Režie:
Arnaud DesplechinKamera:
Irina LubtchanskyHudba:
Grégoire HetzelHrají:
Marion Cotillard, Charlotte Gainsbourg, Louis Garrel, Mathieu Amalric, Alba Rohrwacher, Hippolyte Girardot, Samir Guesmi, László Szabó, Bruno Todeschini (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Ismael je filmový režisér, který sám o sobě prohlašuje, že je vdovec. Oženil se s dvacetiletou Carlottou, která však několik let na to záhadně beze stopy zmizela. Nic nenasvědčuje tomu, že by se stala obětí zločinu. Ismaela od té doby pronásledují noční můry, které zahání alkoholem a prášky. Je si velmi blízký s Carlottiným otcem Henrim, také filmařem. Dvacet let poté, co jeho žena zmizela, potkává Ismael na večírku astrofyzičku Sylvii, s níž se po letech samoty sblíží a naváže harmonický vztah. Ale zatímco spolu tráví klidné dny v domě na pláži, osud si přichystá zlomyslnou zápletku. Náhle se totiž objeví žena, která prohlašuje, že je Ismaelovou zmizelou ženou. Začíná se odvíjet velmi turbulentní a naprosto nepředvídatelný příběh (nebo snad příběh v příběhu?), ve kterém se pro režiséra typicky prolíná thriller, milostné i špionážní drama, v němž sledujeme osudy Ismaelova bratra Ivana. Nic není jisté a neměnné. (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (18)
Lehce zmatečný, ale přitom velmi zajímavý propletenec lidských osudů nabízí tento film. Milostný trojúhelník v podání Charlotte Gainsbourg, Mathieu Amalrica a Marion Cotillard táhne příběh nadmíru působivě. Přesvědčivost hereckých výkonů bych viděla ve stejném pořadí. Ne nadarmo celé vyprávění uzavírá právě Charlottka, jejíž oduševnělou krásu spojenou s nadáním snad přímo od Boha asi nikdy nepřestanu obdivovat. ()
Slovami klasika: To bola ale blbosť. Tromflo to aj Domček pod vodopádom. Nezrozumiteľný stále sa meniaci štýl rozprávania, bizarné skoky v priestore i čase /vedľajší kvázi špionážny motív bol desný, isto nie vtipný, ak to bolo úmyslom/, vražedná minutáž, vďaka ktorej všetky uvedené nedostatky dokonale vynikli, a značne nadužívaný hudobný doprovod /ku konci už som bola na zvuk huslí alergická/. Hercov mi bolo ľúto, Amalrica som v normálnej úlohe snáď ešte ani nevidela, Garrel ani veľmi hrať vlastne nevie /a všimol si to niekto?/, dievčatá fajn, kvôli nim nejdem s hodnotením ešte nižšie. ()
Čekal jsem, že možná uvidím film, který na konci nepochopím. Jenže výsledek je jiný. Nemám pocit, že bych něco nepochopil, jen si říkám, co tím vlastně chtěl režisér říct. Propletenec několika příběhů, které jsou a možná nejsou reálné. Očekával jsem asi nějakou sebeuvědomující katarzi v závěru. Namísto toho Ismaelovy přízraky prostě jen tak vyšumí do prázdna a ty zajímavé desítky minut, které se zabývají trojúhelníkem Amalric Gainsbourg Cotillard, můžu najednou vyhodit oknem. 4/10 ()
Určite ma Ismaelove prízraky zaujali a bavili viac, než akademický Klam, nakoniec je síce hodnotenie rovnaké, ale skôr ide o ilúziu vďaka zaokrúhleniu raz dole a raz hore. Desplechinov film ma chytil hneď od začiatku, čo je dané ako chytľavou zápletkou o navrátivejšej sa manželke, tak obsadením tých medzinárodne najznámejších francúzskych hercov. Na Ismaelove prízraky sa dobre pozerá, postavy sú svojrázne, ale za mňa sympatické. Keď tu si Desplechin povie, že si vlastne točí film pre seba a postupne sa mu tak trochu rozpadáva pod rukami, i keď som presvedčený, že to má význam a nejde o režisérsku neschopnosť. Osobne som ale čakal lepšiu, respektíve ľahšie pochopiteľnejšiu prepojenosť meta línie s fikčným svetom filmu. 70% ()
Galerie (22)
Zajímavosti (2)
- Film se mimo jiné natáčel také v Praze a v Maroku. (ČSFD)
- Celosvětová premiéra proběhla 17. května 2017 na filmovém festivalu Cannes ve Francii. (ČSFD)
Reklama