Reklama

Reklama

Rabu&Písu

  • Japonsko ラブ&ピース (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Ryoichi je lúzer a čudák a všetkým je len na posmech. Pri živote ho drží len malá, no nesmierne empatická korytnačka, ktorú pomenoval Pikadon. Keď ho však kolegovia donútia spláchnuť ju do záchoda, veci naberú nečakaný spád. Pikadon sa v kanalizácii zoznámi s partičku zabudnutých a odhodených hračiek, trochu podrastie a z Ryoichiho sa stane punkrocková hviezda. (Art Film Fest)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (13)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Je to už dosť dlho čo som videl Sona, ktorý by bol tak strašne neuchopiteľný. Nesympatický hlavný hrdina mi liezol celý čas na nervy. Jeho prejav bol neznesiteľný. A svet v ktorom existoval bol mdlý, nezujímavý a podfarbený všemožným klišé od útekov s krikom, cez celú kariérnu líniu. ALE!!!! Santa Klaus žijúci v Tokyjských kanáloch, chlastajúci whisky a opravujúci pokazené hračky, korytnačka Pikadon, ktorá je najlepším reprezentantom Kaiju odkazov za veľmi dlhú dobu ( a jedná sa pre mňa aj o najlepšiu filmovú korytnačku vôbec), spolu s peknou hudbou, ódou na radosť počas útoku tankov, alebo cameá všetkých stálych Sonových hercov a odkazov na Why don´t you play in hell? robia z tohto filmu niečo úplne Sonovské, iné a hlavne dobré. Taký ten film, ktorý si zapamätáte hoci ho asi nikdy nebudete vedieť porovnať s iným filmom, ktorý by sa mu aspoň trochu podobal. Pre mňa určite nie dokonalé. Ale po mnohých stránkach veľmi super. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Taková jeunetovština po japonsku, vlastně roztomilá naučná pohádka, která v jednom ohledu mírně vykrádá Příběh hraček. Škoda jen té přepálené stopáže a toho, že od poloviny filmu jsou karty tak rozdané, že je jasné, kterým směrem se děj bude ubírat (trochu mi to připomnělo povídku o šťastných kopačkách z knihy Deset měst Marcela Argiliho). Ale určitá přehnanost (jak ve výrazech hlavní postavy v úvodu filmu, tak v celém tom ztráty a nálezy království) se mi hodně líbila. Dokonce si tady Japonci neopomenou rýpnout do mezinárodních vztahů - nějak rychle běžní obyvatelé Japonska zapomněli, kdo na ně shodil ty atomové bomby, a teď se tomu státu div neklaní. V tom pohádkovém smyslu se mi líbí i to, že člověk by měl spoléhat a nezapomínat na ty přátele, kteří při něm stáli v nouzi, že by neměl podrazit ty, kteří mu pomohli (naprosto skvělá scéna, kdy oznámí odchod od Rebelů během písně Držme spolu), a koneckonců se mi líbí i věčně nalitý "pohádkový dědeček" (dobrá hláška: "Oni mě nevidí, protože věří jen ve vědu".) a protože sami máme doma želvu, je pro mne i tento výběr nadmíru sympatický (ačkoliv jsem rád, že není větší, protože bytem chodí podobně jako tenhle bourák.) A nezapomeňte - příliš velké sny vás mohou zničit. ()

Reklama

Bernhardiner 

všechny recenze uživatele

Že je Šion Sono úchyl, o tom nemůže pochybovat vůbec nikdo. A ačkoli to dlouho vypadalo, že filmy bez krve, násilí a sexu není schopen točit, zrovna tenhle snímeček je důkazem, že tomu tak není, a přesto je to dostatečně ujeté. Zdá se, že si Sono dal dostaveníčko s Jeunetem nebo alespoň zhlédl Amélii z Montmartru či Galimatyáš, protože parta zvířat a hraček kolem kouzelného děduly, která je vlastně jedním z hlavních hybatelů děje, je přesně v Jeunetově stylu. Příběh jako takový se točí kolem Ryoichiho, chlápka s extrémně nízkým sebevědomím, jenž v práci vypadá jako kdyby měl slimáky v puse a hřebíky ve střevech. Ten je navíc tajně zamilován do kolegyně Yuko, která je na tom trochu lépe - tváří se totiž jako socha při zemětřesení. A ještě jedna postava je zde důležitá - želva, která mu svérázným způsobem pomáhá v jeho pěvecké kariéře. Přestože Sono ještě nedávno vzýval 35mm film, tady na právě želvu, hračky a dění kolem nich využívá počítačovou animaci téměř v jednom kuse. Vůbec to ale nevadí - scénář je fantastický a těžce bázlivý až silně arogantní Hiroki Hasegawa a šedá myš Kumiko Asó (prakticky k nepoznání) zvládli své postavy naprosto jedinečně. Na Sona to je možná až příliš křehké a milé, zároveň ale tvrdě pravdivé - při kterémkoli plánování v životě je dobré vědět, co chci dělat, až dosáhnu svého cíle (nebo po Vánocích spláchnout Pikadona zase do záchodu). Protože jinak může PIkadon přijít až za vámi. A takovéhle vyznání lásky, to bych si snad ani nepřál. 100 % ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak takové milé překvapení jsem fakt nečekal, A ani bych nečekal, že tomu dám plný počet, když to začne jako "typická japonská komedie" (nebo aspoň takhle si ji představuji) s šíleně přehnanými charaktery postav skoro jak z Vaška Nešiky (lepší přirovnání mě nenapadá, protože tady je v hlavní roli taky neskutečný lůzr, který hraje podobně (záměrně) příšerně), ale ono se na to nabalí spousta dalších věcí a čím déle to trvalo, tím více mě tam všechno bavilo a nakonec Sonův koncept přišel tak geniálně promyšlený, že nakonec nemohu nebýt nadšený. Fascinuje mě, že v závěru využil Pikadonovu cestu postaveným městem i pak jako cestu skutečným městem, včetně toho, kudy Pikadon jde, kde přesně se zastaví a co řekne a takových promyšlených nápadů tam bylo ještě víc, především vizuálních, které se objevují naprosto šíleně a nečekaně, ale vždycky je z nich poznat, proč je Sono dává zrovna tam. Přesně takový je i ten film - šílený, ujetý, ale propracovaný, kde každá následující podivnost má svůj smysl, opodstatnění a své přesné místo ději a je to dotažené až do takových mezí, že to skvěle střídá vtipné a vážné scény dohromady  až takovým způsobem, že jsem v závěru netušil, jestli se smát nebo být dojatý, protože to má nesmírně silný závěr, který se ale děje na základě absurdní parodie na Godzillu! A odkazů je zde víc, do toho všeho je přimíchaný třeba i Zázrak na 34. ulici. A teď si říkám, že mi vlastně nevadil ani ten úvod, protože jsem se u něj bavil tím, že to bylo až tak přehnané a celkově z toho naštěstí vypadlo mnohem víc, než se původně zdálo. Takže jedinou výtku mám v tom, že ta dějová linka s oživlými hračkami byla krapet navíc a zasloužila by si v celku větší místo (že by třeba panenka patřila Yuko), ale to mi nevadí tolik, abych kvůli tomu strhával hvězdičku, takže ano, Šion Sono to u mě opravdu dotáhl na plný počet, Fakt budu muset víc prozkoumat jeho tvorbu, protože všechno, co jsem od něj zatím viděl, bylo opravdu dost zajímavé a ty nejlepší filmy od něj jsou pro mě zatím ty tři ze stejného roku (!), takže bych se měl zaměřit i na jeho starší díla. A taky že v průběhu tohoto roku zaměřím, jen toho bude víc než jsem čekal a možná dojde i na ten jeho opus magnum Pod vlivem lásky... Slabých 5* ()

Perverz 

všechny recenze uživatele

Tak trochu zklamání. Rozhodně jiný Sono, pořád ulítlé, ale jiné. Je to japonská pohádka. Filmy Sona jsou tak jiné, a u každého jeho filmu se prostě cítíte tak zvláštně, protože to co se děje na obrazovce je prostě nepopsatelné. U tohohle filmu jsem ten pocit neměl. Vlastně mě to ani moc nebavilo. Tímhle směrem prostě ne. Je to prostě strašně light, ňu ňu ťu ťu, a takového Sona nechcete. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama