poster

Pension pro svobodné pány

Komedie

Československo, 1967, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarpele
    ****

    Spíš 3 a 1/2. První dvě třetiny výborné, dráždivá titulková sekvence, vtipné dialogy, dynamika (což u převodu divadelních inscenací do filmové podoby zdaleka nebývá pravidlem), ohromné nasazení herců (viz až akrobatické eskapády Jiřího Hrzána) vše podléhající koncepci a řádu. Poslední třetina se však režisérovi bohužel poněkud vymkla z rukou, jakoby nevěděl, jak to celé ukončit, a celý film vyznívá do ztracena.(7.4.2005)

  • pytlik...
    *

    Sledování tohohle filmu je jak sledování bagru při práci. Člověk může obdivovat sílu stroje, obratnost, se kterou s ním řidič zachází, ale to je asi tak všechno. Rozhodně při tom člověk nebude pociťovat nějaké emoce. Stejně tak jsem já při shlédnutí tohoto díla zůstal chladný, nezúčastněný, na to, že se mělo jednat o komedii, jsem se ani jednou nezasmál a jediným pocitem bylo těšení se na konec. Krejčík mi nějak nesedí, podobně jsem to měl se Svatbou jako řemen.(1.1.2012)

  • J.J.1972
    **

    Typická komédia druhej polovice 60tych rokov...vtipná začala byť až v cca. 45.minúte filmu, i to len preto že sa konečne objavil Hrzán. Škoda že po 15 minútach zaspal a objavil sa zas až ku koncu filmu. Dovtedy a medzitým to bol len trápny dialóg skostnateného Abrháma a polonahej Janžurovej. Nerozbehol to ani zhorený frak, ani hľadanie kabelky, ani vypisovanie šeku, ani... Ftipné bolo akurát prerazenie Abrhámovho klobúka a jeho hrudný koberec. :D Z môjho pohľadu sú 2* až-až. Videl som, stačí. Hmmmm....možno v divadle by ma to bavilo viac...(11.5.2014)

  • Vesecký
    ****

    Asi to bylo slavné představení v Činoherním klubu a ani se nedivím, bylo báječné sledovat nádhernou konverzačku mezi Abrhámem a Janžurovou, zvláště Iva Janžurová předvedla i ve filmovém zpracování už jako mladinká jeden z vrcholných hereckých výkonů. Bohužel, v okamžiku, kdy se na scéně objevil Jiří Hrzán, změnil se slovní humor v humor spíše groteskní, ten byl ještě slušné kvality, ale závěr s šekovou knížkou, úprkem do noční ulice a zvláště zásah zřízenců blázince, to bylo úplně ujeté v záporném slova smyslu a jednu hvězdičku jsem musel ubrat.(5.12.2017)

  • PollyJean
    ***

    začátek je velice slibný, ale jakmile se začne charakter postavy Ivy Janžurové ujasňovat a jakmile začne děj nabírat crazy rozměrů, stává se film paradoxně míň a míň zábavný. Po srovnání se starší verzí je nutno ocenit hlavně Ivu Janžurovou, která dodala Andělce narozdíl od Jiráskové pořádnou šťávu a stala se tak Abrhámovi plnohodnotnou protihráčkou. Je to pořád jen hloupá divadelní fraška a v té je nejen dovoleno, ale přímo žádoucí trochu přehrávat. Také Krejčík si druhou verzi ošetřil, hluchá místa osekal (Ferbasové hovory), někde naopak přitlačil na pilu (skříň, šeky).(19.6.2012)

  • - S Jiřím Hrzánem si Iva Janžurová zahrála ve stejnémroce také ve filmu Svatba jako řemen (1967), který režíroval taky Jiří Krejčík. Za obě filmy Iva dostala cenu Trilobita. (Willy Kufalt)

  • - Komedie Seana O'Caesyho patří k tehdejším slavným představením pražského Činoherního klubu. Když ji režisér Jiří Krejčík roku 1967 filmoval, využil i herců, kteří v tomto představení účinkovali. (Lynette)

  • - Když plácne Josef Abrhám (Bertík) Ivu Janžurovou (Anděla) po zadku, tak ta leží na břiše. V dalším záběru už ale leží na zádech. (Bioscop)