Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dívka jménem Petra má rezavé vlasy a hodně zájmů, které se od sebe velmi liší. Hraje na klavír, je vedoucí v oddílu Svišťat a má dokonce i jeden mezi dívkami velice nezvyklý koníček - hraje s klukama fotbal. Je totiž fotbalovou brankářkou. Do Petřiny třídy posléze přichází nový spolužák Pavel a ona se do něj zamiluje... (duklak2)

(více)

Recenze (41)

LEATHERFAC 

všechny recenze uživatele

Vážení přátelé... Stáňa Coufalová...jo to je ta holka... Je to už pár let, co jsem viděl nějakej dokument o fetingrech na heráku, a kamera sestupovala kamsi do nějakýho hnusnýho skvotu a odkudsi se vyprasila špinavé oteklé zrzavé individum... a jmenovalo se Stáňa...uff...Byl to šok, jak vypravěč popisoval šok TV štábu, když zjistil, že to oteklé individum na heráku je právě tahle dětská hrdinka několika celkem známých filmů z osumdesátých... Velmi smutný dokument... Zajímalo by mě jestli to "individum" ještě žije... Jinak nezapomenutelná scéna ze Sonáty: Hlavní hrdinka potřebuje nutně někam odvézt, tak stopne chlápka na motorce... Chlápek je ale dost divnej... "Pane tady bych chtěla zastavit..." "Hovno!" (:o)) ()

Kámen 

všechny recenze uživatele

Holka, která v té době hraje na klavír (stejně jako já), hraje fotbal (stejně jako já), no uznejte, takřka ideální kombinace. A poznámky typu 17-ti letá hraje 11-ti letou beru jako bláboly. Co takoví Muži v offsidu, kde otec Jindřich Plachta je o 2 a půl měsíce mladší, než je jeho filmový syn Eman Fiala. A těchto skutečných absurdit ve filmu je daleko víc a nemám potřebu je řešit. K dalším poznámkám typu zrzavá holka má tmamovlasé rodiče - když už se filmařům podařilo najít ideální představitelku hlavní role, najít herce či herečku přírodně zrzavé, není asi tak snadný. Film má jistě i svoje slabiny, ale pro děti (dříve narozené) to byl zábavný kousek o holce, která hrála fotbal, a to se počítá, pánové ! A co se týče Stanislavy Coufalové o pár let později, je to snad jediná feťačka na světě, který je mi doopravdy líto. Howgh! ()

Reklama

MM11 

všechny recenze uživatele

Ani v dětském žánru nejsou věci, jak se zdají... Poté, co byl Vít Olmer „podepsán“ pod scénář filmu Páni kluci, musela být situace lidsky velmi složitá. Skutečný autor Jan Procházka byl pro režim nepřekročitelná persona non grata a nehrozilo, že dojde ke schválení jakéhokoli jeho, byť ryze nepolitického textu. Umím si představit následné ovace a radostné pokyvování pravdy neznalých na Olmerovu nadějnou hlavu. Rázem přiřknutý cejch, co přímo vybízí k zopakování. Takový je výsledek, obratný a přijatelně odvedený v nutných předpokladech pro žánr, leč v tomto případě plně platí Olmer = Salieri. Za normalizace vcelku svobodná oblast dětského filmu se s ideologií tolik trápit nemusela, a proto jsou tyto klidné a poněkud nevzrušivé filmy leckdy přijatelnější než úniková komedie obsazená známými tvářemi. Scénář vykreslil prostou (jenže ne vždy známou) pravdu, že lidé nemusejí být pokaždé tací, jací se pozdávají, a až interakce s dětským hrdinou odbourá naučenou fasádu pro apatické okolí. Zaujme, jak jsou muži výhradně pod papučí agilních žen a Stanislava Coufalová coby zrzka napovídá, kde tkví jádro tohoto jevu. Její a další dětské role snesou klidně přísnější měřítko a neví si úplně rady snad jedině v „impresionistických“ projevech, které Olmer jednoduše nezvládl (Panenkův dloubák ještě beru, ale zbytek...). Klavírní etuda včetně akcí zavánějícího závěru („Hovno!“) pak hezky završí věci, jak se zdají. Reálný doslov mimo obraz v podobě hořkého životního osudu zrzky Coufalové pak může zabolet o to víc, pokud ho neznáte před sledováním filmu. Málokým pochopenou dívku, co boj nikdy nevzdává a v zápalu útočí i na nesprávné, člověk zaměňující hraný film za realitu (asi většina tomu občas podlehne, já určitě) záhy lituje. Pozdější osudy dětských hvězd lákají, i když málokdy nabídnou příjemné čtení a tento případ je obzvlášť „kocovinotvorný“. Otisk na filmu zůstane a nemělo se stát. Mám pocit, že některé věci je snad lepší nevědět... ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Obyčejný předrevoluční dětský film o dospívající brankářce, což ovšem v dnešní době temna může znamenat pro někoho dost. Hlavní hrdina je protivná holka s podivnýma koníčkama, co se zamiluje do pražského skejťáka. Film sleduje její dilema rozhodování mezi kariérou fotbalové brankářky v týmu plném mužů a posláním důležité klavíristky, která potěší rodiče i nadaného houslistu dědečka z Moravy, který dokáže vystřihnout slušné houslové sólo i s několika panáky slivovice v krvi. Hrdinka je sice poměrně hezká, ale chová se jako pitomá kráva, takže si přejete, aby jí zneužil otrávený starý mládenec Lubor Tokoš, který předstírá, že je učitel klavíru. Nakonec ho skoro předběhne úchylný motorkář, ale všechno dopadne dobře. Občas je příjemné odpočinout si u retro filmů a připomenout si, že byly časy, kdy Olmer nebyl za režiséra několika nejhorších porevolučních filmů ever. ()

atmen 

všechny recenze uživatele

Další z mých oblíbených filmů z dětství. Ta dívka byla jako ze sna. Hrála totiž fotbal s klukama. V mém okolí žádná taková nebyla... Osobně mě zajímají osudy dětských hvězdiček. Je někdy zvláštní, kam je nakonec osud zavane. Když jsem viděl, co udělal heroin ze S. Coufalovou, byl jsem zděšen. Nechápal jsem, jak se taková sympatická osůbka mohla takhle "zdevastovat". Snad jí je nyní osud více nakloněn... ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Stanislava Coufalová skutečně sama chytala ve fotbalových scénách i hrála na klavír v těch klavírních. (hippyman)
  • Nápad s hořícím piánem koupil Vít Olmer od jednoho zakázaného básníka za dvě deci vína v jedné pražské kavárně. (Laliss)
  • Hlavní představitelka Stanislava Coufalová se stala v dospělosti narkomankou. (M.B)

Reklama

Reklama