poster

Clinical

Thriller

USA, 2017, 104 min

Kamera:

John Frost

Hudba:

Ian Hultquist

Producenti:

Ross M. Dinerstein

Scénografie:

Johanna Jenkins

Kostýmy:

Courtney Arthur
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Martin29
    ***

    Doktorka Jane je psychiatrička, která je hodně dobrá v léčbě posttraumatických problémů. S jednou z jejich pacientek Norou, kterou otec zneužíval to, ale nevyjde a Nora ji napadne a pak se podřízne. Vše sice přežije (ta Nora), ale skončí v blázinci. Jane pak se pak 2 roky léčí až se z toho jaksi dostane a přijme si dalšího pacienta, který je znetvořený po nehodě. Samozřejmě Nora z ústavu uteče a jde po ní (po Janě) a je zde souvislost i s tím pacientem. První hodina se mě líbila hodně mělo to něco do sebe. Pak už mě to přišlo slabší a víceméně na náhodu (například proč ten doktor co léčil Jane nezavolal policii dalo se čekat, že na 90 procent půjde domů nebo zabezpečím si barák kamerama proč si tam nedala aj podělaný alarm na vstup ten chlápek by heslo nevěděl pokud by mu ho neřekla a byl by nahraný) . Navíc jsem si vzpomněl na kečupový film Manson http://www.csfd.cz/film/164228-manson/komentare/ kde též krev tekla po litrech a stále nic. Jinak to, že někdo přežije podříznutí bych ještě přežil (i když z krku bych tipoval, že by byla do půl hodiny tuhá) navíc, když to měla pojištěné ještě zápěstím, ale to, že to někdo napere pod kamion a žije jen s znetvořeným ksichtem už je hodně silná káva. 60 procent(18.1.2017)

  • kingik
    ***

    Netflix výrazněji nezabodoval. Film má podobné neduhy, není ale tolik stupidní, jako předchozí Diabolical (2015), režírovaný stejným režisérem, který si tentokrát ještě více naběhl. Troufl si totiž hrát na M. Night Shyamalana a brnkat jeho stylem na nervy ještě víc než mu dovolovaly jeho režijní schopnosti i rozpočet. V prvé řadě se vše točí kolem psychiatričky Jane, která jednoho dne přijímá na svoje terapie muže se zohaveným obličejem, který jí počíná vyprávět svůj pohnutý příběh. Svoji historku nevyloží naráz, ale vždy každé sezení přidá o kousek víc, což je znázorněno prostřednictvím černobílého flashbacku. Z diváckého hlediska zdlouhavě a otravně podáno. Jane je ale s nervy taky v háji. Není to tak dlouho, co si její mladá pacientka přímo před jejími zraky podřezala krk. A tahle pacientka ji stále pronásleduje, není úplně jisté co je halucinace a co realita. A ke všemu se teď na ni nalepil divný chlápek, který možná o sobě neříká pravdu. Film jde na všechno dost nudně, rozvláčně a nešikovně. Pokud jde tedy o první polovinu. Ta hororem moc není. Zařadil bych ji někam k psychologickému dramatu. Hororových momentů je pomálu, jsou dost stereotypní, ke všemu je od sebe dělí značné prodlevy, v jejich plus hovoří, že jsou pěkně krvavě vyvedené. Druhá polovina je výrazně hororovější. A má i spád. Jejím vrcholem je luxusní scéna s vývrtkou. Kde vývrtka po šarvátce skončí, uvidíte sami. Druhá polovina tedy částečně vylepšuje slabou realizaci první poloviny, jenže i tak film působí dost lacině, extra nestrhne a děj pozbývá napětí, kterého by bylo třeba. Je zjevné, že film se belhá k velké "shyamalanovské" pointě, jenže nešikovnost režiséra je tak přebujelá, že jen nemnoho diváků bude mít zájem luštit ze závěrečného vyústění, o co vlastně autor usiloval. A co hlavně mělo být onou pointou. Pustit si film večer, spolehlivě vás uklimbá svým nevzrušivým tempem. Vyrachtaná Vinessa Shaw by ještě před pár lety stavěla pány do pozoru, osádka za ní není úplně nezajímavá, tedy v rámci hvězd nejnižší svítivosti. Nejhůře mně vychází Kevin Rahm, jehož maska se kvalitou blíží libovolnému namaskování z "Tvoje tvář je známý mamlas", to znamená, že je otřesně silikonová, jeho role je posléze rozsahově velká, ale vůbec ji nezvládl. Dobrým výkonem se hlavně blýskla India Eisley v roli psychicky narušené Nory, jejíž střety s doktorkou patřily k tomu nejvýživnějšímu z hororového hlediska. Film potřeboval i další výplň vedlejších rolí a sestava v pořadí Aaron Staford, Nestor Serrano i vděčná akvizice v podobě Williama Athertona to obstarala, bohužel už tak pomalý děj ještě o dost brzdila. Vychází mně z toho všeho průměrně natočená záležitost, která si vyhlédla "zkopírovat" až moc velký režijní vzor z "áčkových" vod, kterému se nebyla schopna v žádném měřítku vyrovnat. Film může být ještě rád, že jej hodnotím relativně dobře, zdejšímu nízkému hodnocení se tentokrát nelze divit. 5/10(6.9.2017)

  • Psychor
    ****

    Kdybych se nestal zdejším hororovým expertem, tak bych podobně jako hlavní postava nepochybně našel uplatnění i coby uznávaný psycholog. Pouhé třicetiminutové naslouchání scénáristické dvojici mi totiž stačilo k tomu, abych s precizností sobě vlastní odhalil její úmysly. Předvídatelný závěr snímku se navíc vůbec nepovedl ani co do způsobu zpracování. Což je jistě škoda, jelikož jinak k tomuto hororově laděnému psychologickému thrilleru nemám větší výhrady. Přítomné napětí se v některých místech vyznačuje opravdu velkou intenzitou a po atmosferické stránce zde tedy vše funguje na jedničku. Oceňuji rovněž práci kameramana Johna Frosta a jeho umné kouzlení s barvami. Snímek těží i z výborných hereckých výkonů, kde mi obzvláště učarovala talentovaná India Eisley v roli mentálně nestabilní Nory. Clinical rozhodně stojí za zhlédnutí a i přes závěrečné lapání po dechu mu uděluji slabší čtyři hvězdy.(16.1.2017)

  • kubqo
    ***

    Hororový thriller z dielne Netflixu o psychologičke Jane, ktrorej sa v minulosti jej mladá pacientka Nora vymkne spod kontroly a napadne ju. Po tejto udalosti Jane sama potrebuje odbornú pomoc a svojej hlavnej práci sa postupne vzdá. Časom ju však osloví Alex, ktorý po tažkej autonehode trpí obrovskou traumou. Jane tohto pacienta prijme ale následne sa do jej života vracia aj jej bývalá trauma Nora. Priemerný thriller s prvkami hororu s prekvapujúcim koncom.(25.1.2017)

  • *CARNIFEX*
    **

    "Clinical" je ako odfláknutá kniha talentovaného spisovateľa, ktorý síce vie pracovať s pocitmi čitateľa, no akoby mu odstupom času došla energia i snaha zároveň, a tak samotné rozuzlenie, ktoré by malo byť prekvapivým vyvrcholením, vyšumí napriek pár pokusom o zvrat úplne do stratena. Bohužiaľ, taký je tento thriller. Od úvodu čitateľný, úplne bez nápadu ...(17.1.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace