Režie:
Gabriel MascaroScénář:
Gabriel MascaroKamera:
Diego GarcíaHudba:
Otavio SantosHrají:
Dira Paes, Júlio Machado, Mariana Nunes, Emílio de Mello, Thalita Carauta, Suzy Lopes, Clebia Sousa, Teca PereiraObsahy(1)
Brazílie, rok 2027. Bůh se neuctívá na mších, ale na tanečních party, a pro rozhřešení si můžete dojet do drive-thru zpovědnice. Úřednice Joana dělá navzdory svým pracovním povinnostem vše pro to, aby naplnila svoje osobní poslání – zabránit co nejvíce párům v rozvodu. Pomáhá jí v tom společenství Boží láska, které se manželům prostřednictvím modliteb a nezvyklých sexuálních praktik snaží navrátit blízkost, víru i touhu. Sama Joana prochází životní krizí, která její vlastní vírou hluboce otřásá. Futuristické drama nabité elektrizující vášní představil Gabriel Mascaro (Neonový býk) poprvé na MFF v Sundance, které si podmanil živelným vizuálním stylem v bizarních kulisách dystopického světa. (Aerofilms)
(více)Videa (9)
Recenze (10)
Pseudošokující blábol, který mě postupem minut solidně sral až dospěl do vznešeného rozuzlení, který mě dost rozesmál. Ale nic proti, smýšlení lidí v Brazílii může být jiné a nikomu to brát nechci. 20%, které nedávám já, ale Bůh, který do mě vstoupil a to především za supr formu, kterou by se mohl leckdo učit u nás. ()
Bůh se tady neuctívá na mších, ale na tanečních party, pro rozhřešení se jezdí autem do drive-in zpovědnic a hlavní hrdinka toužící po dítěti oddaně pracuje na úřadě, který lidem rozmlouvá rozvody. Manželům v krizi pomáhá ve společenství Boží láska, které se pokouší obnovit vyhaslé vztahy pomocí rituálů, modliteb a praktického sexuálního „výcviku“. Ještě bizarnější prvky obsahuje domácké soukromí hrdinky, jejíž manžel vyrábí pohřební věnce a na krkolomném přístroji značky Made in China se pokouší o léčbu vlastní neplodnosti. Rekvizity fiktivní budoucnosti účinkují svou absurditou, což se týká zejména automatizovaného provozu zpovědnic od nahrávek chvalozpěvů až po kadidlo, nicméně z neosobně chladného vyprávění čiší, že spíše než varování si tvůrce hledá uměleckou zástěrku pro měkčí pornografii. Výsledná podívaná je strašlivě nezáživná, ve své podstatě banální a k nepřečkání. ()
Dobrý kuchař sáhne po koření, aby dal vyniknout jistým chutím, ten špatný, aby zakryl své neumětelství. Obávám se, že rok 2027 a vše s ním spjaté zde slouží právě jako ono koření špatnému kuchaři. Téma člověka, který se brání přijmout zázrak, který celou dobu vzýval, ve všech ohledech lépe zpracovala už Jessica Hausner v Lurdech. A tohle všechno říkám jako někdo, komu se Neonový býk vážně moc líbil. ()
Dira Paes ( 50 let ) jako členka křesťanské sekty, která chce přivádět lidi na víru kombinací modliteb, sexuálních orgií a disco muziky. Stačí vzít témata jako sex a náboženství, které lehce můžou překročit kontroverzní linie, zabalíte to do rádoby uměleckého filmu a myslíte, jaký jste děsnej umělec. Sorry, neuvěřil jsem ničemu , že by nebylo na hloupý efekt, film o ničem. Nadsadím dvě hvězdy za hezkou Brazílii. ()
Zvláštní dystopie, která si z Bible vytahuje základní myšlenku a pak jí převádí do prapodivného nesmyslu, kterému vládne neon, disko a smilstvo. Ta rotika je do toho naroubována tak jako navíc a vypadá poměrně směšně, protože ty kreace, co tu v některých scénách představují, se těm účastníkům snad ani nemohly líbit. ()
Galerie (6)
Photo © Vitrine Filmes
Zajímavosti (1)
- Celosvětová premiéra proběhla 25. ledna 2019 na filmovém festivalu v Sundance. (ČSFD)
Reklama