Reklama

Reklama

Vášeň Anny Magnaniové

  • Francie La Passione di Anna Magnani (více)
Francie / Itálie, 2019, 60 min (Alternativní 52 min)

Obsahy(1)

Portrét první dámy italského filmu, jíž ležel u nohou svět... „Zdá se, jako by vůbec nehrála, je naplno přirozená. Nebojí se být taková, jaká je, i se všemi nectnostmi. Ona to tam prostě bouchne,“ říká o své oblíbené herečce, kterou si sama zahrála na divadelních prknech, česká herečka Simona Stašová. Řeč je samozřejmě o italské hvězdě Anně Magnaniové (1908–1973), jejíž kariéra je spjata především s režisérem Robertem Rossellinim. Její výkon v dramatu Řím, otevřené město je nezapomenutelný, ale celosvětového uznání v podobě Oscara se jí dostalo až v roce 1955 za výkon v americkém snímku Tetovaná růže. Spolupracovala s velikány italské kinematografie. Kromě Rosselliniho (s nímž žila do té doby, než jí ho přebrala Ingrid Bergmanová) to byl Federico Fellini, Pier Paolo Pasolini, Mario Monicelli, Luchino Visconti či Jean Renoir. (Česká televize)

(více)

Recenze (6)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

V podstate dokonalý dokument, ak opomenieme, že ide o čisto kariérny sumár a osobný život tejto herečky sa nerieši alebo dáva len do úzadia. Táto žena mala charakteristické permanentné kruhy pod očami už od narodenia, toho sa nikdy nezbavila, a teda na rozdiel od iných talianskych krások typu Sophia Loren nikdy nemohla staviť na svoj vzhľad či dekolt. Aj preto sa z nej stala charakterná herečka, ktorej výraz sa stal uhrančivým. Dokument veľmi dobre ukazuje prierez jej hereckých angažmánov a výkonov a v jej otvorenej spovedi na konci zaznel na otázku, či sa bojí smrti zaujímavý výrok: „Áno. Smrť je nespravodlivá, pretože o nej vieme. Mali by sme zomrieť rovnako nevedomky a s nehou, s akou sme sa narodili.“ ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

V dokumentu se podařilo plně postihnout rázovitou a nezkrotnou italskou ženu, neuchopitelnost a živelnost její osobnosti. Byla jak živel sám, do něhož byl každý vtahován nezávisle na své vůli, uchvácen, pohlcen. A současně je symbolem ne hezkosti, ale skutečné robustní ženské krásy. Zřejmě ji tak vnímali i její současníci včetně těch nejlepších. To všechno tento dokument dokázal nejen postihnout, ale i plasticky vyjádřit. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Poněkud povrchní portrét herečky, na kterou by se nemělo zapomenout. V dokumentu jsou však pracovní i osobní linka často nedořečené. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama