Reklama

Reklama

Svatební hostina

  • Tchaj-wan Xi yan (více)
Trailer

Obsahy(1)

Wai Tung Gao, původem z Tchaj-wanu, úspěšně vystudoval ve Spojených státech, usadil se tu, má dobré místo, slušné konto v bance, pohodlný dům v Brooklynu a přítele Simona, se kterým žije šťastně již několik let. Proč ne, když rodiče, které by jeho vztah pobuřoval, jsou až na druhém konci světa. Jejich dopisy jsou však čím dál znepokojivější. Trvají v nich na synově sňatku. A tak se Wai Tung dohodne se svojí krajankou Wei Wei, která v Americe stále nemá povolení k práci, že se ve vší tichosti a zcela formálně vezmou. S příjezdem rodičů se bortí všechny pečlivě promyšlené plány a události dostanou nečekaný spád... (Lucernafilm Video)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (27)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ang Lee mě tímhle filmem docela překvapil, ale on je prostě ukázkou režiséra, který zvládne dobře natočit v podstatě jakýkoli žánr. A tahle homosexuální komedie je podaná tak krásně lidsky, že vás prostě musí bavit. Není to tak vtipné, jak jsem očekával, ale právě lehkost humoru a celkového pojetí vás dovedou odzbrojit. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Ang Lee je mistrem ve vykreslování rodinných vztahů. Jeho Svatební hostina budiž důkazem. Místy vtipné, poslední čtvrtina jede na vážnější notu, ale v žádném případě nejde o citovou vyděračku. SPOILER: Waj Tungův coming out před jeho mámou je jeden z nejlepších, které jsem kdy viděl. KONEC SPOILERU Dost neklišoidní záležitost, která i dnes dokáže příjemně překvapit. Už tady se objevil Angův cit pro křehkost a citlivost pro vážné situace, které ale nejsou vyhrocovány do extrému a netlačí se zde na pilu a to i v homosexuální oblasti, kde gayové jsou vykresleni jako lidé se zcela běžnými a rodinnými radostmi a starostmi. Jaký velký rozdíl oproti strašné Philadelphii, která vznikla ve stejném roce... ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(KDV) Ang Lee předtím, než ve Spojených státech začal natáčet především literární adaptace a slavit obrovské komerční i kritické úspěchy za pozvednutí žánru wuxia, natočil volnou asijskou trilogii, která se zabývala vztahem odlišných kultur a pojetím tradic v rámci nich. „Prostřední“ část – SVATEBNÍ HOSTINA – pak bývá vnímána v kontextu TLAČIT RUKAMA a JÍST, PÍT, MUŽ, ŽENA a je upozorňováno na to, že si díky ní otevřel dveře do Hollywoodu, když tematizoval vztah Asie – USA a postoj k homosexualitě, což mu vyneslo nominaci na Oscara v kategorii Nejlepší zahraniční film._____ Takové vnímání se dá ale přepólovat a chápat SVATEBNÍ HOSTINU jako první část volné „queer“ trilogie, jejíž následující díly by byly ZKROCENÁ HORA a ZAŽÍT WOODSTOCK. V rámci dané trilogie demytizuje to, co je s danou (sub)kulturou spojováno (tchajwanské svatební hostiny a lpění na tradicích, machismus westernového prostředí a nekoordinovanost akce se zdánlivými liberálními základy) a zároveň přepracovává konvence romantického, westernového a coming-(out)-of-age (sub)žánru._____ V roce PHILADELPHIE se může jevit jako kalkul, když někdo přijde s ukázáním „výsledku víc jak 500 let trvajícího potlačení sexuální identity“, jak prohlásí Ang Lee v cameo roli a dá tak návod na čtení celého snímku. Se znalostí dalších queer titulů tvůrce je ale patrné, že se jedná o jedno ze stěžejních témat celé Angovy filmografie a na místo midcultové exploatace a podtrhávání hloupých stereotypů, které charakterizují po napravení si medální image Jonathana Demma (MLČENÍ JEHŇÁTEK) a akademickém uznání prahnoucí PHILADELPHII, SVATEBNÍ HOSTINA nabízí vzhledem k době vzniku a uvedení do kin docela odvážně alternativní rodinný model. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Působivá, zajímavá a ve finále příjemná záležitost, ze které dýchá taková ta krásná člověčina, pochopení, soucítění, silné rodinné vazby.. Příběh mladého muže, jenž tají před svými rodiči svou sexuální orientaci, aby je nezranil, na mě hodně zapůsobil, je citlivě a vnímavě natočený.. Pozoruhodný je i střet kultur, různých světů, odlišné výchovy a vztahů obecně.. Hodnotím za čtyři s pomyšlením na pět.. P.S. Tatínek mě odzbrojil a posadil na zadek.. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Velmi inovativní tematizace klasického asijského modelu rodiny (typicky patriarchální vzorec), v tomto případě otec jako hlava rodiny, matka starající se o domácnost a syn jedináček, který se nicméně v dospělosti osamostatní a odstěhuje do USA. Přesto rodiče synův život v mnohém ovlivňují a neustále se mu snaží najít vhodnou manželku (dobrý původ, dostatečné vzdělání, stejné vyznání a rasa - jakékoli odlišnosti jsou nepřípustné). Ang Lee ve Svatební hostině tradiční rodinný vzorec důmyslně porušuje - syn s homosexuální orientací, který má navíc ještě amerického přítele, fingovaná svatba a bolestné ale zároveň racionální přijetí skutečnosti oběma rodiči, kdy se se synovou orientací paradoxně lépe vyrovnává otec nežli matka. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (7)

  • Rozpočet filmu - 1 milion dolarů, celosvětové kinotržby - přes 23,6 milionů dolarů. (D3VIL)
  • První polovina filmu je založena na skutečném příběhu Neila Penga, přítele režiséra Leeho. (D3VIL)
  • Cameo: Ang Lee se objeví jako jeden z hostů na svatbě. (D3VIL)

Reklama

Reklama