Reklama

Reklama

Epilogue: Kingdom Come: Deliverance

Obsahy(1)

Dokument Jiřího Bigase a Zdeňka Prince, který mapuje dění v českém herním studiu Warhorse měsíc před vydáním Kingdom Come: Deliverance. Dokument staví na výpovědích tvůrců ze studia Warhorse a v předělech sleduje cestu za výrobou sběratelské edice hry. (ČSFD)

Recenze (14)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Po dokumentární stránce se nejedná o něco závratně podařeného (tak nějak bez ladu, skladu a cíle), ale zachraňuje to a kompenzuje stále dostatečně zajímavé povídání zúčastněných. Dozvuky a vliv hry pro mě osobně nebyly sice až tak zajímavé jako situace a poměry v době jejího vznikání, nicméně tvůrce se dá poslouchat stále, protože jejich povídání je pro mě osobně velmi zajímavé a především s nimi sdílím smysl pro humor. Warhorse přeji mega moc úspěchů, protože se mi hrozně líbí, jakou cestu si zvolili a hlavně s jakou filosofií přistupují k hrám samotným. KCD pro mě osobně bylo (i přes technické nedostatky) brutálně dobře zmáknuté dílo. Je mi nesmírně sympatická především jejich odvaha, která byla vzhledem k tématu a prostředí hry nezbytná k dosažení takhle dobrého výsledku. Na této databázi bych měl ovšem hodnotit dokument a ten není zpracovaný vůbec dobře. Mám pocit, že jsem sledoval koláž náhodných záběrů. Mám dojem, jak kdyby jej seskládat pomalu ani nebylo z čeho. Takové nějaké putování Warhorse studiem bez cíle. Přesto pálím 4 kousky, protože zajímavost obsahu stejně nakonec všechno přebíjí. ()

Gulde 

všechny recenze uživatele

Povedenej dokument, ale místy vzanej možná až moc hopem. Až ten konec to napravil docela dostatečně - onen dlouhej monolog Dana Vávry tomu dal hodně, a tímhle se to mělo směřovat celou dobu. Ale beru to tak, že 50 minut bylo zjevně málo. Tak či onak bezesporu hodně pěknej náhled do zákulisí týhle unikátní hry. Doufám, že bude víc obdobných dokumentů. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Příliš rozhárané v konceptu. Zpočátku to vypadá, že půjde o dokument mapující těžkosti letitého vývoje. Což s ohledem na to, že to pokrývá cca šestnáct dní (navíc ne kontinuálně, ale nárazově) o vzniku či tvůrčím procesu nevypoví naprosto nic. Tvůrci dokumentu sice do popředí nevstupují (až na neustálé přitakávací "hmm"), pokládat otázky umí, ale naprosto se vyhýbají jakékoli kontroverzi, kterých zrovna kolem Kingdom Come nebylo málo (nezvládnutý management a přepísknutý crunch time, arogantní neřešení zmatků kolem kickstarterových bonusů, ohodnocení týmu, svébytnost Vávry atd.) čili se to zvrhne spíše v klasické poplácávání se po zádech ve stylu tradičního filmu o filmu. Asi nejblíže to má formou k herním „final days“ dokumentům, kde se tvůrci dokumentů „sžijí“ s týmem a sledují poslední (tý)dny/hodiny před vydáním, pnutí po těžkém vývoji, napětí před recenzemi, reakcemi hráčů, komerčním (ne)úspěchem apod. Jenže k tomu, aby podobný přístup fungoval, je třeba být neviditelnou součástí vývojářského týmu, ne prezencí, která se v kancelářích vyloupne dvakrát třikrát na jednotky hodin před vydáním. Je vidět, že si všichni přítomnost „cizího elementu“ uvědomují, takže opět reagují spíše jak v tradičním nekonfliktně uhlazeném filmu o filmu. Navíc tomu chybí nějaká shrnující tečka, podpisová akce v den vydání jí není. Pokud tedy ambicí tvůrců bylo něco více než pouhé povinné zaplácnutí místa na bonusové DVDčko pro nejskalnější fanoušky titulu, tak neuspěli. Pokud cílem bylo právě jen zmíněné, tak uspěli na plné čáře. PS: Najde se ve Warhorse byť jen jeden jedinec, který by každou druhou větu neuvozoval slovy „ve skutečnosti/v zásadě“? ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Hry hraju odkajživa, o dění kolem her se zajímám tak sedm let. Sleduji 3 herní podcasty, sleduji data vydání, recenze a jejich výsledky, čtu novinky, koukám (koukával jsem) na herní pořady a čtu herní časopis. Proto mě spousta věcí v dokumentu ani nemohla překvapit. Přesto jsem ale hrozně rád, že něco takového vůbec vzniklo, že to vzniklo o hře, která je u nás nejočekávanější hrou snad až od první Mafie a že to vzniklo s posvěcením a účastí takových osobností, jako jsou Martin Klíma, Dan Vávra a Viktor Bocan. I přes můj výpis jsem snad nikdy neviděl ani zahraniční, natož český, dlouhý dokument o vývoji hry, respektive bezprostředním vydání na světlo světa. A jsem hrozně rád, že se stále relativně (a tehdy určitě) nová parta z Vortexu (samozřejmě složená z matadorů české herní publicistiky) nezalekla, pro ně, nové disciplíny a vydali se natočit dokument s grácií sobě vlastní (doporučuju Vortex č 21 a 23), která dokáže i nehráče nebo zkrátka lidi, co se o herní vývoj blíže nezajímají, zaujmout a i pro mě byl zážitek to, co jen běžně poslouchám nebo o čem čtu, i vidět naživo. A i po technické stránce bych neřekl, že by bylo co zásadně vytýkat, ačkoliv jistě profesionální dokumentaristé nějaké výtky mít pravděpodobně budou. Mě zkrátka uhranul ten konec plný zadostiučinění, úlevy a katarze, který se na mě plně přenesl. ()

ESNYR

všechny recenze uživatele

Opět další reklamní nesmysl, o kterém se dá říct snad jen to, že oceňuju práci kluků z Vortexu a to že to byla jejic první zkušenost z něčím takovým. Dan Vávra je namachrovaný frajer z egem velikosti planety Jupiter a já mu strašně moc přál aby dopadl tvrdě na tlamu a ta jeho "velkolepá produkce u které světu ukážeme že češi mají na poli her svoje místo" u hráčů profičela. Dokument je fajn, ale obsah a to jak je prezentovaný je na blití. Hodnotit nebudu. Nemám tušení - jako u desítek dalších - proč je tohle na čsfd. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno