poster

La ragazza nella nebbia

  • anglický

    The Girl in the Fog

Thriller

Itálie, 2017, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • *CARNIFEX*
    ***

    Dejovo pomalé, no čo je horšie, z pohľadu konania postáv, miestami celkom nelogické. Chcem vidieť hlavného vyšetrovateľa, ktorý predstúpi pred novinárov, obviní konkrétneho človeka, aby následne priznal, že dôkaz ktorým polícia disponuje, nie je dostačujúci. Nedomyslených niekoľko pasáži, zráža túto pomerne zaujímavú, komornú krimi drámu, slušne k zemi, pričom keby niet záverečného rozuzlenia, neviem či by som sa “dokopal” k tým trom jagavým. Cez dve hodiny trvajúci “vraj thriller”, by mohol, respektíve mal, disponovať viacerými úsekmi, ktoré by diváka držali ako na “tŕňoch”. Lenže ani v tomto prípade to povestné kúzlo “La ragazza ..” nemá, a tak vyššie pre tento krát nepôjdem. Film ale odporúčam, lebo obdobných kriminálok je momentálne skutočne pramálo ..(5.6.2018)

  • Gilmour93
    ***

    Nutno upozornit, že Jean Reno je zde plesnivý psychiatr, který s gustem loví duhové pstruhy a…hraje vedlejší roli. Tu hlavní zabral italský Armin Mueller-Stahl, který jako policejní inspektor půlku filmu tleská a ve druhé využívá aspektů mediokracie, aby uštval křišťálového profesora literatury.. Rozvláčná krimi pyrenejského typu, která šetří násilím, akcí a de facto i napětím a spoléhá se na to, že se divák soustředí na atmosféru a rozlousknutí případu. No, když u lorda Edmunda Černé zmije kdosi zaklepal u dveří, on řekl: „Baldricku, dveře.“ a sluha Baldrick je přinesl, požadoval po něm, aby to vysvětlení, se kterým přijde, bylo fenomenálně dobré. U Dívky v mlze hlavní pointa fenomenální není, ale obstojí. Ta následující už ovšem vyžaduje jistou dávku velkorysosti. Budu si myslet, že to byly rybářské mušky..(18.7.2018)

  • Sarkastic
    ****

    „V literatuře lidé zabíjí pro nenávist, ale ve skutečném životě je to obvykle pro peníze.“ Malá, prohnilá komunita, jejíž součástí je i náboženská sekta, jedna zmizelá dívka, kterou někdo unesl…anebo je všechno jinak? Má očekávání se v průběhu sledování docela rychle měnila. Tvůrci sice nechají divákovi pár nepopiratelných vodítek, ovšem jinak se ním rozhodně nemažou. Což se nejvíc projeví při dvojité pointě, která je efektní, ale docela překombinovaná. A takový je celý Carrisiho debut, sebevědomý, plný zvratů a až zbytečně přechytralý. Pár vysvětlení a scén (spolu s některými motivacemi a chováním postav) zpětně nedává moc smysl a třeba takové „povolání“ jednoho z protagonistů či podivný případ „Ničitele“ je min. zvláštní. S tím, že mi tu nikdo nebyl moc sympatický, jsem ale problém neměl, cynický, ne zrovna čestný detektiv Vogel je totiž originál (už jen kvůli té zálibě v médiích), takže si mě postupně získal (i když ne bez výhrad). Přes všechny nedostatky mě tohle zvratové, atmosférické krimi bavilo, takže ty slabší 4* ještě dám.(1.12.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Detektivní Thriller z Itálie, který jede ve šlépějích Španělské tvorby a rozhodně stojí za pozornost. Detektiv Vogel je vyslán do izolovaného města vyšetřit případ 16 leté zmizelé holčičky a vše je zamotanější více než se na první pohled zdá. Režisér zvolil pomalejší tempo vyprávění a byť se vyhýbá násilí i vraždám, je to dostatečně zajímavé a poutavé. Od druhé půlky, tedy od prvního zvratu mě film vtáhnul do děje a nenechal mě vydechnout až do konce, kde mě odzbrojil twist within twist, kde mi spadla čelist nad promyšleností tvůrce. V menší roli se zde objeví i Jean Reno a hlavní detektiv má blízko k Sherlocku, tedy kdo podobné filmy má rád určitě zbystřit. Líbilo se mi to. Na debut slušná práce a pochvala za hudbu. 75%(25.4.2018)

  • Morholt
    ****

    Thriller s jedinou kapkou krve, bez mrtvol či nějakých drastických záběrů a když se to tak vezme kolem a kolem, tak i bez napětí, ale přesto to funguje. Předně se film může pyšnit všudypřítomnou pošmournou atmosférou, kterou je prostoupen snad každý záběr. Pak je tu jednak zajímavé prostředí náboženské komunity a neotřelý je i styl vyšetřování, kdy detektiv výrazně zapojuje média. Jako mínus vidím malý prostor pro spekulace o identitě vraha, což vede k příliš vykonstruovanému vysvětlení a facku by zasloužil Carrisi za samotný závěr. Nicméně jako debut je to výborné. A vlastně nejen jako debut. Jen tak dál. 75%(27.5.2018)