Kamera:
Antoine SanierHudba:
GrandbrothersHrají:
Vincent Cassel, Reda Kateb, Hélène Vincent, Bryan Mialoundama, Alban Ivanov, Aloïse Sauvage, Marco Locatelli, Darren Muselet, Catherine Mouchet (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Bruno (Vincent Cassel) vede spolek pro autistické děti a dospívající, jejichž případy jsou tak komplikované, že je všude jinde odmítli. Jeho nejlepší přítel Malik (Reda Kateb) učí mladistvé ze sociálně slabých rodin, jak se o tyto děti starat. Přes 20 let žijí Bruno a Malik ve světě lidí, s nimiž si společnost neví rady. Přesto je neopouští optimismus a smysl pro humor. Ať už jejich autistický klient podesáté zastaví pařížské metro ve špičce, nebo kvůli práci v podstatě nestíhají osobní život. Bohužel hrozí, že bude Brunova organizace zrušena, jeho neotřelý přístup se totiž nelíbí každému. Brunovi a Malikovi tak nezbývá než přesvědčit úřady, že má jejich práce smysl. (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (166)
O problémech se začleněním autistů do společnosti, očekávaném konfliktu s generální inspekcí, obavách rodičů, kdo se o jejich děti později postará a především o lidech, kteří nezištně žijí svůj život pro druhé. Na rozdíl od Nedotknutelných, a teď si s dovolením půjčím výraz od Faidry, vyvanul puch „navoněné zdechliny“ a stojí za tím větší míra civilnosti a zacílení do společenských vrstev, s kterými se lze lépe ztotožnit. Navíc tradičně perfektní monsieur Cassel a hudba, která umí ve spojení s obrazem vyvolat emoce. Když člověk vidí, jak je toto poslání i u nás státem podhodnoceno a zároveň ví o roční gáži osvětimanského dickheada z Hradu, dělá se mu zle a nejraději by mu nablil do ksichtu (nebo alespoň skartovačky).. ()
Pokud si někdo pustí film proto, že se chce zasmát při další z francouzských komedií, bude s největší pravděpodobností zklamán. Diváka čeká drsná realita ze života lidí, pečujících o malé, velké i věčné děti s vážným psychickým postižením. To, co měl film sdělit, tedy objasnit problematiku, svízele a těžkosti, s jakými se rodiče a organizace při každodenní práci s těžce hendikepovanými potýkají, se povedlo velmi dobře. S kritikou vůči nechápající společnosti a s laskavým nadhledem ke klientům pečující neziskovky. Všichni herci hrají jako o život a Vincent Cassel tady předvádí zřejmě jeden ze svých nejlepších výkonu. Ta role mu ohromně sedla. ()
Názov filmu je taký občas používaný eufemizmus pre obrovský problém pre človeka, jeho rodinu a aj pre celú spoločnosť. Riešenie problému starostlivosti je ťažké aj pre veľké a bohaté štáty ako Francúzsko a škoda hovoriť, ako je to u nás. Stačí si pozrieť správy, keď sa venujú zdravotníctvu, alebo hoci občas aj Rozborila s jeho reláciami, akokoľvek niekto nemá rád citové vydieranie, aby sa vedelo, ako takíto Výnimoční ľudia žijú. No ale naspäť k filmu, ktorý sa chvíľami tvári, že je autizmus takmer liečiteľný a vylieči ho, keď už nie vľúdny a chápavý prístup, tak pestrá rasová a náboženská zmes ošetrovateľov. No to je novodobé Francúzsko, na to si len treba zvyknúť. –––– Zase někdo omylem zatáhl záchranní brzdu. –––– Co s ním bude, až já nebudu? ()
Dobry film s velkym lidskym presahem. Jde videt, ze reziserske duo ma socialni citeni, nikomu nic nevnucuji a zbytecne nikoho nelituji. Nejlepsi byla konfrontace se statni kontrolou. Cassel tradicne dobry herecky vykon, prijemne prekvapil i Reda Kateb, ktereho jsem videl ve filmu poprve. Nez jsem sel na tento film, precetl jsem si pouze obsah na teto strance a zanr. Sliboval jsem si od toho poradnou komedii a ono nic, ciste socialni drama... Nevim, kdo urcuje zanr, ale to kolem komedie ani neslo. Takze klamani zakaznika.-). Jo, kde je konec francouzskym komediim, ktere provazely me detstvi? Bez ohledu na zanr, se jedna o uplne jinou zemi nez pamatuje takovy Funes... Videno v ostravskem Artu, deset divaku. ()
Kdyby tento příběh byl ještě o kapánek slumečnější, tak bych se spálila i přes monitor. Je sice pravdou, že se film zaobírá tématem, kterému nelze nefandit, ale nereálnost chování některých zúčastněných je tristní (a tím nemyslím všechny ty postižené), Tempo příběhu je líné a mdlé a film trpí až velkou doslovností s mírným tahem na uspání. Tudíž pominu li fakt, že scénáristická a režijní dvojice Olivier Nakache, Eric Toledano se pokusila o reálné vykreslení nereálného spojení lidí, kterí by se za normálních okolností nejspíše nesešli, což se jimrelativně povedlo a zaměřím se na komediální stránku, tak kde nic, tu nic. Jako klad bych vyzdvihla upozornění na to, že by bylo na místě,kdyby úředníci začali používat zdravý rozum a kdyby se konečně už zákony nemíjely s realitou. Jako film mne to ovšem nebavilo. Za mne max dvě hvězdy. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (8)
- Olivier Nakache vysvetlil, že: „Bolo nemysliteľné, aby sme mali hercov, ktorí by hrali mladých ľudí s autizmom. Scény vo filme boli všetky zažité v realite a mali sme skutočných supervízorov a skutočných autistov, ktorí hrali vo filme, ktorý mieša realitu a fikciu.“ (Arsenal83)
- Film bol odvysielaný v 47 krajinách. (Arsenal83)
- Príbeh a postavy Vincenta Cassela (Bruno) a Reda Katebu (Malik) sú inšpirované prácou dvoch pedagógov (Stéphana Benhamoua a Daouda Tatoua) zaoberajúcich sa autistami, ako aj ich existujúcimi asociáciami: Mlčanie spravodlivých (vo filme: Hlas spravodlivých) a Relais Île-de-France. (Arsenal83)
Reklama