poster

Náruživost

  • Švédsko

    Passion, En

  • Švédsko

    L 182

    (Švédsko)
  • slovenský

    Náruživosť

  • anglický

    The Passion of Anna

Drama

Švédsko, 1969, 101 min

Režie:

Ingmar Bergman

Scénář:

Ingmar Bergman

Kamera:

Sven Nykvist

Producenti:

Lars-Owe Carlberg

Scénografie:

P.A. Lundgren

Kostýmy:

Mago
(další profese)
  • kyselina
    *****

    Mistrně natočené drama o dvou lidech , kteří se setkali v naprosto nevhodný životní okamžik..jistě, opět bergmanovské klišé, ale vždycky neotřele poznáme, že to natočil Ingmar a nikdo jiný!! K tomuto filmu rozhodně patří tradiční střídání barevných a černobílých záběrů, účelové zpomalování a samotné vstupování herců, kteří promlouvají o svých postavách.(23.11.2005)

  • Silas
    ****

    Bergman se obvykle ve svých filmech zabývá vztahy mezi lidmi, na jejichž základě profiluje osobnosti postav. Zde je tomu naopak. Analyzuje do hloubky charaktery a poté je zanechá vzájemné konfrontaci. Dalo by se říct, že téměř(!) povídkovsky projíždí jednu postavu podruhé, nahlíží do jejího života a zkoumá ji. Zjišťujeme, že všechny žijí alespoň trochu ve lži, před ostatními jsou pokrytečtí a překrucují svoji minulost. Do toho občas prostřihne nerušivé promluvy samotných herců o své roli, motivaci - vcelku věcně ji vykreslují. Bohužel oněch známých silných vztahových momentů je zde pomálu, potěší krátké epizodky jako ta se psem.__Vychutnejte si složení Bergman-Nykvist-Sydow-Josephson-Ullmann-Andersson, nic lepšího se vám v jednom filmu nesejde!(15.8.2006)

  • jojinecko
    ***

    3,5*/5...En Passion mi príde ako typický Bergman (samozrejme okrem farebnosti) so všetkými ingredienciami, ktoré k nemu neodmysliteľne patria -štandardne dobrý "klasický" herci, fenomenálny Nykvist, prostredie ostrova, hlboké myšlienky a pitvanie sa v temnom psyché postáv, gradácia príbehu a jeho klasicky silné vyústenie. Všetko je na svojom mieste a predsa niečo chýba... Každopádne, keby to bol jeden z mojich prvých Bergmanov asi hodnotím inak, takto mi stále ostávajú v pamäti iné skvosty...(3.8.2010)

  • Madison
    ***

    Z ostrovnej trilógie (Hodina vlkov, Hanba) je práve posledná Náruživosť najmenej záživnou snímkou, aj keď mu citový prepletenec nijako neuškodil. Bergmann zase vsádza na ženské vnútro a vynára z neho tie najintímnejšie kúsky tvoriaci rámec dokonalej ľudskej bytosti. Ktorými ale hlavní protagonisti z pohľadu kritického okolia rozhodne nie sú. Zaujímavá polemika a koniec koncov, Bergmannove subjektívne teórie sú mnohokrát práve mojou krvnou skupinou. 70%(17.4.2010)

  • GodComplex
    *

    Tuhle temer odpadni nudu odmitam respektovat a nebudu tomu nadrzovat jen proto, ze to natocil Bergman. Naopak, reziser, ktery je schopny natocit vyborne umelecke filmy ala Sedma pecet, by se mel o to vice stydet za podobny trapas. Naruzivost je v porovnani s tim pouhym filmovym cvicenim nekde na vesnici. Vizualne je to osklive, zvukove amaterske a hudba? S tou se Bergman ani neobtezoval a pro jistotu zde vubec zadna neni. Elitni SWE herecke obsazeni v cele s Max Von Sydowem a blondynama, kterym oci zari az neprirozene modre je zbytecne, protoze scenar je o nicem a udajne skvely charakterovy rozbor vas nedokaze prinutit ke spetce zajmu ani kdyby vam za to Bergman zaplatil. Oficialni text distributora “Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu” je pomerne povedena parodie. Docela zacinam chapat tu nudu ve filmech Woodyho Allena - Bergman byl jeho vzorem a pokud Woody vzhlizi ke kusum jako tenhle, pak mozaika zacne zapadat a vse zacne davat vyssi smysl ultimatni nudy. Krome vtipneho zjisteni, ze "konec" se ve svedstine rekne "slut" vas na tomhle filmu nema sanci zaujmout vazne skoro nic. 1/10(21.6.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace