Reklama

Reklama

Planeta upírů

  • Itálie Terrore nello spazio (více)
Trailer 1

Posádka kosmické lodi Argos, hledající na vzdálené planetě Aura život propadne při přistávání záchvatu zuřivé zběsilosti a všichni se začnou navzájem napadat. Jakmile je obnoven pořádek, zjistí že je ohrožují podivné zvuky a bizarní chuchvalce mlhy. Brzy je všem jasné, že v temnotě se něco skrývá - a má moc nad myšlením lidí. Když členové expedice jeden za druhým umírají a nebo mizí, začne boj o holé přežití. Dokáží uniknout zlu dřív než je všechny přemůže? (Bonton Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (52)

obitus 

všechny recenze uživatele

Prvni film, na kterem s Mariem spolupracoval i jeho syn Lamberto a hnedka scifi! Bohuzel. Precejen Bavovi mnohem vice sedi ruiny stareho hradu, pripadne maskovany zabijak v rukavicich, nez vesmirne lodi a skafandry. Celou dobu jsem se snazil povznest nad smesny vzhled toho vseho a myslim, ze se mi to celkem i darilo, ale i tak jde zatim o nejslabsi Bavuv film, ktery jsem videl. Jedine co stoji za zminku je (opet) vymazlena barevna slozka filmu, zbytek je spise podprumerny. Herci neprirozene prkeni, za coz mozna muzou i silene skafandry, hudby jsem si ani nevsiml. Celkem zajimava je jasna spriznenost s Vetrelcem, nektere body pribehu jsou hodne podobne. No a anglicky nazev je samozrejmne nesmyslny, nejde o zadne upiry, spise o jednodussi variaci na body-snatcherovske tema. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Cha cha, Bava se snažil natočit větší ptákovinu, než točil svého času Ed Wood a povedlo se mu to. Ale tohle je oproti edwoodovkám strašná nuda, kosmonauti v kožených upnutých kostýmech po sobě střílejí zapalovači, interiér kosmické lodi je vytvořen z ovládací desky soustruhu, papundeklové kulisy jsou rozhýbávány ventilátory a herci ve strnulých pózách čekají až je zabere kamera, aby předvedli nějakou výtečnou ještě strnulejší hereckou kreaci. Dvěma slovy - Velké zklamání. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Ale nakonec jo. Bavův film se sice tematicky zpozdil o nějakých 7 až 10 let, do ´padesátek´ by zapadnul mnohem lépe, zvlášť když si uvědomíme, s čím za pouhé tři roky přišel Kubrick (važme si toho nadčasového díla!), ale jako osobitý pohled Itala na tvorbu Zlatého věku je to vlastně ok. Sice první, co bouchne do očí, jsou levně vypadající kulisy kosmické lodi, a ještě levněji působící triky, ale s planetou si Bava vyhrál. Hraje všemi barvami, kamera je fajn, ta osobitá vizuální stránka se dost odlišuje od toho, co tehdy vznikalo v hollywoodských studiích na poli levných sci-fi. Postavy, které se chovají naprosto idiotsky, asi budete nenávidět, ale cynický závěr potěší srdéčko každého nihilisty :o) ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Strašne rozporuplné. Na jednej strane je to, ako sa patrí na Bavu, vizuálne podmanivé. Planéta svieti krásnymi fialovkastými halogénmi, všade sú ostré skaly a hustá para. Navyše film je nesporne (aj v detailoch ako jednotlivé scény) inšpiráciou Votrelca. Faktom však je, že výsledok je riadna nuda a môže za to tak absencia hudby ako aj slabý scenár, ktorý nevie efektívne pracovať s napätím. Planet of the Vampires je síce vizuálne oveľa zaujímavejšia než sci-fi z 50 tych rokov, ale pravdou je, že päťdesiate roky už boli vtedy dávno passé a o niekoľko líg progresívnejší Votrelec prišiel za nepatrných 12 rokov. 5/10 ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem čekal ještě trochu víc, na druhou stranu je třeba si uvědomit, že tohle pořád strčí do kapsy mnohá americká béčka 50. a 60. let. Je to krásně studiové, efekty a triky jsou jednoduché, ale prostě dostatečně efektní pro potřeby filmu. Navíc je tu pak hororový prvek, který je skutečně děsivý. Jo, jako béčko tohle funguje prostě dobře a já jsem se u filmu bavil. Navíc je to vizuálně parádní. Krásně kýčovité. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (4)

  • Snímek byl natočen na motivy povídky Renata Pestriniera „Una notte lunga ventun ore“. (Hans.)
  • Tento film silně inspiroval tvůrce pozdějšího thrilleru Vetřelec (1979). Mezi filmy lze najít podobnost nejen mezi atmosférou a námětem, ale také mezi jednotlivými scénami. (Hans.)

Reklama

Reklama