poster

Náruživost

  • švédský

    En Passion

  • švédský

    L 182

  • slovenský

    Náruživosť

  • anglický

    The Passion of Anna

Drama

Švédsko, 1969, 101 min

Režie:

Ingmar Bergman

Scénář:

Ingmar Bergman

Kamera:

Sven Nykvist

Producenti:

Lars-Owe Carlberg

Scénografie:

P.A. Lundgren

Masky:

Börje Lundh

Kostýmy:

Mago
(další profese)
  • GodComplex
    *

    Tuhle temer odpadni nudu odmitam respektovat a nebudu tomu nadrzovat jen proto, ze to natocil Bergman. Naopak, reziser, ktery je schopny natocit vyborne umelecke filmy ala Sedma pecet, by se mel o to vice stydet za podobny trapas. Naruzivost je v porovnani s tim pouhym filmovym cvicenim nekde na vesnici. Vizualne je to osklive, zvukove amaterske a hudba? S tou se Bergman ani neobtezoval a pro jistotu zde vubec zadna neni. Elitni SWE herecke obsazeni v cele s Max Von Sydowem a blondynama, kterym oci zari az neprirozene modre je zbytecne, protoze scenar je o nicem a udajne skvely charakterovy rozbor vas nedokaze prinutit ke spetce zajmu ani kdyby vam za to Bergman zaplatil. Oficialni text distributora “Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu” je pomerne povedena parodie. Docela zacinam chapat tu nudu ve filmech Woodyho Allena - Bergman byl jeho vzorem a pokud Woody vzhlizi ke kusum jako tenhle, pak mozaika zacne zapadat a vse zacne davat vyssi smysl ultimatni nudy. Krome vtipneho zjisteni, ze "konec" se ve svedstine rekne "slut" vas na tomhle filmu nema sanci zaujmout vazne skoro nic. 1/10(21.6.2011)

  • Sandiego
    ***

    S tímhle filmem mám problém - naprosto tezovité a vykonstruované postavy, které jsou rozebíráni na dřeň ale jakoby skoro vůbec nežily a jen každým záběrem dokládali to, co dokáží jejich herci vystihnout v pár větách. Je těžké se s nimi ztotožnit a je únavné je pozorovat. Výsledkem je nezvykle utahaný a odtažitý film, jenž nenabízí žádnou silnější scénu a který nejvíce zaujme vloženým snem, který přímo navazuje na Hanbu. To, co Bergmanovi s obdobnou tématikou vždycky vycházelo tady jaksi nefunguje. Alespoň že zůstává excelentní filmařská stránka a zajímavá, byť trochu samoúčelná reflexivita.(16.4.2010)

  • nascendi
    **

    Budem tu za pravdovravného barbara, ktorý nechápe Bergmanove filmy. A pritom na niektoré z nich mám veľmi dobré spomienky. Nič s tým však nenarobím. Náruživosť som na dvakrát dopozeral a okrem stretnutia so známymi hercami nezanechala vo mne žiadnu stopu. Možno nabudúce. Len neviem, či sa k nejakej repríze odhodlám.(25.12.2010)

  • Stanislaus
    ****

    Moje druhé setkání s těžko stravitelným Bergmanem dopadlo oproti Sedmé pečeti mnohem lépe. Film stojí zejména na hereckých výkonech a tíživém příběhu krize mezilidských vztahů. Vložený příběh se zmrzačenými zvířaty ještě umocnil dusnou atmosféru snímku. Zkrátka pěkně natočené drama, které nevyprchá hned po závěrečných titulkách.(16.8.2012)

  • Silas
    ****

    Bergman se obvykle ve svých filmech zabývá vztahy mezi lidmi, na jejichž základě profiluje osobnosti postav. Zde je tomu naopak. Analyzuje do hloubky charaktery a poté je zanechá vzájemné konfrontaci. Dalo by se říct, že téměř(!) povídkovsky projíždí jednu postavu podruhé, nahlíží do jejího života a zkoumá ji. Zjišťujeme, že všechny žijí alespoň trochu ve lži, před ostatními jsou pokrytečtí a překrucují svoji minulost. Do toho občas prostřihne nerušivé promluvy samotných herců o své roli, motivaci - vcelku věcně ji vykreslují. Bohužel oněch známých silných vztahových momentů je zde pomálu, potěší krátké epizodky jako ta se psem.__Vychutnejte si složení Bergman-Nykvist-Sydow-Josephson-Ullmann-Andersson, nic lepšího se vám v jednom filmu nesejde!(15.8.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace