Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krátkometrážní
  • Akční

Recenze (2 291)

plakát

Wind (2019) 

(Spoilery!) Jako bych znovu viděl před očima ožít dojemný příběh Bing Bonga a Joy, který též pochází z pixarovské dílny. Wind osloví jak dětské publikum svou hravostí, tak i to dospělé svou vyzrálostí. "Take yourself to the moon for me!"

plakát

Float (2019) 

"Why can't you just be normal?!" Float upřímným, byť maličko podbízivým způsobem poukazuje na to, jak naši nejbližší, ale i okolí může reagovat na jinakost, která je nám však vlastní a přirozená a činí z nás to, čím jsme.

plakát

Solastalgie (2020) 

(AFO 2021) Jedná se v podstatě o takřka dvacetiminutový dronový (a po chvilce dost možná monotónní) přelet nad lomem u Maastrichtu, doplněný o komentář lidí, kteří mají k tomuto místu rozličný vztah, přesto oplývá Solastalgie určitým kouzlem, na čemž měla jistojistě podíl právě kamera a nepatrná hudební stránka.

plakát

To nedopočítáš! (2020) 

(AFO 2021) Při sledování jsem si nemohl nevzpomenout jak na středoškolské matematické peklo s limity a nekonečnem, tak na speciální epizodu Simpsonových o černé díře. Nekonečno je fascinující a děsivé zároveň - asi tak jako možnost, že by se z člověka mohla při blízkém kontaktu s černou dírou stát obří lidská špageta.

plakát

Institut (2020) 

(AFO 2021) Z Glandienova filmu mám poněkud smíšené pocity: Na jednu stranu mě zaujal nápad převést reálný rozhovor do animované podoby, přičemž měl divák možnost letmo nahlédnout pod pokličku kolumbijské (a tím vlastně i světové) snahy o biodiverzitu, na druhou stranu tomu však podráží nohy veskrz nepovedená animace - zejména v případě Brigitte Baptiste, z níž navíc lezly informace jako "z chlupaté deky" (chápu, že angličtina není její mateřština, ale i tak).

plakát

Člověk a světlo (2020) 

(AFO 2021) "Lidé, spěte!" - "Člověk a světlo" se v nejednom bodě překrývá se starším snímkem "Červená, zelená, modrá", který byl k vidění na AFO 2020. Hynek Medřický opět zavádí diváky do světa světel a nabádá k obezřetnosti vůči umělému osvětlení, které možná pěkně vypadá, ale může nám i výrazně uškodit.

plakát

Rodina na baterky (2021) 

Terminátorská vzpoura strojů po mitchellovsku - s (daleko) nižším ratingem, ale o to větší porcí (ne)všední zábavy. Rodina na baterky - podobně jako Spider-Man: Paralelní světy - zaujme a ohromí neokoukanou animací, která v sobě mísí i hrané sekvence a různé animované formáty. Základní příběhová kostra o záchraně světa není nic nového, avšak nápaditě využitá animace, ale i způsob vyprávění povznáší snímek z prvoplánového průměru. Člověk sice tuší (i ví), jak to celé skončí, i tak jsem se ale nechal pobavit a dojmout příběhem o extrémně šáhlé rodince, již stmelila technologická apokalypsa. Nejvíce mě rozesmál "prasopsí bochník" Monchi a otcova konfrontace s internetem. Slabší čtyři hvězdičky!

plakát

Koukej, zvuky Amazonie (2016) 

(AFO 2021) Thomasův "snímek" by se dal do jisté míry pojmout jako synestetický experiment, v němž jsou zvukové projevy tropických zvířat spojeny s nějakým vizuálním ztvárněním. Chvílemi jsem měl pocit, že sleduji replikaci virů v těle, chvílemi zase nějaký upgradovaný spořič obrazovky, občas mi některé 3D obrazce připomínaly "emzáky".

plakát

Hysterická dívka (2020) 

(AFO 2021) Kdo by neznal Sigmunda Freuda a jeho četné studie - byť jen povrchně, jako třeba já. Zaujal mě formát filmu: Jedná se v podstatě o rekonstrukci "případu hysterické Dory", jež je proložena množstvím záběrů s odkazy na různé filmy, soudní procesy, zpovědi, ale i dobové záznamy se slavným psychologem. Někdy je opravdu složité zachytit pravdu tak, aby byla objektivní ze strany posuzovatelů, avšak zároveň subjektivní s ohledem na individuum, jehož se týká.

plakát

Vychladlý případ dinosaura (2020) (TV film) 

(AFO 2021) "Nikdy nejste tak naživu, jako když zemřete." - Skupina vědců se za pomoci svých znalostí napříč různými obory a prostřednictvím moderních technologií snaží objasnit příběh neuvěřitelně zachovalé fosílie nodosaura, jež čekala přes 100 milionů let na objevení. V průběhu řešení "případu" se objevují a zároveň vyvracejí různé teorie a hypotézy, jak vlastně zemřel či mohl zemřít zkoumaný nodosaurus. Ve výsledku nabízí film uspokojivé rozuzlení, i když je třeba mít na paměti, že se stále jedná o dohady, pohřbené desítky až stovky let pod zemským povrchem. Jakožto skalní fanoušek dinosaurů jsem si však naplno užíval tento výlet do prehistorických časů, okořeněný špetkou "krimi-pátrání".

Reklama

Reklama