Reklama

Reklama

The Vigil

Trailer 3

Obsahy(1)

Muž, který přes noc hlídá zesnulého člena své bývalé ortodoxní židovské komunity, se ocitá naproti zlovolné entitě v elektrizujícím celovečerním debutu spisovatele a režiséra Keitha Thomase. (JasonCZ)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (27)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Hlídat jednu noc zemřelého, aby jeho duše došla klidu, se zdá jako brnkačka. A když si Jakov může takto vydělat 400 dolarů, po krátkém smlouvání práci přijme. Jenže netuší, že zemřelý se zapletl s temnotou, která ho chce opustit až nyní....což je smrtelné nebezpečí pro každou nalomenou duši v blízkém okolí. Trochu mi to evokovalo ruský Vij a popravdě konec jsem čekal naprosto opačný, páč k němu to směřovalo. Ten film není vyloženě špatný, ale i přes běžnou stopáž působí chvílemi nekonečně. Tedy já se úplně nenudil, ovšem svižnost by snímku prospěla. Možná zkrátit o čtvrt hodiny. Jakov je až příliš lehkovážný - místo četby modliteb si dopisuje po telefonu (což je při tomto obřadu zakázané a on to ví) a navíc si i schrupne! V napětí mě po dlouhou dobu drželo hlavně přikryté tělo, jelikož jsem pořád čekal, kdy se zvedne. V několika chvílích byla hudba mrazivá a epická, v momentech lekaček neskutečně úděsná až na hranu snesitelnosti - ale proč ne. Slušný vizuál a líbil se mi nápad s tím, jak není možné opustit dům. Být jiný konec hodnotil bych i výše. Slušný průměr na jedno podívání, mainstreamového diváka však asi neosloví vůbec. ()

RUSSELL 

všechny recenze uživatele

Zdálo se, že by The Vigil mohl být konečně první pořádný horor vycházející z židovských tradic, mýtů a pověr. Ve výsledku jde pouze o další nepříliš invenční démonicko-duchařský horůrek, který zcela zadupává svůj potenciál. Přitom úvod vypadal slibně – první třetina je vcelku povedená a dokáže diváka vtáhnout do dění a vzbudit v něm očekávání strachu z toho, co se záhy bude dít. Jakmile se ale něco opravdu začne dít, tak celý film bohužel selhává a padá do totálního průměru. Napětí a atmosféra jsou místy budovány poměrně slušně, ale skoro vždy to velmi rychle vyšumí do prázdna. Ani jednou mě to nedokázalo chytit pořádně za koule a překvapit mě něčím nevídaným. Jsou zde veškerá možná klišé, která v podobném hororu lze čekat – ať už jde o různé dějové berličky, nudné lekačky či hrdinův boj s vlastním traumatem. Žádná tvůrčí hravost, neotřelý způsob strašení, prostě nic. Asi to mohlo být i mnohem horší, ale žádná oslňující pecka to rozhodně není. Při nejlepším jde o čistě průměrnou záležitost, ale já ji tu třetí hvězdu nedám, jelikož mě hrozně štve ten z okna vyhozený potenciál na strhující atmosférickou nálož s židovským démonem. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k mé slabosti pro všechno židovské jsem ocenil námět, líbila se mi atmosféra a sedl mi i představitel tzv. shomera. hlídače mrtvých. Ale Thomas daná pozitiva nedokázal využít. Hlavní hrdina se sice bojí moc hezky, ale předmět jeho strachu tu prakticky není vyjádřen a to mi postupem času vadilo čím dál víc. Film se vlastně omezil jen na plahočení se po domě, pocení a zrychlené dýchání. Těch pár lekaček nestojí za řeč a bubák se tu vlastně jen mihne. Škoda. 40% ()

tron 

všechny recenze uživatele

Strašný horor, ktorý vôbec nezačína zle (skôr naopak), ale postupom času ho máte (i kvôli nesympatickej hlavnej postave a ustavičnému „hučaniu“) po krk a želáte si, aby už bol koniec. Čo je dosť smutné, lebo židovská mytológia zjavne disponuje zaujímavými hororovými momentami a mohlo by byť zaujímavé natočiť o nich kvalitný horor. To však nie je prípad The Vigil. ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Klasický horor se strašidelným domem, duchy a démonem, v němž hlavní hrdina – mladý muž, jehož trápí trauma z minulosti i nedostatek financí – vezme za vděk jednorázovým kšeftem jako strážce mrtvého člena židovské obce (což je součást tradice), aniž by tušil, jaké zlo se to na něj bude snažit z mrtvého těla přeskočit. Snímek po solidní expozici celkem rychle sklouzne do hororové rutiny a série standardních lekaček, která využívá židovské elementy jen sporadicky a povrchně a místo toho se upíná k laciným klišé. Napětí je budováno celkem hutně (ačkoli pouze v rámci jednotlivých scén), řada pasáží je patřičně mrazivá a košer kamera hezky pracuje s tmou, to ale vystačí sotva na mírný nadprůměr, oproti slibnému námětu až překvapivě generický a s příliš uspěchaným koncem. ()

Galerie (43)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno