Reklama

Reklama

Zlatá mládež

(pořad)
  • angličtina Golden Youth (festivalový název)
všechny plakáty
TV spot

Obsahy(1)

Váš život je pro ně extrémní situace. Jsou mladí, zhýčkaní a teprve nyní poznávají prostředí a profese, o kterých měli jen mlhavou představu, ale velké předsudky. Zlatá mládež poznává, jak vypadají životy ostatních Čechů. Pět mladých lidí z velkoměsta se musí vyrovnat se vším, na co nejsou zvyklí – s náročnou manuální prací a svéráznými životními podmínkami. Na pět týdnů se z nich stanou řezníci na jatkách, obyvatelé Chanova, účastníci armádního kurzu přežití, rolníci v české vesnici v Banátu a ošetřovatelé v domově důchodců. Pořad vytvořila tvůrčí producentská skupina Kamily Zlatuškové a 15. září bude Českou televizi reprezentovat v Berlíně na prestižním Creative Forum EBU v soutěžním výběru dvaceti nejzajímavějších nových světových formátů. „Náš pražský výběr je zvyklý na komfort velkoměsta, na možnosti, které jim Praha poskytuje ohledně jejich kariéry, zábavy a společenského života. Za hranicí Prahy pro ně začíná neznámé území. A právě tam jsme je vždy na týden vysadili a zjišťovali, jak si s tím poradí a jak taková zkušenost pozmění to, co si o dané profesi nebo prostředí mysleli předtím," říká autor projektu Dušan Mulíček.
Jeho záměrem bylo prostřednictvím nového formátu poukázat na stereotypní bariéry stojící mezi různými částmi naší společnosti, a pokusit se je nabourat. Minimálně v hlavách pěti protagonistů. „Ty hranice nemusí být jen mezi velkoměstem a venkovem, tak jak je tomu v dílech z venkovských jatek a z vesnice v Banátu," dodává režisér Richard Komárek. „V případě dílu z Chanova jde i o hranice sociální a etnické a třeba v případě domova důchodců o hranice generační." „Je na divácích, aby posoudili, co si zlatá mládež z natáčení vzala, zda je ta zkušenost někam posunula. My jsme přesvědčeni, že alespoň trochu se rozšířily obzory každému z nich," komentuje záměr pořadu kreativní producentka Kamila Zlatušková.

V premiérové druhé řadě pět mladých Čechů na vlastní kůži poznává, zda zvládnou žít a pracovat mimo svoji komfortní zónu. Čtyři nové aktéry, zpěvačku Sharlotu, youtubera Mikea, začínajícího politika Petra, servírku a modelku Kláru, doplní hvězda první řady, Renáto... Noví adepti z řad privilegované zlaté mládeže si vyzkouší náročnou manuální práci i těžké životní podmínky. Tentokrát je tvůrci vyslali i za hranice České republiky, a zakusí tak život v zemích třetího světa, aby si uvědomili, že v globalizovaném světě se Čechů týkají i problémy lidí, kteří žijí na druhé straně planety. Zkorigují své předsudky a zhýčkané chování? Dokážou, že je v nich víc, než se na první pohled zdá? „Rozdíl mezi první a druhou řadou je hlavně ve výběru účinkujících. Nejde jen o to, že se v docusoapu objeví mediálně známá jména, ale i o to, že příslušníci této generace jsou mediálně zběhlejší než aktéři první řady. Vědí, jak se prezentovat před kamerou. O to zajímavější bude pro diváky sledovat, jak se v situacích, které jsme jim připravili, jejich snaha kontrolovat si svou image rozpouští a odhaluje se to, jací skutečně jsou,“ říká kreativní producent Dušan Mulíček. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (108)

zette 

všechny recenze uživatele

Jak televizni porady nehodnotim, tak tady udelam vyjimku... Celkem by me zajimalo, co si po zhlednuti o sobe muselo pomyslet tech pet "hvezd", specialne ty dve holky. Hodnotit ucinkujici nema moc smysl, cele jsem to bral s nadhledem a musim rict, ze jsem se nekolikrat velmi dobre pobavil. Chanov a Banat byly pro me nejzajimavejsi dily a ten zpivajici teplous nejlepsi postava:-). ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Úvod druhé řady než se všichni představí a domluví je únavný a zlatá mládež používá dost nic neříkajících frází. Ale kromě výchovné linky lze vidět hodně zajímavých reálií a lidských typů. Humor zajišťují obě slečny, které by například na ubytovně neusnuly a jedou přenocovat na letiště. Dávám 50%.Druhý díl je zajímavý pracovními podmínkami v továrně na boty - práce šest dní v týdnu za 2500-5000 kč měsíčně bez pracovní smlouvy ehm... ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele

Oceňuji, že jde o původní - český/ moravský/ brněnský (sic!) formát. To je v žánru reality shows velice zřídka vídaný, až nevídaný jev. (Autorům bych v této souvislosti přál, aby se jim podařilo prodat nějaké licence. Simon Cowell by si s tím jistě uměl poradit, být to jeho vynález.) Celý ten nápad je navíc velice zajímavý. Slabší je podle mě u první řady casting - hlavní aktéři jsou do jednoho (ke škodě věci) "příliš" oduševnělí. A myslím si, že za to vděčí svému poměrně prostému původu. Uvítal bych, kdyby alespoň z jednoho z nich byly cítit prachy a arogance zaviněná typicky mizernou výchovou a mimořádným sociálním statusem na kilometry daleko. Mám za to, že neúčast někoho takového padá na vrub obavě České televize z přílišné bulvarizace. Stejná obava se pravděpodobně podepsala i na opatrné dramaturgii. (příklad- Renato nechce vyvrhovat hovězí žaludky, tak to zkrátka nedělá...) Celkové vyznění podobného pořadu produkovaného některou z komerčních TV stanic by bylo nepochybně o poznání pikantnější. ()

Karlos80 odpad!

všechny recenze uživatele

Mainstreamem, školou a dalšími prorežimními institucemi totálně zmasakrovaní mladí lidé cestují po stopách "uprchlíků" (rozuměj ilegálů!) do míst, z kterých vycestovali. Moderátor této reality show nás informuje o těchto mladých lidech jako o rozmazlených blbečcích. Dále se ani nemusím dívat! Další scénář je zoufale předvídatelný - mladí lidé prohlédnou a s pokorou zjistí, jaké strasti musí nebozí ilegálové na své cestě za štěstím (rozuměj do Evropy) protrpět. Jak si jich musíme kvůli tomu vážit, předcházet si je, hostit je a ve všem jim vždy vyhovět, ustoupit jim a vytvořit pro ně prostředí, v kterém se jim bude pohodlně žít a v kterém budou moci plně rozvíjet své zvyky, rituály, náboženství atd. Jsme povinováni ilegálům zajistit co největší pohodlí a dokonale se postarat o ně i o rodinné příslušníky, které si sem pozvou. Pořad vznikl za podpory Evropské unie.. už jsem viděl lepší komedie! :-) Odporná masáž, manipulace a propaganda - výplach mozků mladým lidem a ostatním naivkům.. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

(5/5) Hrstka rozmazlených floutků a slečinek a jejich srážka s realitou. Výběr navštívených prostředí sice koresponduje s poněkud problematickým formátem vykřesat emoce za jakoukoli cenu, přesto velmi dobře rámuje chování ústřední pětice. Kýžený cíl, tedy jakési prozření a ponaučení, je ovšem pohádkou z říše snů a ze závěrečných rozhovorů vyplývá, že k lepšímu se tu změnil leda Jiří (anebo to alespoň skvěle zahrál před kamerou). Zbytek je parta budižkničemů, zralá k záhubě. Přesto jsem se téhle prapodivné exkurze do hlubin lidské duše zúčastnil rád a dobrovolně. ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama