Reklama

Reklama

Mary Steenburgenová jako spisovatelka hledající literární inspiraci na Floridě... Rok 1928. Dvaatřicetiletá newyorská novinářka Marjorie K. Rawlingsová nepříliš úspěšně píše povídky situované do středověku. Jednoho dne se rozhodne, že zcela změní svůj život. Proto zakoupí pomerančový sad na Floridě, aby měla klid na práci. Její představy a plány se sice poněkud rozchází se skutečností, zato tu nachází prostředí, jemuž dobře rozumí. Právě povídky, které zde Rawlingsová napíše – začnou noviny otiskovat... Životopisný příběh natočený známým hollywoodským tvůrcem Martinem Rittem zaujme prostředím krásné floridské přírody. (Česká televize)

(více)

Recenze (19)

peproch 

všechny recenze uživatele

Ono je to vlastně nevhodné označit tento film jako drama, protože tu o drama vůbec nejde. Dramata možná prožívají vedlejší postavy příběhu, daleko vhodnější je představit tento snímek jako idylu. Protože právě o to jde, drama Marjorie zažila již v rámci expozice, odešla od manžela, z městského prostředí, z nesvobody. Nalezla venkov, nové, idylické vztahy, bytostná přátelství, její ženská emancipace je i autorskou emancipací, role přírody, role venkova.... však to z české literatury znáte. Kdo tedy čeká jakékoliv byť jen náznaky napětí, bude zklamán. Takže hodnotit lze jen to, jak se tvůrci a protagonisté zhostili tématu a rolí. A český dabing hooodně kazí lyrismus i autentický dojem. Je to film, na který se dívejte se svou osmdesátiletou mamkou nebo tchyní v nedělní podvečer. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Mírně nudně zpracovaný životopis mně neznámé autorky jsem už kdysi viděla a uvědomila si to až v polovině filmu. Tak zhruba takový dojem na mně snímek zanechal. Postava autorky mi byla nesympatická, taková sobecká vzdorovitá otrava, i když jí neupírám, že pro svůj cíl stát se spisovatelkou byla ochotná dost zabojovat. Souhlasila bych ve všem s jejím nakladatelem, který odmítal její gotické romány a kývnul jí až na reálné příběhy lidí, kteří jí obklopovali v divočině, kam se přestěhovala. S tím rozdílem, že já bych chtěla, aby je napsal někdo jiný. Protože v komentáři využité citace z jejího díla byly zoufale sentimentální. SHRNUTÍ: Kterak grafomanská alkoholička našla inspiraci v džungli. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jo, jo, zenske filmy mal uz Vincente Minnelli, a to konkretne The Cobweb 1955 a Soma Came Running 1958, tu na zas zensky film natocil aj Martin Ritt /Edge of the City, Parizske Blues/. A je to nuda, nic sa tam nedeje, ona je neuspesna spisovatelka a isla do akehosi mesta X hladat klud k svojej praci. Toto je zas nieco, pri com sa bude laik -nedouk xmrti nudit a myslim si, ze toto je o5 nieco pre vystudovane filmove teoretiky -elitari : 20 % ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

I tady nechybí báječná jižanská atmosféra, ale nezlobte se romantici a básníci na mě, celý film se tam nic pořádnýho neděje. Koloušek utekl, sežere nám mrkev, půjdeme ho picnout, ne já ho kámo nechci picnout, mám ho ráda... Zdlouhavé prázdné nic, s hezkou hudbou a lokalitami. Dabing ČT 1996 (Jarmila Švehlová v 85 % dialogů). ()

jaanyna odpad!

všechny recenze uživatele

No co zase tohle bylo za slátaninu? Spisovatelka (???) utekla od manžela z New Yorku (!!!) do chatrče na břehu bažiny plné aligátorů, kteří tu pomatenou ženštinu bohužel nesežrali, i když tomu šla několikrát naproti. Ale není to film o aligátorech, je to o kolouškovi nebo srncovi nebo co to bylo a o divných lidech. Sama spisovatelka byla tak nehezká, že si mohla dovolit bejt protivná a proto se do ní okamžitě zamiloval první chlap, o kterého na té Floridě zakopla. Ona ho nechtěla-chtěla-nachtěla-chtěla atakdále. Pak se tam asi sedmdesát pětkrát zopakuje, že by měla psát o těch lidech tam a ona nakonec o těch lidech píše. A pak je konec filmu. ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama