Reklama

Reklama

Zpovídám se

  • USA I Confess
Trailer

Obsahy(1)

Otto Kellar a jeho žena Alma pracují jako správce a hospodyně v katolickém kostele v Quebeku. Otto je jednou přistižen při loupeži v domě, kde občas pracuje jako zahradník, a v panice zabije majitele. Jeho svědomí ho donutí se ze zločinu vyzpovídat otci Michaelu Loganovi, který se nedopatřením stane hlavním podezřelým. Zpovědní tajemství však nesmí být vyzrazeno, a tak Logana může zachránit pouze Ottovo znovu se vzpouzející černé svědomí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (103)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Rezignujem na používanie výrazov ako "nevšedný" a "atypický" či "netradičný" v súvislosti s Hitchcockom, lebo to nemá zmysel. Totiž, asi každý jeho film spĺňa kritériá pre takéto označenie, a I Confess nie je výnimkou. Spletitý, tajuplný, nejednoznačný, prekombinovaný, nečiernobiely. Na križovatke osudu sa opäť stretávajú charaktery rozličného spoločenského postavenia, medzi ktorými nechýba nemecký prisťahovalec so ženou, mladý kňaz, jeho dávna láska a jej manžel z dobrej rodiny, prokurátor, dôsledný detektív a... mŕtvola právnika, ktorého nikto príliš dobre nepozná. V zásade dômyselná vzťahovka, komorný thriller s princípmi noirového filmu, dráma zo súdnej siene.. a to sme sa ešte nedostali k motívom, ktorých je viac než dostatok. Viera, láska, zodpovednosť, túžba, nádej, pracovné zapálenie. A kto je ten zlý? Kňaz, ktorý stále miluje? Žena, ktorá i keď je v manželskom zväzku, po ňom ešte stále túži? Detektív, ktorému ide len o vyriešenie prípadu a nestará sa o to, čo tým spôsobí a koľko životov zničí? Prokurátor, ktorý chce vyhrať súdny proces? Alebo utečenec, ktorý spraví všetko pre to, aby už nemusel vidieť svoju ženu ťažko pracovať? Vrahom síce môže byť záhradník, ale odpoveď na položené otázky sa skrýva v každom z nás. Záver je toho dôkazom. 85% ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Ďalšie výborné dielo z kolekcie filmov Alfreda Hitchcocka. I Confess je silným príbehom o viere v svoje zásady, o láske a priateľstve, namixovaný do podoby, ktorá ani dnes nestráca nič so svojej sily, alebo pútavosti. Toto bola vždy devíza Hitchcockových filmov. Jednoduchý príbeh, obzvláštnený o mnohé vsuvky, ktoré si s divákom pohrávajú a jeho viera v šťastný koniec spôsobuje silný katarzný moment, ktorý rezonuje ešte dlho po dopozeraní. Tak je tomu aj v tomto prípade. Výborný výkon Montgomeryho Clifta, ktorý ako mlčiaci kňaz, trpiteľsky príjma každú ranu osudu, ktorú mu pripravujú jeho najbližší. Stále verný svojej viere aj presvedčeniu je dohnaný až na pokraj súdnosti, pritom si ale stále drží trpiteľského údelu, Pekná parafráza na samotného Ježíša a zároveň zamyslenie, kto by dokázal vydržať tak dlho, keby sa ocitol na jeho mieste. Tento film možno nie je taký známy ako TIE Hitchcockové filmy, ale fanúšik jeho tvorby tú dostane presne to čo očakáva. Skvelého hrdinu, neprávom odsúdeného, krásnu blondýnku, ľahký humor a napäté finále. Podobne ako Hrôza na javisku sa jedná o malý veľký film, z nezabudnuteľnou atmosférou. ()

Reklama

codeas 

všechny recenze uživatele

Prvního "herce" ve filmu spatříme samotného mistra - Alfreda Hitchcocka. Záběry jsou krátké, pohyb kamery je krásně pomalý a proplouvá jako ryba ve vodě. Celkově není tolik dramatický jako většina jeho filmů. K přechodu mezi záběry jsou na můj vkus moc často používaná interpunkce v podobě prolínání záběrů. Za zmínku ovšem stojí dosti nevídané prolínačky - z panoramatického záběry do statického - se provede během dokončení panoramata. Ačkoliv nebyl Hitchock hlavním představitelem "film-noir" jeho hra se stíny je naprosto dokonlá, že by kde jaký představitel tohoto žánrů přímo " zčernal " (popřípadě zbělal) závistí. Celková délak filmu bude asi vypadat jako neuvážlivá,ale všechny záběry ve filmu plní ve filmu svoji funkci a plní ji velmi dobře. Tak často používané flashbacky hrají ve filmu svoji roli, jako herci, hudba, dekorace.Jejich množství je naprosto úměrné k jeho příběhu.Uznávám není to nejlepší Hitchcock, málo znalé by odradit a pro ty "již zkoukané" je to příjemné posezení u skoro poetického filmu... ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Typicky hitchcockovský příběh o nespravedlivém obvinění, zaslepených policistech a zákeřném padouchovi si tentokrát jako hlavní prostředek k vytvoření napětí přizval kontroverzní téma zpovědního tajemství. Hlavním hrdinou je totiž právě kněz. Tomu se vyzpovídá vrah, jenž v sutaně zavraždil muže, který jej přistihl při krádeži. Problém je, že páter Logan v tu chvíli přijde o jakoukoliv možnost obhajoby, kterou by zatraceně potřeboval, protože všechny stopy směřují právě k němu. Alfred Hitchcock buduje napětí s obvyklou bravurou, ale filmu přece jen chvíli trvá, než se rozjede, navíc v jeho polovině dojde na dlouhý flashback, který je sice zásadní, avšak tempo zase trochu zdrží. Vynikající Montgomery Clift v hlavní roli a brilantní soudní sekvence ale silný nadprůměr filmu stále zaručují. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

7/10 Skoda toho zpomaleni v polovici filmu, mohlo to byt strhujici jako ostatni Alfredi - takto to dost otravilo me i cely film, ale stejne se jedna o to lepsi, co se da videt diky nesmirne zajimavemu rozdani karet a hloupe shode nahod, co udela ze zivota nekolika lidem. Docela by me zajimalo, jak by mohl film pokaracovat pro pathera a jeho snoubenku po titulcich... ()

Galerie (32)

Zajímavosti (9)

  • V originální hře byl kněz oběšen. Tento konec však musel být vystřihnut a nahrazen, aby se autoři snímku vyhnuli hněvu cenzora. (Kulmon)
  • V jedné z prvních verzí scénáře byl Logan (Montgomery Clift) obviněn a ještě předtím, než byla prokázána jeho nevina, se oběsil. Zároveň existovala verze, ve které předtím, než se stal knězem, zplodil nemanželské dítě. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Když Logan jde městem, mine kino, ve kterém právě běží Enforcer s Humprey Bogartem. (Kulmon)

Reklama

Reklama