Režie:
Ang LeeKamera:
Jong LinHudba:
MaderHrají:
Grace Guei, Mitchell Lichtenstein, Michael Gaston, Mason Lee, Ang Lee, Winston Chao, May ChinObsahy(1)
Wai Tung Gao, původem z Tchaj-wanu, úspěšně vystudoval ve Spojených státech, usadil se tu, má dobré místo, slušné konto v bance, pohodlný dům v Brooklynu a přítele Simona, se kterým žije šťastně již několik let. Proč ne, když rodiče, které by jeho vztah pobuřoval, jsou až na druhém konci světa. Jejich dopisy jsou však čím dál znepokojivější. Trvají v nich na synově sňatku. A tak se Wai Tung dohodne se svojí krajankou Wei Wei, která v Americe stále nemá povolení k práci, že se ve vší tichosti a zcela formálně vezmou. S příjezdem rodičů se bortí všechny pečlivě promyšlené plány a události dostanou nečekaný spád... (Lucernafilm Video)
(více)Videa (1)
Recenze (27)
Ang Lee mě tímhle filmem docela překvapil, ale on je prostě ukázkou režiséra, který zvládne dobře natočit v podstatě jakýkoli žánr. A tahle homosexuální komedie je podaná tak krásně lidsky, že vás prostě musí bavit. Není to tak vtipné, jak jsem očekával, ale právě lehkost humoru a celkového pojetí vás dovedou odzbrojit. ()
Wai je Číňan a homosexuál, žije deset let v USA, má americké občanství a přítele Simona, se kterým žije 5 let. Jeho rodiče na Taiwanu nic netuší o jeho homosexualitě a stále mu dohazují nové a nové nevěsty. Jednoho den Waiovi dojde trpělivost a rozhodne se, že se naoko ožení s Wei-Wei, Číňakou z pevniny, která potřebuje získat zelenou kartu. Situace se začíná komplikovat, když se Waiovi rodiče rozhodnou, že si synovu svatbu nesmí nechat ujít a vypraví se za ním. *** Docela dobrý film s částečně předvídatelným dějem. ()
nostalgické 4* tak tohle je můj první gay film, takže z nostalgie mu nemůžu dát méně. Sice je to minimálně 15let, co jsem ho neviděl, ale pamatuji že se mi líbit a pouštěl jsem ho i rodičům, aby pochopili jak se člověk cítí a proč to skrývá před svými nejbližšími. Prostě milá romantická komedie, kterou si určitě někdy rád zopakuju a věřím, že nezklame. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()
(KDV) Ang Lee předtím, než ve Spojených státech začal natáčet především literární adaptace a slavit obrovské komerční i kritické úspěchy za pozvednutí žánru wuxia, natočil volnou asijskou trilogii, která se zabývala vztahem odlišných kultur a pojetím tradic v rámci nich. „Prostřední“ část – SVATEBNÍ HOSTINA – pak bývá vnímána v kontextu TLAČIT RUKAMA a JÍST, PÍT, MUŽ, ŽENA a je upozorňováno na to, že si díky ní otevřel dveře do Hollywoodu, když tematizoval vztah Asie – USA a postoj k homosexualitě, což mu vyneslo nominaci na Oscara v kategorii Nejlepší zahraniční film._____ Takové vnímání se dá ale přepólovat a chápat SVATEBNÍ HOSTINU jako první část volné „queer“ trilogie, jejíž následující díly by byly ZKROCENÁ HORA a ZAŽÍT WOODSTOCK. V rámci dané trilogie demytizuje to, co je s danou (sub)kulturou spojováno (tchajwanské svatební hostiny a lpění na tradicích, machismus westernového prostředí a nekoordinovanost akce se zdánlivými liberálními základy) a zároveň přepracovává konvence romantického, westernového a coming-(out)-of-age (sub)žánru._____ V roce PHILADELPHIE se může jevit jako kalkul, když někdo přijde s ukázáním „výsledku víc jak 500 let trvajícího potlačení sexuální identity“, jak prohlásí Ang Lee v cameo roli a dá tak návod na čtení celého snímku. Se znalostí dalších queer titulů tvůrce je ale patrné, že se jedná o jedno ze stěžejních témat celé Angovy filmografie a na místo midcultové exploatace a podtrhávání hloupých stereotypů, které charakterizují po napravení si medální image Jonathana Demma (MLČENÍ JEHŇÁTEK) a akademickém uznání prahnoucí PHILADELPHII, SVATEBNÍ HOSTINA nabízí vzhledem k době vzniku a uvedení do kin docela odvážně alternativní rodinný model. ()
Líbí se mi, že Ang Lee zbytečně netlačí na pilu. Svůj příběh vypráví zvolna, civilně, občas s jemným humorem, ale v žádném případě konflikt nehrotí a ani není přehnaně sentimentální. Někdy je opravdu těžké vyhovět rodičům, zvláště když je jejich autorita zabalená do laskavosti... A pokud je ve hře odlišná sexuální orientace a rozdílnost kultur, vyvstává velký problém. Jeho řešení je v daný moment jediným správným rozhodnutím, i když asi ne trvalým. ()
Galerie (15)
Photo © Golem Distribución
Reklama