poster

Alenka v zemi zázraků

  • anglický

    Alice in Miracle Land

    (festivalový název)

Rodinný / Fantasy / Mysteriózní / Pohádka

Česko, 2018, 110 min (Televizní verze: 90 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz2
    odpad!

    Evo Toulová, jsi příšerná režisérka, ale nejhorší film roku 2018 jsi nenatočila, možná ti za to i pošlu něco o základech scénáristiky. Otakáro se Studničkovou vytvořili něco naprosto příšerného. Já to tady pořádně rozeberu, ale jestli se vám nechce číst dlouhý rozbor, shrnu vám to jednou větou - RÁDOBYNÁBOŽENSKÉ PEDOFILNÍ PSYCHEDELICKÉ LSD PEKLO. Tak, a teď to jdu rozebrat. Filmařsky je to příšerné, agresivně sestříhané, že z toho vzniká tak šílená oční destrukce, kterou by ani Paul Sharits nerozdýchal. Kamera je buď jak z found footage, nebo przní poetický žánr, nebo působí, jako by si kamarádi z druhého stupně základní školy vzali kameru a natočili "film". Herci jsou hrozní, Stříbrná tam jenom pózuje, co tam dělá Žilková s Polívkou mi nejde do hlavy (navíc Žilková hraje italskou babičku (!!!), Polívka ukrajinského dědu (!!!), ale první, kdo tu holku vezme do Itálie je ukrajinský děda - jinak oba tady strašně přehrávají, že to snad ani není možné), dokonce tu i režiséři mají svoje cameo, ale já bych všechny herce nezatracoval, to rozhodně ne. Líbil se mi tu, i když tu hrál jen tři vteřiny, ten cirrusový mrak v Itálii, ten všechny herecky předčil a dále ten dron taky nebyl k zahození, škoda že ho Otakáro znásilnil, jinak by byl nejlepší herec, takhle vítězí cirrus. Dějově to je o tom, jak paní režisérka vzpomíná na své dětství, které je naprosto obyčejné, jenom je zaobalené do toho pedofilně psychedlického LSD obalu. Ale to pak film o svém dětství může natočit každý, úplně každý, protože to její se nijak neodbočovalo. Jo, kdyby jí třeba v dětství unselo UFO a na zem se vrátila s tím, že viděla mimozemšťany, tak pochopím, proč o tom někdo točí, ale tohle bylo úplně o hovně. Pak tu jsou megahluboké myšlenky o vstupování do obrazu, umírání (ze kterého má paní režisérka očividně radost, na pohřbu milovaného dědečka se div neudáví smíchem, a miluje chození na hroby jako nějaká osmdesátilletá babka, co tam chodí jen proto, aby si mohla připomínat, že se jí to blíží), nějaké wtf kecy o Bohu a víře a křesťanství, dětství, předčítání z Alenky v říši divů (znásilnění Carola - hele, spočítejte mi někdo prosím, kdo to dočtena konec, kolikrát jsem tu napsal, že tu něco znásilnili, celkem by mě to zajímalo), Malého prince (Exupéry úspěšně znásilněn, i s princem) a bůhvíco ještě. Celý film jsem si psal poznámky, což dělám jedině u výjimečných filmů (většinou těch nejhorších), takže je tady nějak vypíšu, kdo ten film viděl, tak by mohl pochopit všechno, někde teda i cituju věty - scéna šikany ve škole je úžasně sehraná (kam se hrabe Zkažená mládež!) - je to pedofilní jak sviňa snad v každém záběru - Malý princ, Alenka, andělé,, brutální kombinace - znásilnění poetického žánru, znásilnění surrealismu brutální amatérštinou a vyhulenými mozky režisérů - Alenku nechtějí vzít do baletu (nic pedofilnějšího nebylo?), tak se prý dala do breku, ale oči má jak Saharu - předčítání mluvení postav jako z knihy, znásilnění Švankmajerovy Alenky? - scéna v obchodě je jedna z nejvíc WTF scén, co jsem kdy ve filmu viděl a to mám za sebou takové klenoty, jako The Room, Neila Breena nebo taky turecké Star Wars - do žánru bych prosil přidat žánr Erotický, pedofilům z toho filmu musí permanentně stát (co když Otakáro je?) - proč je tam proboha žánr mysteriózní? a ŽÁNR RODINNÝ? - rozprava o smrti "Vaše dušičky poletí do nebe a tělo zůstane tady." "I tělo prezidenta?" wtf??? - chci umřít - znásilnění ukradených záběrů na vesmír a hvězdy, nemají tam žádný smysl - prosím přidat žánr Experimentální, normálnímu člověku se z toho roztočí hlava o 180° - scéna, kdy sousedka leží na hrobě (!!!) v peřinách (!!!) - jestli je tohle pro křesťany, tak si asi založím vlastní verzi křesťanství - křesťanský LSD art? česká nová vlna? - jsou Dušičky, střih, a záběr na Mikuláše - "V mých představách peklo ožilo." to by mohlo být motto filmu - brutální znásilnění záběrů na Prahu, Brno, Itálii, oblohu, pole a mraků, že by z toho zeblil i Gaspa Noé a řekl: "Ty vole, tohle by nemělo existovat." - láska k rezavé matičce? - v Itálii se odnikud vyplavila socha kříže s Ježíšem a tu v Itálii dali do nějakého kostela. dobře, a proto je tam žánr mysteriózní? - Žilková ukradne prodavačce pomeranč, prodavačka z toho má prdel, ale Žilková jí ten pomeranč vrátí - chci umřít - "Já jsem se v tom moři naučila plavat." řekne Alenka a kamera zabírá Žilkovou vybírat si klobouk - Alenčin imaginární kamarád Malý princ zmizel a s ním umřelo i její dětství, naprosto nelogicky a ona se "vzkřísí" do dospělosti - záběr na zrcadlo je tam asi desetkrát a furt je stejný! - chci umřít - kněz plavající pod vodou a má to zobrazovat křest... to už je moc - moment, ten kněz má být Jan Nepomucký? - jí zemřelo dětství a ona pořád chodí kýčovitě oblíkaná jako z nějakého anime - hlavně že její imaginární kamarád dělá na křtu ministranta :D - jak Bible vysvětluje imaginární kamarády? - aha, tak ona má nového, Pražské Jezulátko - viděla Pražské Jezulátko a díky tomu se obrátila se k víře? to jí nesežeru - chci umřít - KONEC - Tak, tady moje poznámky končí a podle mě dost trefně vystihují moje aktuální pocity z filmu. Byl jsem na to zvědavý a z výsledku se mi chce blít. Proboha, proč něco takového vzniklo? Ze začátku jsem to nějak dával, ale nakonec jsem prosil Boha, aby za mnou přišel Wander a odnesl mě z téhle planety pryč, protože jestli tady žije někdo, kdo natočil tohle, tak s ním nechci sdílet stejnou planetu. Tohle bylo i větší peklo, než Revizoři, a to to nasadilo laťku sakra vysoko. Finální dojem z toho mám takový, jako kdyby Fantom z Inland Empire natočil sám od sebe film o tom, jak vypadá peklo a dusil v tom diváky. Tohle bylo peklo. Takhle asi i vypadá peklo. Nejradši bych ten film a všechny jeho kopie s pomocí Fireyho spálil na popel. Otázka na závěr - Pochopili jste úplně všechno, o čem píšu v komentáři? Že ne? Nelitujte toho, číst můj komentář, i když tu jsou odkazy, které chápu jenom já, byl lépe ztrávený čas, než se dívat na takový pekelný paskvil, jakým je Alenka v zemi zázraků. Ale přiznávám dobrovolně, chtěl jsem to vidět, nemohl jsem tušit, co z toho pak bude. ODPAD!(21.4.2019)

  • zdeny99
    **

    Alenka v zemi zázraků by nám chtěla říct něco rádoby impozantně uměleckého a jak se tak více a více snaží, tak jí to jde pořád hůř a hůř. Infantilnost děje a příběhu nebere konce, představy přibližně desetileté holky neodpovídají realitě. Copak jste už poznaly žákyni třetí třídy, která se vyzná v prokletých básnících a ze všech nejvíce miluje Arthura Rimbouda? Zná tak Malého prince, který se jí zjeví v jedné z pražských věží a na Pražském hradě, což opět zavání pokusem o něco echt kulturního a s realitou to nemá nic společného. Desetiletá holka má jiné záliby, jak by řekl kdejaký kulturní kritik, kýčovité. Tím samozřejmě myslím bárbínky, princezny Sofie, petshopáky, slizy a spoustu jiné zábavy, kterou naleznou v dnešních chytrých mobilech. Určitě si nebude tedy povídat s Malým princem, koukat na svět obrovskou průhlednou koulí, v kufru si schovávat duhové kuličky, plavat s filmy z foťáků 90. let a nosit na hlavě upletený věneček. Možná je to pokus o poetické vypravování, ale je to bohužel pokus o poetické vypravování mimo mísu. A tak jediné, co se na tomto příběhovém paskvilu dá alespoň kladně hodnotit, tak to je vizuální zpracování filmu a nádherné záběry Mikulova, Brna, Prahy a především Benátek. [66. hodnocení, 6. komentář, 36%](23.4.2019)

  • Slarque
    **

    V zásadě nemám nic proti poetickým filmům. Problémy ale začínají, pokud se ho filmaři rozhodnou primárně vyprávět pomocí voiceoveru. Pak přidají hudbu, která má jinou náladu a barvu, než ten mluvící hlásek. Nakonec obléknou Alenku jako z lolitkovské fantazie pro dospělé a strašidelně ji zmalují. To se potom poetično hledá špatně i s kukátkem. Na druhou stranu, kde jinde uvidíte Jana Nepomuckého jako vodníka? Nakonec to bylo natolik mimo, že jsem u toho ani neusínal.(21.4.2019)

  • honajz
    *

    Bretoňskou selku na vás! (Kdo nezná, tak si dohledá ve Wikicitátech.) Pedofilně vyhlížející (proč má holčička pořád namalované oči jako dospělá?) filozofická esej, jakou byste si mohli natočit sami o svých rodičích, babičce, dědovi, sourozencích, pokud znásilníte nějakou slavnou knížku (nebo hned dvě), před kameru nacpete červené filtry a v After Effects použijete sépiovku, koupíte si dron, budete točit jako přes skleněnou kouli, a budete se tvářit jako jediní na světě, které postihlo, že se nějakým zázrakem dopracovali ke křtu. Celé to své vzpomínání si sepište, nechejte někoho oddeklamovat jako v rozhlase, a pokud bude přece jen potřeba nějakých hereckých kreací, vyberte klidně neherce, kamarády. Jako ale vážně - proč se mankote pořád skákalo mezi Brnem a Prahou? Proč je tam Mikulov? Co ta scéna zcela amatérská scéna v krámě? Vážně bylo nutné z Malého prince udělat Jezulátko? (Připomnělo mi to, jak ježíšek vyrostl a stal se z něho Děda Mráz.) Italskou babičku hraje blonďatá a modrooká Žilková? Která neumí ani slovo italsky kromě Si a Bene? A Polívka jako ukrajinský děda? Jako já chápu, oč tvůrcům šlo, myšlenka je to vznosná, ale to zpracování... Prostě, bretoňskou selku na vás. Na delší rozbor nemám síly, bylo by toho moc. ---EDIT: Ale přece jen. Na rodinný film nechápu, proč je tolik záběrů ženským do výstřihu. A to divadlo tlustých hereček má být nějaké kopírování Felliniho?(21.4.2019)

  • hygienik
    odpad!

    Človeka zamrzí, keď na festivale vymákne film, ktorý sa úplne minie s jeho pôvodnou predstavou, o čom to bude. Alenka totiž nemá takmer nič s tou od Lewisa Carola. Jedná sa o nesúvislé sekvencie umeleckých záberov doplnené často monológom občas dialógom, v ktorom si pani režisérka vzletne spomína na vlastné detstvo a sny. Dozvieme sa napríklad, že už ako 9-ročná milovala Verlainove básne (neverím), či sa zamýšľala nad duchovným životom. Film nie je ani náhodou rodinný, pretože na to, aby ste pochopili všetky symboly a odkazy (Ján Nepomucký) potrebujete mať aspoň maturitu. Skrátka pani režisérka svoje 40 - ročné ja, prevtelila do 9 - ročného dieťaťa presviedčajúc diváka, že už vtedy sa na svet pozerala skoro tak chápavo a hĺbavo ako dnes. Žilková ani Polívka sa do im určených rolí vôbec nehodili a bolo mi až trápne sa na nich pozerať. Viktorie Stříbrná (Alenka) tam viac "pózovala" ako hrala. Zlínfest 2018(30.5.2018)

  • - Natáčelo se v Brně, Mikulově, Praze (Hradčany, Karlův most, staré Jinonice) a italských Benátkách. (honajz)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace