poster

Sbohem děcáku

  • anglický

    Bye Bye Children's Home

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2017, 92 min

Scénář:

Hana Ludvíková

Kamera:

David Cysař

Producenti:

Hana Třeštíková

Střih:

Zdeněk Marek

Zvuk:

Jiří Gráf
(další profese)
  • Ancet
    *****

    Co je na nich ztraceného? Alespoň dva z nich dokázali velké věci. Držím palce všem třem!(17.1.2018)

  • klukluka
    *****

    Poctivý časosběrný dokument á la Helena Třeštíková. Hana Ludvíková sleduje 3 děti, které opouštějí brány dětského domova - 2 Romy (Lukáš, Simona) a Járu. Zatímco Lukáš a Simona jsou problematičtí, Jára si v životě vede až neuvěřitelně dobře. Sotva vylezl z děcáku, musel se začít starat o přítelkyni se dvěma dětmi (mohly a nemusely být jeho). Jára to neřešil, ne že by byl hloupej, ale právě naopak - je to mimořádně inteligentní kluk, pohodovej, pracovitej, rozumnej - pro mě naprostý zjevení. V jeho věku to dávat takhle...smekám, pane, jsi borec. To Lukáš je jiná káva, peklo v jeho podání budou vždycky ty druhý, je mi líto jeho Janičky, která při něm stála, i když bydlel na ulici. Za to se jí odvděčil tím, že se odmítá hlásit k dítěti, který s velkou pravděpodobností přivedla na svět s jeho patnáctivteřinovou dopomocí. Simona aka Robin se nechá i přeoperovat, jen aby nemusela normálně fungovat. Rád se jí omluvím, pokud se ukáže, že to byla alfa a omega jejích problémů, v tomhle případě ale ten pocit rozhodně nemám. Doufám, že se dočkám pokračování, tenhle šmíráckej formát mám rád a hlavní aktéry jsme opouštěli ve věku, kdy se jejich životy mohou ještě pořádně zašmodrchat. Jardovi přeju jen to nejlepší, má můj velkej respekt, upřímně říkám, že na něj nemám.(11.8.2018)

  • pavlcek
    *****

    Velmi silný dokument, který ztvárňuje opravdu palčivé téma, o kterém není zas tak populární mluvit. Autorka s dětmi z děcáku opravdu prožila kus života a to se ve filmu promítá. Silná výpovědní hodnota.(29.4.2018)

  • xxmartinxx
    ***

    Extrémně působivé osudy ztracených lidí, ale co je cílem tohohle dokumentu? O systémovou změnu neusiluje a nemůže - nezobrazuje nefunkčnost společnosti, spíš nefunkčnost těch jednotlivých lidí, aniž by se dalo poukázat na to, jak za tuto poruchovost může systém a o jakou jeho změnu by se tedy mělo usilovat... V důsledku toho začarovaného kruhu jde dojít leda k tomu, že to je nevyhnutelné, protože absence rodičů "musí" vést k téhle zkratovosti - což je sama o sobě nebezpečná zkratka skoro vybízející ke zlomení holi nad těmi lidmi, jejichž štěstí je opravdu jen tím - štěstím, že se objeví náhodný léta ztracený strýček, co je najednou zaměstná. A přestože vím, že rozhodně nešlo o záměr tvůrců, v důsledku vlastně nejde dojít na základě pořízeného materiálu k jinému závěru, což mě svým způsobem děsí, i když nejde říct, že by šlo o nějakou lež. Ale jakkoliv bylo fascinující ty lidi sledovat a filmařsky je to velmi povedené, nemůžu se zbavit dojmu, že šlo opravdu jen o voyeurství, senzaci, vzrušení. Sám jsem z toho zmatený, protože mě ten film "bavil", považuju ho za dobře natočený a sestříhaný (byť bez audiovizuálního citu Kokeše v Nic jako dřív). Ale právě to považuju zároveň za problém - krom této fascinace to nic nenese a nic z něj nejde vyvodit. Umím si představit dát tomuhle filmu prakticky jakékoliv hodnocení a přídomek od vynikajícího výkonu po tvůrčí selhání.(28.12.2017)

  • anniska015
    ****

    Tento film je vhodný především pro starší. Poukazuje především na tři děti, které již od mala žijí v dětském domově. Helena Třeštíková chtěla divákům představit, co se děje po odchodu z dětského domova. Jak si vydělávají peníze, kde bydlí a jak je to pro ně těžké, když je nikdo pořádně nenaučil hospodařit v reálném životě. Film je zajímavý jako ostatní filmy z knihovny této autorky. Za mě určitě doporučuji!(10.6.2018)

  • - Film byl promítán na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava 2017. (arajnoha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace