poster

Planeta upírů

  • Itálie

    Terrore nello spazio

  • USA

    Planet of the Vampires

Horor / Sci-Fi

Itálie / Španělsko, 1965, 86 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Paldini
    *

    Cha cha, Bava se snažil natočit větší ptákovinu, než točil svého času Ed Wood a povedlo se mu to. Ale tohle je oproti edwoodovkám strašná nuda, kosmonauti v kožených upnutých kostýmech po sobě střílejí zapalovači, interiér kosmické lodi je vytvořen z ovládací desky soustruhu, papundeklové kulisy jsou rozhýbávány ventilátory a herci ve strnulých pózách čekají až je zabere kamera, aby předvedli nějakou výtečnou ještě strnulejší hereckou kreaci. Dvěma slovy - Velké zklamání.(8.6.2006)

  • obitus
    **

    Prvni film, na kterem s Mariem spolupracoval i jeho syn Lamberto a hnedka scifi! Bohuzel. Precejen Bavovi mnohem vice sedi ruiny stareho hradu, pripadne maskovany zabijak v rukavicich, nez vesmirne lodi a skafandry. Celou dobu jsem se snazil povznest nad smesny vzhled toho vseho a myslim, ze se mi to celkem i darilo, ale i tak jde zatim o nejslabsi Bavuv film, ktery jsem videl. Jedine co stoji za zminku je (opet) vymazlena barevna slozka filmu, zbytek je spise podprumerny. Herci neprirozene prkeni, za coz mozna muzou i silene skafandry, hudby jsem si ani nevsiml. Celkem zajimava je jasna spriznenost s Vetrelcem, nektere body pribehu jsou hodne podobne. No a anglicky nazev je samozrejmne nesmyslny, nejde o zadne upiry, spise o jednodussi variaci na body-snatcherovske tema.(29.11.2005)

  • choze
    **

    Naivňoučký předpotopní sci-fi horor ve zjevně ateliérových kulisách, s legračními triky a přehrávajícími herci, ale výraznou výtvarnou stránkou. Některé obrazy jsou kompozičně a použitým svícením pastvou pro oči a je tu zjevná inspirace pro Vetřelce, který o 14 let později tuhle ateliérovou pohádku překlopil do šokujícím způsobem realistického/civilního hororu pro dospělého diváka.(17.7.2018)

  • SOLOM.
    **

    Tohle že mělo být inspirací pro tvůrce kultovního Vetřelce? Jasně, je potřeba si uvědomit stáří filmu a brát na to alespoň částečně ohled, stejně tak ani filmová technika ještě nebyla namakaná jako je teď, ale nějak závratně mě neoslnil ani samotný scénář tohoto filmu. Na můj vkus tu byla spousta nezáživných a hlavně ukecaných pasáží, okořeněných o tunu vědeckých keců, názvů a teorií, které mi stejně nic neříkali a jen se snažili být co nejvíc „cool“. Všechny ty blikající kontrolky, nablýskané obleky a motorkářské přilby použité jako součást vybavení astronautů – inu zasmál jsem se, ale dokázal jsem to skousnout, stejně jako venkovní šablony, které měly připomínat povrch na planetě. Já se ale těšil hlavně na akci a té se mi moc nedostávalo. Choreografie jednotlivých soubojů byla stejně groteskní jako výkony některých herců. Někteří chudáci si tu dokonce museli zahrát i dvojrole, aby se ušetřilo. Nechci ovšem jen hanit. Bava přece jenom místy dokázal navodit i zajímavou atmosféru a taková vesmírná loď s pozůstatky cizí rasy taky nevypadala vůbec špatně. Navíc se tu dočkáme jakési kombinace mimozemské rasy/lupičů těl a zombie, nežli upírů. Mario Bava tak ukázal, že scifi téma rozhodně není jeho nejsilnější stránkou. Točit on uměl, některé jeho filmy jsou opravdové lahůdky, ale tohle se mu moc nepovedlo. Místy to neskutečně skřípalo, jako celek to působilo dost legračně a těch několik dobrých momentů z toho bohužel neudělalo ani průměrný film. 40%(28.4.2019)

  • Anderton
    ****

    Tak takéto roztomilé béčko si nechám páčiť. Mix čistého guilty pleasure a serióznej scifi s kúzelnými ultra lacnými dekoráciami. I keď sa hovorí, že film bol inšpiráciou pre Votrelca, mne pripomenul napríklad Zakázanú planétu a nejak som získal dojem, že sa pri ňom Scott neinšpiroval len pri Votrelcovi, ale aj pri Prometheovi. Ale to už fabulujem. Vysoké hodnotenie samozrejme nie je objektívne, pokiaľ nemáte pre podobné kúsky zmysel, je to skrátka strata času a pozrite si radšej spomenuté filmy alebo úplne iný žáner.(4.10.2019)

  • - Tento film silně inspiroval tvůrce pozdějšího thrilleru Vetřelec (1979). Mezi filmy lze najít podobnost nejen mezi atmosférou a námětem, ale také mezi jednotlivými scénami. (Hans.)

  • - Snímek byl natočen na motivy povídky Renata Pestriniera „Una notte lunga ventun ore“. (Hans.)