22.10.2015)

  • Indyi
    ***

    Velmi silné téma, které bylo opakovaně zpracováno zejména na německé hudební scéně ("Schrei nach Liebe" - Die Aerzte, "Deutschland im Herbst" - Boehse Onkelz, "Sascha … ein aufrechter Deutscher" - Die Toten Hosen, nebo „24. August 1992“ - ZSK a další). Nyní se objevuje i pokus zpracovat násilnosti ze srpna 1992 na filmovém plátně. Bohužel ne zcela povedený. Hlavní slabinou je dle mého názoru slabý scénář a hlavní postavy, které působí tak trochu odfláknutě. Film není špatný a určitě stojí za vidění, ale žádná filmová bomba to rozhodně není. Tyto dramatické a šokující události z Rostocku by zasloužily povedenější zpracování, třeba se ho dočkáme v budoucnosti.(2.2.2015)

  • Enšpígl
    ***

    Celou dobu nás režisér připravuje na velkolepé finále, ale to se nakonec nekoná resp. koná, ale zcela v jiných duchu než jsme si odvozoval z dialogů v průběhu filmu. Režisérovo pojetí mělo něco do sebe a uměl jsem se vžít do strachu vietnamců o svůj život a neměnil bych s nima ani za zlatý prase, ale to by musel být celý film vystaven trošku jinak, abych s koncem neměl problém. Film se snaží a celkem dost okatě odpvídat na otázku proč je určitá část společnosti ze sebe schopna dostat takovou nenávist k imigrantům. Ono tohle téma zůstane nejspíš aktuální ještě hodně dlouhou dobu, takže po stránce námětu já problém nemám, ale vadila mně jedna věc, špatně napsaná postava komunálního politika, v podstatě kdyby tam nebyla nic by se nestalo. Věřím tomu, že politici pokud nejde o jejich platy jsou váhavý udělat rozhodnutí a přemýšlí hlavně o tom, aby neztratili voličské hlasy, ale nevěřím tomu že by se politik který má sakra velký problém ve svým místě jen válel doma na lehátku a myl si špinavou košilu v kuchyňským dřezu. Zajímavá je i práce s detaily Škoda Favorit potěšila ale ty nový plastový okna máme na sídlíštích až teď, čili buď jsme stolet za opicema a nebo ulet, na druhou stranu retro džíny vytažený až na břicho jsou bomba. Herecký výkony skvělý Joel Basman (?) byl příjemnej asi jako červavý jabko. Nebylo to špatný, ale kratší stopáž by dojem z filmu určitě vylepšila.(10.4.2015)

  • Kyrgyzstanec
    ***

    Podpora neonacismu mezi mladými je celosvětový fenomén, který se mezi mládeží ve všech evropských zemích už dlouho udržuje a experti ho kupodivu nevykládají nijak historicky, jde o psycho-sociální syndrom, do kterého snadno spadne každý adolescent, co hledá silného vůdce, komunitu "jiných", kteří se chtějí rvát za všechny věci, které je na světě štvou (bylo to také naznačeno ve scénce, kdy si otec uvědomil, že byl také rebel). Líbí se mi, že film zachycuje motivace mladých, kteří do nacistických spolků zapadnou, ale celý problém ve své komplexitě nakousl jen letmo a není nijak naznačeno, jak příběh pokračoval/pokračuje.(17.9.2016)

  • c93
    ***

    V první řadě je třeba pochválit autora filmu za ztvárnění událostí v německém Rostocku ze srpna 1992, které poprvé od spojení Německa ukázaly ohromnou frustraci obyvatel východní části země, kde se od roku 1989 výrazně zvýšila nezaměstnanost po uzavření důležitého a státem řízeného průmyslu. Tyto události jsou relevantní i pro českého diváka, který může sledovat vzestup rasismu a xenofobie od finanční krize 2008 v ČR. Spojení nácků a obyčejných lidí ze sídliště, kteří přišli protestovat proti "nepřizpůsobivým", se v některých našich městech odehrávalo taktéž. Na druhou stranu je Qurbaniho film až příliš schématický. Jsou zde jasné a srozumitelné vzorce, které nám polopatě vysvětlují kam a proč se děj ubírá. Pokud chtěl autor zároveň zdůraznit, že tyto události se skutečně staly, dějí se i dnes a budou se odehrávat i v budoucnosti, možná by stálo za to podstoupit větší úsilí při shromažďování skutečných příběhů a s těmi pak konfrontovat diváka v průběhu filmu. Ačkoliv se o něco podobného snaží při přechodu z černobílého obrazu na barevný v momentě, kdy se odehrává útok na sídliště, pořád to vnímáme jako film a vytváří se jistý chladný odstup od těchto událostí.(10.4.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace