Režie:
Umberto LenziKamera:
Guglielmo MancoriHudba:
Piero UmilianiHrají:
Carroll Baker, Lou Castel, Calisto Calisti, Colette Descombes, Tina Lattanzi, Lilla Brignone, Franco Pesce, Tino Carraro, Jacques Stany, Kees van EyckObsahy(1)
Mladá vdova Kathryn sa vracia do Talianska po smrti svojho staršieho, ale veľmi bohatého manžela. Kathryn sa presťahuje do luxusnej vily, zatiaľ čo všetky právne úkony jej zariaďuje jej známy, právnik Brian. Kathryn pokračuje v osamelom živote, až kým do jej života nevstúpi mladý Peter. Obaja začnú túžiť po tom druhom, až to vyvrcholí intímnym vzťahom. Kathrin konečne začne žiť a Petra miluje, až dokým sa ten voči nej nezačne prejavovať agresívne. Keď k nim príde jeho sestra, pre Kathryn sa začína najťažšie obdobie jej života. Ponúka sa otázka, či sa tí dvaja do Kathryninho života priplietli len náhodou, alebo od začiatku išlo o prepracovaný plán s cieľom získať jej bohatstvo. (Astaroth12)
(více)Recenze (14)
Kathryn, vdova po milionáři, si nasadí do svého domu nedaleko Říma veš. Přímo štěnici. Mladík Peter ji zamotá hlavu a ona netuší, nebo si spíše nechce připustit, že se dala na špatnou cestu. S whisky stále při ruce si užívá šťastné chvilky, než se objeví Peterova sestra Eva. Služebnictvo je propuštěno, radovánky trojice nemají konce a Kathryn si ani neuvědomuje, že whisky a prášky, které jí dvojice nutí, se pro ni stanou zhoubou. Ono je to spíše na tři hvězdy, ale půvabná Bakerová předvedla ukázkovou trosku a poslední čtvrtina byla opravdu jízdou na horské dráze. Ano, mohlo být víc násilí, ale to psychické bylo drsné dost, gore chybí, nahoty tak akorát. Píseň Fate Had Planned It So v podání Lydie MacDonaldové je excelentní a připomněla mi staré bondovky. Přese všechno bych tohle drama doporučil hlavně žánrovým fanouškům a především sběratelům. 3,5* ()
Slušný psychotriler, ktorý zaujme šesťdesiatkovou atmosférou, luxusným prostredím, aj ústredným komplotom. Dnes ale pôsobí už mierne naivne, pretože hlavná postava, v tomto prípade obeť, sa zľakne vydierania na základe dosť smiešneho dôvodu a aj počas následnej hry sa chová až príliš pasívne. Poteší však dvojitý záver, Lenzi totiž na postavy neberie ohľady, je patrične sarkastický a krutý, čo je v tomto prípade len a len dobre. Odvtedy sme ale podobných trilerov videli stovky. ()
Musím přiznat, že mne představitelka hlavní role Carol Baker příliš nenadchla, její výkon mi připadal nevýrazný a nepřesvědčivý, ale jako vyložené mínus to nevidím… --- po další projekci jednoznačně o jednu hvězdu méně, je to sakra nudný a nepoutavý příběh, i když je asi dobře vybudovaný, zkrátka mne neoslovil. --- Jedná se o Lenziho první film s podobnou tematikou, které vznikly v krátké době po sobě, dalšími jsou Così dolce... così perversa (1969) a Paranoia (1970) a ve všech také hraje Carol Baker. A z Orgasma pak vychází např. i El Ojo del huracán (1971). Film pro fanoušky Umberta Lenziho a této odrůdy gialla kříženého s psychologickým thrillerem, kde netečou potoky krve... ()
Poměrně slušný film se skvělou Carroll Barker v roli psychicky (no, trochu i fyzicky) týrané ženy dvěma mladými lidmi... Nejde o žádný strhující thriller, tempo i atmosféra je budovaná docela pomalu, ale zato zajímavě a to až k pěknému (lehce předvídatelnému) konci... Musím se přiznat, že jsem byl chvíli trochu zklamán, přece jenom jsem od Lenziho čekal trochu větší brutalitu, ale pak jsme si uvědomil rok vzniku, takže jsem nakonec byl i docela spokojený... Musím však konstatovat, že pozdější Lenziho gialla (Orgasmo se o tento žánr lehce opírá) jsou mnohem lepší... ()
Miestami hlúpy film, v ktorom neviete, či máte držať palce prachatej, ale hlúpej a naivnej alkoholičke na práškoch alebo manipulujúcej dvojici, ktorá by večne iba tancovala, pila, zabávala sa a má to rada do trojky. Slabšie spracovanie nedáva veľa šanci inak OK fungujúcej zápletke. Hlavne ona drží film nad vodou. Herci ničím neoslovia, vrátane američanky Carroll Baker v hl. úlohe, režisér z nich nedokáže nič vydolovať. Nefungujú ani cudné pokusy o nahotinky, ale vzhľadom na rok to nie je žiadne prekvapenie. Taliansky názov je preto (očakávane) zavádzajúci. Poteší tak aspoň predzáverečný zvrat, menej už záverečná spravodlivosť na intrigujúcich, ktorá sa ale vykonáva formou náhody. ()
Galerie (17)
Photo © Titanus
Zajímavosti (1)
- Ve filmu několikrát zazní skladba „Just tell me“ od skupiny Wess & The Airedales. (G04T)
Reklama