Reklama

Reklama

B-Movie: zvuk a rozkoše západního Berlína 1979-1989

(festivalový název)
  • Německo B-Movie: Lust & Sound in West-Berlin 1979-1989

Obsahy(1)

Bledý Blixa Bargeld opíjí hosty baru Riziko. Vážný Nick Cave ukazuje sbírku "německé gotiky" ve svém berlínském bytě. Trendy Gudrun Gut sestavuje seznamy klubů, kam se dá zajít ve dvě v noci. A mezi těmito dnes již hvězdnými jmény, mezi starým a novým, mezi Británií a Německem se pohybuje hudebník, promotér a žurnalista Mark Reeder z Manchesteru, který se do západního Berlína přestěhoval koncem 70. let kvůli svému zájmu o nově vznikající hudební scénu. A celých deset let, které zde strávil, zaznamenával na kameru... (Das Filmfest)

(více)

Recenze (14)

Serafina 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mě bavilo. Česká socialistická televize nám líčila Západní Berlín jako odporné dekadentní hnízdo plné drog, alkoholu, sexu, pankáčů, výtržníků, špinavých doupat a kakofonního rámusu vydávaného za hudbu - a vida, ono to tak opravdu bylo! Kouzelnými zákoutími této magické enklávy uprostřed východní šedi vás provede uniformový fetišista s kukučem štěňátka a pesimistický pankáč, který, soudě podle barvy obličeje, nikdy nebyl na denním světle. ()

Detektiv-2 

všechny recenze uživatele

Tak to byla jízda... Zcela unikátní a na výbornou zpracovaný dokument o rozvíjející se hudbě v Západním Berlíně s pořádnou crazy dávkou. Snímek mě pohltil od začátku do konce a jako člověk z generace, která tuto dobu nezažila, jsem nesmírně rád, že jsem si mohl vychutnat autentické záběry a pro mě výjimečnou dávku kvalitní muziky. Jsem nadšený 5* ()

Reklama

plo koon 

všechny recenze uživatele

Velmi autentický film skládající mozaiku svědka hudebních, a dalších kulturních a společenských událostí západního Berlína 80. let. Města odtrženého od zbytku světa. Ostrova deviace. Přes naprosto hypnotickou atmosféru doby a místa však nevyznívá Reederův pohled černobíle. Navíc nabízí poměrně komplexní přehled tehdejší hudební avantgardy a jejích interpretů. ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Ostrov uprostřed prázdna, ostrov uprostřed ničeho, plný špíny, zbořených baráků, prázdných bytů, drog, ale také plný energie, dobré hudby, skvělých klubů a strhující atmosféry. Západní Berlín, půlměsto volnosti, kde všechno vlastně nějak fungovalo. Samozřejmě, naději a klid sem přinesl západ svými obrovskými finančními dotacemi, ale to, co z celé situace a možností vznikne, je jen o tom, jak si vše lidé poberou. Berlíňané si vše vzali po svém a žili v naprosto kouzelné euforii, kterou teď Hoppe, Lange a Maeck skvěle přenášejí na plátno. Výborné vizuální a hudební dílo, z něhož se vám na konci těch osmdesátek, stejně jako obyvatelům tohoto ostrova, nechce odejít. ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Docela mě překvapilo, jak je to vlastně celé nudný film - na to o jak zajímavé téma a hudební scénu se jedná. Možná je to osobností, stylem monologu i celkovým vystupováním vypravěče. Celou dobu jsem si popravdě ani nebyl jistý, zda rámec vyprávění Manchesterského nadšence do hudby, který odcestuje do Německa a prozkoumává Berlínskou hudební scénou je reálný nebo čistě fikční. Jistě, mám rád mockumenty i pohrávání si s "realismem" v rámci fikčních nebo dokumentárních filmů. Ale v tomto případě bylo toto mé přemýšlení nad tím, zda jsou záběry na hlavního protagonistu autentické nebo se jedná o nějakou bizarní snahu dát tomu všemu narativní strukturu, spíš rušivý element. Co mě ještě vadí je neucelenost a skákání od jednoho k druhému bez ladu a skladu. Nemá to žádnou kompozici a určitě to není záměrně "anarchistický" přístup. Jen je to prostě nepromyšlené.Tu se objeví nějaký muzikant, tu mluvení o dobových reáliích, tu zmínka o tom, jak to vše bylo odvázané, strašně cool, svobodné a dokonalé (a já tak nemám rád naivní nostalgii týkající se dávno uplynulých let nebo dějinného období). A k mé smůle se ve filmu vůbec nejčastěji objevuje nesympatický ksicht hlavního "protagonisty", často v nepadnoucí uniformě, která je vám úplně šumák, protože stejně musíte koukat na jeho obří nos nebo obří oči těsně před vypadnutím z důlků. Není to vyloženě odpadní film, to ne. Ale promarněný potenciál je obrovský. Einstürzende neubauten, mladičtí Die ärzte, experimentátoři s elektronickou hudbou, postpunkový guruové, Nick Cave (i se svou bouchačkou a gotickými obrázky), etc. - tihle borci za mlada - tvůrčí, odbojní a hypnotičtí - to je prostě neuvěřitelný potenciál... Vždy, když se na kameře objeví třeba Blixa Bargeld nebo jiná hudební osobnost, byl jsem ve svém živlu a v těchto momentech má dokument tu správnou atmosféru, údernost a je hrozně zajímavý, poutavý, strhující. Jenže to není žádným dílem tvůrců, ale osobností, které stojí zrovna před kamerou. A takových momentů je ve filmu až zoufale málo. K čemu má člověk většinu stopáže poslouchat nezajímavého průměrného anglána, jak pořád dokola opakuje, jak úžasně zajímavý byl západní Berlín, když místo toho mohlo být více zobrazovaná a zachycená jeho zajímavost a neotřelost?! ()

Galerie (16)

Související novinky

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Festival Das Filmfest chystá filmové hody

Festival Das Filmfest chystá filmové hody

19.10.2015

Historicky první zpracování Stokerova Draculy, jeden z nejstarších evropských zvukových filmů, snímek oscarového Michaela Hanekeho, nejnovější film z dílny kultovního Fatiha Akina Šrám či vizuálně… (více)

Reklama

Reklama