Reklama

Reklama

Adam

Trailer 1
Maroko / Francie / Srbsko, 2019, 98 min

Obsahy(1)

Abla provozuje malé pekařství v Casablance, kde žije společně s osmiletou dcerkou Wardou. Jednoho dne u jejích dveří zaklepe Samia, která se marně snaží sehnat práci a přístřeší. Osamělá žena v pokročilém stupni těhotenství těžko nalézá v konzervativní marocké společnosti zastání. I Abla napřed příkře odmítne, ale nakonec přeci jen neochotně nabídne pomocnou ruku. Mezi ženami, které jsou zvyklé bolest maskovat hrdostí, se začne rodit silné pouto. V poetických kulisách malého pekařství rozehrává Maryam Touzani v mistrně zrežírovaném debutu Adam svou neokázalou poklonu ženské síle, touze a vytrvalosti v podmínkách nesvobody a represe. (Artcam Films)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (9)

Othello 

všechny recenze uživatele

Ultimátní kompilace festivalových klišé. Dvě single ženy v arabském světě se pomalu sbližují skrze jídlo a děti. To vše snímané v neustálých detailech, protože foťák se stabilizátorem už dneska nic nestojí. V posledních 160 minutách jsem se musel jít omluvit Tarkovského Nostalgii. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý příběh nám nejdříve představí Samiu (Nisrin Erradi), mladou těhotnou ženu, jež se ocitá v marocké Casablance bez jakéhokoli zázemí. Kvůli jejímu stavu ji nikdo nechce přijmout do práce ani do domácnosti, nakonec se jí ujme přísná pekařka Abla (Lubna Azabal). Ta žije sama s osmiletou dcerou Wardou (Douae Belkhaouda), provozuje malé výdejní okénko s domácím pečivem a po smrti manžela se zatvrdila před světem i sebou samou. Jak už to v podobných příbězích bývá, náhodné setkání oběma ženám převrátí život naruby. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Křehká studie charakterů dvou žen které spojí osud, aby si vzájemně pomohli v těžších životních situacích, aby změnili negativní přístup k okolnostem, které je obklopují. Dalo by se namítat, že tato premisa mohla být součást košatějšího příběhu se zajímavější zápletku, ale je to tak psychologicky přesné a tak skvěle zahrané, že si to samo se sebou vystačí až k divákově dojetí. A to si postavy jen povídají, vnímají se a reagují na sebe. [Cannes] ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Subtilní, intimní a jemný film o síle mateřství a o proměňujícím se vztahu dvou silných žen, jež v nelehkých podmínkách zakrývají své utrpení vytrvalou pracovitostí a navzájem si vypomohou k pozitivnějším vyhlídkám na vlastní budoucnost, vyniká hereckými výkony hereček v hlavních rolích, pevně uchopenou režií a citlivým vnímáním detailů. Dějově jde však pouze o jednoduchou a nedramatickou charakterovou studii, která plyne pozvolně a prakticky bezkonfliktně až k utlumenému emocionálnímu finále (vrcholícímu dlouhou pasáží věnovanou hrdinčinu souboji s mateřskými city, které si odmítá připustit, ale je jimi nakonec přemožena), jehož síla je v závěru již poněkud ředěna zdlouhavým oddalováním nevyhnutelného. ()

honeja 

všechny recenze uživatele

Krásný film! Nepotřebuje moc slov, vystačí si se skvělou kamerou, vynikajícími hereckými výkony hlavních protagonistek (malá Douae je perfektní!) a jednoduchým, ale velmi silným příběhem. Na hodinu a půl se přesunete do Maroka a budete napjatě sledovat příběh dvou statečných žen bojujících se svým těžkým údělem. Film se nese v klidném, poetickém duchu, nikam nespěchá, hraje si s detaily, místy vykouzlí úsměv na tváří, jindy dojme, nic nezastírá, ale přitom nehraje přehnaně na city. Jsem moc rád, že jsem ho viděl. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (11)

  • Film nemá žádný soundtrack. Slyšíme pouze hudbu z rádia a zvuky, které slyší hlavní postavy (televize, sousedi, kroky, dýchání atd.). (honeja)
  • Lubna Azabal (Ablah) a Nisrin Erradi (Samyah) strávily mnoho hodin s jedním místním pekařem, aby se naučily dělat pečivo, které vidíme ve filmu. Pro režisérku Maryam Touzani bylo klíčové, aby tuto činnost opravdu zakusily a mohly tak lépe proniknout do svých postav. (honeja)
  • Příběh je inspirován skutečným zážitkem režisérky Maryam Touzani. Jednoho dne na dveře jejich domu v Tangeru zaklepala žena v pokročilém stádiu těhotentsví a prosila je o práci. Maryamini rodiče se rozhodli znavenou ženu u sebe ponechat, dokud neporodí. (honeja)

Reklama

Reklama