Reklama

Reklama

Neonový býk

  • Brazílie Boi neon (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Pohledný kovboj Iremar, tanečnice Galega a její malá dcera Cacá žijí v divokém a smyslném světě brazilského rodea. Domovem provizorní rodiny je náklaďák, ve kterém převážejí býky na další štace. Životy lidí a zvířat se na brazilském venkově prolínají v živočišné směsi vášně a naděje. Skrz prach a pot tvrdé práce probleskují sny o budoucnosti, barevné a zářivé jako mytický Neonový býk. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (21)

filmsim 

všechny recenze uživatele

Bezčasí na brazilském venkově. Výborně vykreslená atmosféra života jednotlivých postav, které však postrádají hloubku a celý film plyne bez hlavního protagonisty a s minimem dialogů. Dokumentaristický styl vyprávění se zde nezapře a to především při záběrech skotu a "pozorování" všednosti dnů brazilských kovbojů. Tento snímek sice neoplývá nějakým posunem dopředu či vrcholícím dějem, nejde tu o postavy, ale o život, který žijí a film ho dokáže velmi dobře prezentovat v celé své nudnosti a nezájmu o jakoukoli změnu i přes jasné sny a touhy všech charakterů. Vizuální stránka je velmi opojná, každý záběr má něco do sebe a tento zajímavý barevný styl dopomáhá se po celou stopáž nezačít nudit. Občas se objeví nějaká více či méně znepokojivá scéna, ale není to nic, na co by průměrný festivalový divák jako já, nebyl zvyklý. Nejedná se o film, který by člověk musel vidět, ale na druhou stranu snímek stojí na vlastních nohách a dokáže svým tématem zaujmout. Můj první celovečerní brazilský film a nejspíš ne poslední. 6.5/10 ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Milá kuriozitka, která stojí na docela prostoduchém nabourávání macho stereotypu, fajn, ale nijak oslnivém vizuálu a mátožné atmosféře, kde šití je vlastně stejný rajc jako stahování býka do písku. Fóry s honěním koně a textilková pregnant soulož přesně ten typ scén, které dělají festival, celek spíš zapomenutelný film nesporně talentovaného režiséra. #kviff2016 ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Naprostá sebeparodie na téma festivalový film. Nejen že Neonový býk nemá vůbec žádný děj. Zásadnějším problémem je, že nemá ani náznak jakéhokoliv konfliktu. A základem pro každé filmové dílo je právě přece konflikt. 100 minut, které plynou totálně odnikud nikam. Směšná manýra, která si hraje na umění tím, že někam položí kameru a pak udělá 4 minutový záběr, ve kterém postava nic nedělá. Když si představím, že bych za tohle zaplatil, hořce bych litoval. 1/10 ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Tak samozrejme, keď je reč o kovbojoch, býkoch, rodeách, nuž to hneď človeku dôjde, že sa nebudú honiť len tie býky, ale honenie, potažmo niečo s figovými listami tu bude určite prítomné. Pretože film inak nemá čo ponúknuť a ako šokujem, aby sa o mne na festivaloch rozprávalo? Tým že do príbehu o hovne, o scénkach z nejakej farmy, kde by sa mohli kľudne natáčať latino telenovely, strčím úplne zbytočné sprchovanie sa naháčov, nejaké okultné tancovanie s konskou hlavou, masturbácia koňa (prepytujem koňa!), masturbácia nad časopisom, holenie a lízanie šušky a aby toho nebolo málo, naložím tam aj búšenie klokanieho vrecka tehuľky, pretože bez teplého broskyňového koláča by tu nebolo nič. Sám režisér povedal, že keby kamera bola bližšie, tak ide asi už o porno. Tak o čom toto je. Art pre honibrkov a koňofilov. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Po většinu této koprodukce se popostrkují býci a dělá reklama na rodeo. Připadal jsem si při sledování jako býk, který je vláčen z místa A na místo B. Postavy jsou genderové stereotypy. Na druhou stranu zde jsou expresionistické barvy a grafická smyslnost. a je to sexuálně provokativní. Režisér má nepředsudečnou sympatii pro lidi, kteří žijí na nejzazších okrajích společnosti. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (6)

  • Juliano Cazarré mal problém so scénou, kde mal masturbovať koňa a povedal, že to neurobí, pokiaľ to neurobí Gabriel Mascaro sám. Nakoniec teda obaja masturbovali koňa. Cazarré mal problém aj so sexuálnou scénou s Samyou De Lavor, pretože tá bola nielen v 8. mesiaci tehotenstva, ale aj vydatá za jeho kamaráta, tiež herca Demicka Lopesa. Ako povedal: "Som herec, nie pornoherec." (Arsenal83)
  • Pre rolu Geise chcel režisér Gabriel Mascaro vyslovene ženu, ktorá bola približne v ôsmom mesiaci tehotenstva. Preto na castingy boli pozývané výlučne herečky, ktoré už boli v očakávaní a ktoré by počas natáčania dosiahli ôsmy mesiac tehotenstva. Tak sa k role dostala Samya De Lavor. (Arsenal83)
  • O explicitnosti sexuálnej scény s tehotnou Samyou De Lavor sa viedli diskusie. Juliano Cazarré tvrdí, že režisér Gabriel Mascaro ho požiadal o erekciu len na začiatku a ďalej to už simuloval. Mascaro povedal, že stál ďaleko, takže nevidel a nepýtal sa hercov, ako to urobili, ale priznal, že výsledok je „veľmi presvedčivý“ a bol urobený na jeden záber. Každopádne priznáva, že "ak by bola kamera bližšie, film by sa asi stal pornom". (Arsenal83)

Reklama

Reklama