Reklama

Reklama

Poslední večery na Zemi

  • Čína Di qiu zui hou de ye wan (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Hypnotický romantizující neo noir nejtalentovanějšího ze současných čínských filmařů Gan Biho je magickou meditací o prostoru a času i enigmatickou básní o ztrátě a bolesti. Film jako sen utkaný z nespolehlivé paměti a ještě nespolehlivější skutečnosti – barevně, světelně i kompozičně uhrančivý přelud narozený z melancholicky rozostřené přítomnosti a minulosti, která dost možná ani nebyla. Podmanivý rytmus a truchlivá obrazotvornost filmu o muži, který hledá svou dávno ztracenou lásku, evokuje ponuřejší a abstraktnější verzi raných filmů Wong Kar-Waie či vrcholných děl Andreje Tarkovského. Film, který nás zavádí do fantaskních ruin provinčního města Kaili na jihovýchodě Číny, vrcholí více než 50 minut trvajícím záběrem-zjevením natočeným bez jediného střihu ve 3D. Poslední večery na Zemi staví na mesmerizujícím efektu a náladě více než na zápletkách a zřetelné distribuci informací, činí tak ale z dobrého důvodu. Čím méně toho totiž víme, tím méně toho zapomeneme. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (47)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem zvažoval, zda na to jít do kina, protože jsem k tomu cítil dost nedůvěru. Nakonec jsem se ale přece jen nechal nalákat trailerem - a především textem distributora, který je napsaný tak zajímavě, že jsem takový film prostě musel vidět (navíc ty zmínky o Kar-wai Wongovi a Tarkovském!) - "hypnotický romantizující neo noir... je magickou meditací o prostoru a času i enigmatickou básní o ztrátě a bolesti...". Takový film si přece člověk nemůže nechat ujít. Ovšem pořád jsem přemýšlel, odkud mi je ten text povědomý, až mi to došlo - loni mě k filmu Záhada Silver Lake (též od Film Europe) nalákal pro změnu text slibující "...halucinogenní výlet po Los Angeles... meandrující neo-noir... hypnotický a zábavný thriller..." (btw. Záhada Silver Lake mě otrávila skoro stejně jako Poslední večery na Zemi) - a tak jsem si uvědomil, že za á mají ve Film Europe někoho, kdo má evidentně v oblibě slova hypnotický a neo noir, a za bé že dobře napsaná anotace (nebo zručně sestříhaný trailer) ještě neznamená dobrý film. Ačkoli jsem se hodně snažil jít tomu filmu naproti a otevřít se mu, příšerně mě to nebavilo sledovat - a vlastně jsem vůbec nechápal, proč bych na to měl koukat, přišlo mi to tak strašně nanicovaté - a nekonečné (ten pocit pravděpodobně ještě umocnila ta 50 minutová scéna bez jediného střihu), že závěrečné titulky byly skutečně vysvobozením. Dobře mi tak - aspoň už vím, že až mě zas bude Film Europe lákat na nějaký "hypnotický neo noir", můžu s klidem zůstat doma. Vůbec se nedivím lidem, kteří u toho v kině usnuli. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Vraciame sa do Kaili. V inom príbehu ale v známej atmosfére. Gan Bi je totiž umný rozprávač. Umelecká roztekanosť príbehu v prvej polovici vás núti rozmýšľať a hľadať súvislosti. Pomaličky vďaka vizuálnym prvkom vstupujeme do roviny snov a predstáv, ktoré podznamenávajú život hlavnej postavy. Následne sa dostávame do snovej sekvencie, ktorá je jednou obrovskou jednozáberovkou, ktorá trvá vyše 50 minút. Vtedy už len realistické zobrazenie sna a jeho nuáns vytvára v divákovi pocit nevídaného vzrušenia, kde miesta a postavy doplňujú hovorené slovo v prvej časti a uzatvárajú komplexne cestu hlavnej postavy za pochopením. Meditatívne a krásne. Niečo čo pohladí na duši. Je to akýsi príklon k starej umeleckej škole, cez prostredie, ktoré nepôsobí exoticky ale skôr smutne a vyprázdnene. A v tom sa snaží postava nájsť nejaký zmysel. Pre mňa po dlhom čase znova príjemné spestrenie. Škoda že keď prskavka dohorí zobudíme sa. Zaujímalo by ma čo bude potom. ()

Reklama

Topco 

všechny recenze uživatele

Magické kino od cinefila pre cinefilov. Nedivácka, no čarovná meditácia o hľadaní stratenej lásky pozostáva z dvoch filmov: prvý je melancholickým neo-noirom o spomínaní a hľadaní s fotkou v ruke a ten druhý je snovou (filmársky exhibičnou) básňou, takisto o spomínaní (a blúdení). Vo filme odznie, že sen je len zabudnutá spomienka. Niekto iný zase raz povedal, že tie najlepšie filmy sú ako sny. http://www.kinema.sk/recenzia/38254/posledne-vecery-na-zemi-di-qiu-zui-hou-de-ye-wan.htm ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

A dost, už minutu se tu snažím jinými slovy popsat totéž, co lapidárně shrnul DaViD´82: "Drtivé vítězství (zpočátku) podmanivé (později pouze otravné) formy nad obsahem, emocemi, časem i divákem a jeho bdělostí." Cituju svého oblíbence, protože je jako tak často výstižný a protože žádnou další minutu už tomu počinu věnovat nehodlám. *~ ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Snímek se rozpouští do abstraktní neo-noirové básně. Příběh se režisérovi nezdá důležitý. Vše je zde jako ve snu stejně významné a sen je nenucený a přirozený. Nedivím se Čínským zamilovaným párům, které byly nalákáni na romantickou komedii, že film nepochopily, nelíbil se jim a ztráceli se v něm. 38 miliónů dolarů ale zaplatili. Je to film pro ty , kdož nevědí co udělat se třema hodinama života. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Film navštívilo při jeho silvestrovské premiéře v Číně rekordní množství diváků. Během jednoho dne film vydělal bezmála 38 milionů dolarů, a porazil tak veškerou konkurenci, včetně hollywoodského superhrdinského blockbusteru Venom (2018). Již následující den se však tržby Gan Biho meditativního dramatu prudce propadly. Čínští diváci totiž na základě marketingové kampaně filmu očekávali, že uvidí romantickou komedii. Snímek, uváděný v Číně pod názvem Poslední noc na zemi, byl prezentovaný jako ideální film pro závěrečné hodiny končícího roku. Jeho uvedení v kinech bylo zároveň načasované tak, aby finální polibek hrdinů nastal přesně o silvestrovské půlnoci. Tedy v momentě, kdy by si svůj novoroční polibek měli spolu s postavami vyměnit i zamilovaní diváci. Podle uživatelských recenzí ale řada čínských diváků z náročného uměleckého filmu, přirovnávaného k dílům Andreje Tarkovského či Wong Kar-Waie, odešla, případně v sála usnula. Mnozí se virální reklamní kampaní, která film prezentovala jako vstřícný mainstreamový titul, cítili podvedeni. Na čínské filmové databázi Maoyan si snímek vysloužil extrémně nízké uživatelské skóre 2.8 doprovázené záplavou rozhořčených, mnohdy i vulgárních komentářů. S výdělkem přesahujícím 40 milionů dolarů se nicméně i přes negativní ohlasy staly Poslední večery na Zemi nejúspěšnějším čínským autorským filmem poslední doby. (Zdroj: Cinepur)
  • Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (Varan)
  • Název filmu se objeví až v 72. minutě. (griph)

Související novinky

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

20.09.2018

Be2Can: rekordní počet zapojených kin, Zlatá palma, současný německý film, čínská senzace ve 3D a čerstvá cena Fipresci z Benátek pro maďarský film   Be2Can – přehlídka soutěžních a oceněných filmů… (více)

Reklama

Reklama