Reklama

Reklama

Columbus

(festivalový název)
  • USA Columbus (více)
Trailer

Obsahy(1)

Okúzľujúca komorná dráma zachytávajúca príbeh o dcére zotavujúcej sa narkomanky a v Kórei narodenom synovi chorého kritika architektúry, ktorých vzájomne prepojí strach zo straty rodiča. Jej vášeň pre architektúru im poskytne príležitosť na úprimný rozhovor o spoločnej situácii a aj napriek výraznejšiemu vekovému rozdielu v ňom objaví dlho hľadaného intelektuálneho partnera a prežije s ním niekoľko dní, ktoré zmenia jej pohľad na život a budúcnosť. Príbeh sa odohráva v meste Columbus, známom predovšetkým veľkou koncentráciou modernistických budov. Práve prepojenie mesta a príbehu umožňuje inteligentné a podmanivé skúmanie toho, ako dokážu fyzické štruktúry mesta reprezentovať isté emocionálne medzníky v našich osobných životoch a tendenciu, s akou ich zdieľame s ostatnými ľuďmi. Od absolútne znamenitej kamery, cez subtílne, no silné herecké výkony až po výborne použitú hudbu je Columbus výborný v tom, ako presne dokáže zachytiť ľudské emócie a ich silu bez straty preniesť na plátno. Je to ten druh filmu, ktorý si nájde cestu priamo do srdca každého diváka. (Art Film Fest)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

Tft 

všechny recenze uživatele

Už dle Kogonadovi stránky/blogu je jasné, že filmovému řemeslu rozumí naprosto s přehledem. Columbus sice na první pohled může vyhlížet jako těžce artová indie hipsterská hříčka, ale když se na to člověk podívá opravdu důkladně, je jasný že je to spíš skvělá ukázka režisérského umění, což je vzhledem k tomu, že se jedná o prvotinu velmi slušný úspěch. Každý záběr je do detailu vyladěný, ať už se jedná o kulisy, herce nebo úhel kamery a je to celé skvělá ukázka modernismu jako uměleckého směru v kinematografii. Je z toho cítit láska Kogonady jak k filmu tak i k architektuře, která je velkou součástí celého děje snímku. John Cho a Haley Lu Richardson mají každý svůj problém, on přijel do Columbusu kvůli svému otci, který leží v nemocnici a ona je zde připoutaná kvůli své matce, kterou nechce opustit. I přes svůj věkový rozdíl si najdou společné téma, skrz které se dokážou sblížit. Haley Lu Richardson je tady naprosto skvělá a jsem rád, že se po ne moc výrazné roli v The Split a The Edge of Seventeen propracoval k tak skvělé roli, John Cho jí v roli naslouchače skvěle sekunduje. Columbus pomalu skrze chytré dialogy řeší několik otázek lidského života a celý se nese ve zvláštním tónu a musím uznat, že už nějakou dobu jsem neviděl film, který by se po pár dnech takhle usadil v mysli. Kogonada umí vyvolat zvláštní filmové kouzlo a opravdu se těším s čím dalším přijde. Jedno z velmi příjemných překvapení tohoto roku. Btw. velmi povedený soundtrack. 86% ()

Mishqo 

všechny recenze uživatele

Tento pán vie ako natočiť vizuálne pútavý film. Obrazy, ktoré sa jednotlivo prelínajú sú priam dychberúce. Na prvý pohľad často nesúvisiace, no spolu vytvárajúce úchvatný celok. Vyzerá to tak, že Columbus je vskutku očarujúce, modernistické a architektonicky rôznorodé mesto. No a samotný príbeh je tak obyčajne neobyčajný, že to len samotný život dokáže napísať. ()

Reklama

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Najotravnejší film 52.kviff. Okecávačka o ničom, nulová chémia medzi ústrednou dvojicou, Haley Lu Richardson je síce skvelá, ale nemá žiaľ čo poriadne hrať. John Cho, na rozdiel od nej, úplne bez šťavy a charizmy. Strach zo straty rodičov je kde, preboha? Indie film, ktorý sa tvári ako niečo, čo ani trocha nie je. Pán režisér očividne očarený Sorrentinovou optikou. Bublina alias bubli-fuck. ()

Baxt 

všechny recenze uživatele

Film a architektura – model bez Tatiho. Vidět takto úsporně budovaný a přitom plně přesvědčivý vztah mezi dvěma podobně komplikovanými postavami je malý zázrak. Kogonada citlivě a pozvolna poodhaluje jejich touhy, radosti a trápení, nechává je promlouvat nejen skrze dialogy, ale i přes gesta a nespočet stylistických prostředků – minimalistické pohyby kamery, umístění v záběru, svícení, přehlcenost nebo naopak vyprázdněnost zvukové stopy, úspornou montáž a samozřejmě i přítomnost majestátních staveb, které vynalézavě zachycuje širokoúhlá kamera. Od Francouzské nové vlny snad žádný kritik / teoretik nevládl “filmovým perem” takhle zdatně. Pro mě jeden z nejlepších filmů KVIFF 2017. ()

skeptic 

všechny recenze uživatele

Vizuálna štylistika nepochybne zaujímavá. Kogonada si potrpí na zaujímavé kompozície, veľa je tu tých symetrických centrovaných (niekoľko môžete vidieť aj na čsfd v galérií filmu) ale ďalej napríklad aj množstvo „rámov v ráme“ (používanie zrkadiel, dverí). Všetko to zatiaľ spomenuté je úchvatné ale príbehovo je to len indie... meh, priemer. Oceňujem síce, že moderná architektúra nehrá čisto len rolu motívu v zmysle „je to to o čom sa rozprávajú postavy a čo ich určitým spôsobom pojí“ a zužitkuje sa aj v inej rovine napríklad je zásadným prvkom pri Cassandrinom odhalení jej mamy (dokáže „špehovať“ cez budovu lebo je celá presklená – moderný štýl). To je vec, ktorá sa ale dá ľahko prehliadnuť a aj keď ju neprehliadnete, zas toľko veľa vám to k filmovému zážitku nedá. Postavy sú okej, ale uveriteľný vzťah je budovaný len tak-tak, nemá až tak pevné základy a mal som zmiešané pocity, či sa to s každým ďalším dialógom skôr len nezosype, než spevní ale nakoniec to Kogonada nejak udržal pohromade až dokonca. Povedzme, že v tejto príbehovo-vzťahovej rovine splnil minimálne požiadavky, bohužiaľ už veľmi nešiel nad ne. Fajn ale zabudnuteľné. 65 - 70% ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama