poster

To musí být nebe

  • Francie

    It Must Be Heaven

  • Německo

    Vom Gießen des Zitronenbaums

  • Kanada

    C'est ça le paradis ?

  • Turecko

    Burası Cennet Olmalı

  • anglický

    It Must Be Heaven

  • Slovensko

    To musí byť nebo

Komedie

Francie / Katar / Německo / Kanada / Turecko / Palestina, 2019, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mmirri
    ***

    Aby mě někdo nutil přemýšlet takto nenuceným způsobem, to je vskutku umění. Beze slov, lehýnce a s jemným úsměvem plyne příběh a obyvatel “západu” jen kouká, k jakým absurdnostem přivedl svůj život, kulturu, společenské způsoby. Ale podivně si žije i “východ”. Spolu s autorem se na sebe navzájem můžeme mile usmát a dovolit si porozumět.(3.3.2020)

  • Marrdaa
    *

    Chtěl bych tímto nezávisle podpořit nově vzniklé Kino/bar Přítomnost na Žižkově, kde si ke sledování můžete objednat osvěžující míchané drinky, víno, pivo ale samozřejmě i nealko a nějaký snack, aniž byste rušili ostatní. V kině totiž funguje silent menu, díky kterému vám obsluha donese přesně to, co si přejete, aniž byste museli vydat hlásku. Vše krom vstupného zaplatíte až při odchodu. Díky tomu dávám tomuto snímku jednu hvězdičku, protože jinak by to byl čistý odpad. Vykonstruované, nevtipné, artové a především nesmírně nudné.(2.7.2020)

  • Psice
    ****

    Tohle musí být nebe je pro mě jednou velkou transkulturní komedií, kterou charakterizuje nadhled ve spojení se smyslem pro absurditu. Elia Suleiman obsadil sám sebe do ústřední role jakéhosi němého, ale přesto dost výmluvného průvodce roztodivnými situacemi. Ať už je Suleiman ve své domovině, nebo na cestách po Francii či USA, vždy se ve všech třech kulturách odkudsi vynoří jakýsi jednotící prvek. Ono totiž ve finále není na koho ukázat, protože MY vlastně děláme totéž, co ONI, na které s opovržením ukazujeme. Rozdíl je tedy jenom v tom, že TO děláme jinak (třeba jen méně viditelně). Suleiman je zkrátka perfektní pozorovatel detailů a navíc vůbec netroškaří, takže dokáže tyhle nepatrnosti (které však zásadním způsobem hýbou kulturou) patřičně zvýraznit. Suleiman má navíc dar dívat se na svět očima dítěte, což se nebývale otisklo i do tohoto snímku a propůjčilo mu krásnou lehkost.(22.6.2020)

  • Arsenal83
    **

    Čakal som na ten moment, kedy sa mám začať smiať, a ono to nikdy neprišlo, len nejaké záblesky úsmevu, ale to je tak všetko. Film má veľmi málo dialógov, vlastne takmer žiadne a bez toho to je maximálna nuda. Mne podivný pohľad pána v okuliaroch, ktorý vyzerá, že má všetko na háku, na zábavu nestačil.(4.6.2020)

  • xxmartinxx
    **

    Na sebeprezentaci Eliy Suleimana coby člověka, který se tváří, že mu svět něco dluží, mi je něco krajně nesympatického. Celý film tráví tím, že neslovně soudí karikatury, které sám vymyslel (mimochodem poměrně obstarožní a povrchní karikatury), aniž by vyjádřil zájem o cokoliv krom okukování ženských zadků, což ve mně evokuje něco, co by natočil Jiří Menzel někde mezi Králem a Donšajny.(2.7.2020)

  • Elia Suleiman

  • - V produkčním studiu v Paříži, kde Eliovi zamítnout produkovat jeho snímek o Palestině, visí na zdi plakát s českým titulem „Sněženky“. (Candice)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 24. května 2019 na filmovém festivalu v Cannes. (Stoka)

  • - Hlavní postava, Elia Suleiman, za celý film promluví jen v jedné scéně, a to, když newyorskému taxikáři vysvětluje, že Palestinec z Nazaretu. (Candice)