Shan (Yun Lin) je mořská panna, která dostala velmi důležitý úkol. Musí se vypravit na pevninu a zabít za každou cenu bohatého podnikatele Xuana (Chao Deng). Ten totiž svými továrnami ohrožuje život v oceánu a tím ničí i domov mořského národa. Jenže se stane něco, co ani jeden z nich netušil. A tou nečekanou věcí není nic jiného než vzájemná láska! A tím jejich problémy teprve začínají...(topr harley)
Dost možná mě jen zhypnotizoval roztomilý kukuč Yun Lin, ale navzdory veškeré jednoduchosti, přímočarosti a neobjevnosti (co na tom proboha dělalo tolik scenáristů?) jsem si Mořskou pannu přece jen užil o kus víc než Cestu na Západ a CJ7ku. Oceňuji, že ač to vypadá, jako by Chowovi pomalu začaly docházet nápady, neztratil nic ze svého smyslu pro rytmus a timing a stále dělá humor, který staví především na obraze a nikoli na dialozích a přepjatém herectví jako spousta dalších komedií z čínských teritorií a Asie celkově. Na pováženou je ale skutečnost, že se v Chowových filmech objevuje stále horší CGI. Kvůli spojení nevzhledných digitálních efektů s ne zrovna oslnivou digitální kamerou působí The Mermaid chvílemi až nepříjemně lacině.(30.5.2016)
Čína. Krajina s jedným z najväčších znečisťovacích problémov na tejto planéte, si zrejme svoje chyby chcelo ( pokrytecky ) kompenzovať na komerčnom ,,blokbástri,, a presvedčiť divákov, že čistá voda a vzduch ( a samozrejme láska ), sú dôležitejšie, ako peniaze a moc. Lenže verím, že to robia doteraz. Teda to znečisťovanie a globálne finančnícke pochody. Koho zaujíma, že Zem umiera, agresívnych miliardárov určite nie. Ako sa hovorí, ´´Po mne potopa...´´ Vyše pol miliardové tržby tohto filmu, určite nemajú príčinu v environmentálnom probléme, pretože toto zrejme čínskych divákov zaujímalo na poslednom mieste. Príčinou astronomického úspechu je to, že ázijský diváci majú radi ,,hongkongský,, humor, Stephen Chow je režisérska hviezda a bolo to v 3D. Takže producenti sa nahrabali a Matička Zem pyká ďalej.(1.11.2017)
Místy krásně praštěná, ujetá brutální ekologická jízda s něžně romanticky naznačeným mezidruhovým křížením. Tentokráte ovšem nikoliv Japan, kde by to nemohlo nikoho nějak moc překvapit, ale ´Made in China´ … V poměrně krátké době další parádní bláznivá sympaticky obsazená komedie z této země .. nu, podívejme ... hmm, jaký podívejme .. prostě Asie (!) …(9.2.2017)
Stephen Chow išiel do enviromentálnej témy. A beriem to, pretože sa snaží o postoj a robí to s humorom, ktorý je mu podobný. Aspoň teda počas prvej hodinky filmu. Tá sa nesie v znamení toho najbláznivejšieho a najnevskusnejšieho s čím môže prísť. Chobotničiak sa varí sám a potom všetkých ostrieka, eskapády typu - prečo by som mal chcieť ísť na kolotoče.. alebo úvod v múzeu exotických zvierat. Skrátka jedna šleha za druhou. Posledná pol hodina je potom ako z druhotriedneho béčkového filmu. Asi to tam muselo byť a akceptujem to, ale omnoho viac si užívam, keď neviem čo mám v jeho filmoch očakávať ani ako čo skončí. Je to v pohode film, ak máte radi režiséra. Inak platí to čo pri predchádzajúcich jeho dielach. Viem si totiž predstaviť ako toto bude niekoho riadne iritovať. Ale baby sú tu dosť pekné. Hlavné ústredná Yun Lin.(14.4.2020)
To, co snímek ztrácí na příběhu, který je tak nějak jednoduše moralizující, to získává na vizuálu, který je ke konci až neskutečně opojný. To, co prezentuje plakát na tento film, je právě v závěru uvedeno do popředí a je to krásné, je to epochální, je to prostě nádherné a já jsem od těch triků nemohl odtrhnout oči.(28.6.2016)
Niktorius
Dost možná mě jen zhypnotizoval roztomilý kukuč Yun Lin, ale navzdory veškeré jednoduchosti, přímočarosti a neobjevnosti (co na tom proboha dělalo tolik scenáristů?) jsem si Mořskou pannu přece jen užil o kus víc než Cestu na Západ a CJ7ku. Oceňuji, že ač to vypadá, jako by Chowovi pomalu začaly docházet nápady, neztratil nic ze svého smyslu pro rytmus a timing a stále dělá humor, který staví především na obraze a nikoli na dialozích a přepjatém herectví jako spousta dalších komedií z čínských teritorií a Asie celkově. Na pováženou je ale skutečnost, že se v Chowových filmech objevuje stále horší CGI. Kvůli spojení nevzhledných digitálních efektů s ne zrovna oslnivou digitální kamerou působí The Mermaid chvílemi až nepříjemně lacině.(30.5.2016)
corpsy
Čína. Krajina s jedným z najväčších znečisťovacích problémov na tejto planéte, si zrejme svoje chyby chcelo ( pokrytecky ) kompenzovať na komerčnom ,,blokbástri,, a presvedčiť divákov, že čistá voda a vzduch ( a samozrejme láska ), sú dôležitejšie, ako peniaze a moc. Lenže verím, že to robia doteraz. Teda to znečisťovanie a globálne finančnícke pochody. Koho zaujíma, že Zem umiera, agresívnych miliardárov určite nie. Ako sa hovorí, ´´Po mne potopa...´´ Vyše pol miliardové tržby tohto filmu, určite nemajú príčinu v environmentálnom probléme, pretože toto zrejme čínskych divákov zaujímalo na poslednom mieste. Príčinou astronomického úspechu je to, že ázijský diváci majú radi ,,hongkongský,, humor, Stephen Chow je režisérska hviezda a bolo to v 3D. Takže producenti sa nahrabali a Matička Zem pyká ďalej.(1.11.2017)
lioncel
Místy krásně praštěná, ujetá brutální ekologická jízda s něžně romanticky naznačeným mezidruhovým křížením. Tentokráte ovšem nikoliv Japan, kde by to nemohlo nikoho nějak moc překvapit, ale ´Made in China´ … V poměrně krátké době další parádní bláznivá sympaticky obsazená komedie z této země .. nu, podívejme ... hmm, jaký podívejme .. prostě Asie (!) …(9.2.2017)
ScarPoul
Stephen Chow išiel do enviromentálnej témy. A beriem to, pretože sa snaží o postoj a robí to s humorom, ktorý je mu podobný. Aspoň teda počas prvej hodinky filmu. Tá sa nesie v znamení toho najbláznivejšieho a najnevskusnejšieho s čím môže prísť. Chobotničiak sa varí sám a potom všetkých ostrieka, eskapády typu - prečo by som mal chcieť ísť na kolotoče.. alebo úvod v múzeu exotických zvierat. Skrátka jedna šleha za druhou. Posledná pol hodina je potom ako z druhotriedneho béčkového filmu. Asi to tam muselo byť a akceptujem to, ale omnoho viac si užívam, keď neviem čo mám v jeho filmoch očakávať ani ako čo skončí. Je to v pohode film, ak máte radi režiséra. Inak platí to čo pri predchádzajúcich jeho dielach. Viem si totiž predstaviť ako toto bude niekoho riadne iritovať. Ale baby sú tu dosť pekné. Hlavné ústredná Yun Lin.(14.4.2020)
kaylin
To, co snímek ztrácí na příběhu, který je tak nějak jednoduše moralizující, to získává na vizuálu, který je ke konci až neskutečně opojný. To, co prezentuje plakát na tento film, je právě v závěru uvedeno do popředí a je to krásné, je to epochální, je to prostě nádherné a já jsem od těch triků nemohl odtrhnout oči.(28.6.2016)