Režie:
Tim RothScénář:
Alexander StuartKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Simon BoswellHrají:
Annabelle Apsion, Kate Ashfield, Lara Belmont, Colin Farrell, Aisling O'Sullivan, Tilda Swinton, Ray WinstoneObsahy(1)
Patnáctiletý Tom (Freddie Cunliffe) se nedávno se svými rodiči a o tři roky starší sestrou Jessie (Lara Belmont) odstěhoval z Londýna do Devonu. Otec (Ray Winstone) si zkouší najít nové zaměstnání a matka (Tilda Swinton) je v pozdním stádiu těhotenství. Na cestě do porodnice ztrácí otec kontrolu nad automobilem, který havaruje a převrátí se; až na malé oděrky z této nehody naštěstí vyjdou všichni nezraněni a nový člen rodiny spatří světlo světa právě na místě nehody. Jednoho večera se Tom na cestě z nákupu náhodou stane svědkem podivného chování otce k Jessie. Když se jí však na to Tom ptá, ona všechna obvinění vehementně odmítá...
Režijní debut Tima Rotha. Podle románu Alexandera Stuarta. Film byl oceněn mnoha cenami - mezi jinými Evropskou filmovou cenou za nejlepší film v roce 1999. (Pohrobek)
(více)Recenze (41)
Síla, neskutečná síla, která zabrnká na ty nejskrytější struny i toho nejotrlejšího diváka - a že to říkám zrovna já, také něco znamená. Válečné pole v pravém slova smyslu - ne válka armád, nýbrž válka v rodině, válka ve svědomí, válka otce proti životu jeho dcery. Incest jako ten nejstrašlivější skutek ve své zdrcující nemilosrdné síle. Čin, který nelze odpustit. Čin, který nelze odčinit. Čin, s nímž se nelze vyrovnat. Situace, z které není cesty, není návratu. Sympatie jsem si však nevytvořil k žádné straně. Toto není film o obětech a vinících, toto je krutá freska vytesaná do nejbolavějších možných míst. ()
Tak toto bylo hodně silné kafe. Tim Roth ukázal, že kromě svých hereckých schopností oplývá i režisérským umem. A to takovým, že jsem až hleděla. Příběh se odehrává někde u pobřeží Anglie, takže deštivé a větrné počasí se zamračenou oblohou je přítomno po celou dobu. I díky tomu je pro diváky připravena poctivá porce depresivní atmosféry, která na mně padla již v úvodu filmu a vytrvala až do hořkého konce. Drsný a syrový portrét jedné dysfunkční rodinky. Synek se celou dobu tváří jako masový vrah, přemýšlím, jestli jsem za celý film v jeho obličeji zahlédla jakékoliv známky nějakého výrazu, či emocí. Dcerka celý snímek probrečí a má také proč. Tatínek je zvrhlý úchyl, který je ovšem natolik "ohleduplný", že se na své dceři ukájí tak, aby nezapříčinil početí. Tilda Swinton je originální a zvláštní herečka a role zde jí byla jako šitá na míru. Vidět její mlékem naditá obrovská prsa a kypré tělo po porodu mi přišlo jaksi podivně ošklivě-fascinující. I když to asi není ten nejlepší výraz, jak mé dojmy zformulovat:) Colin Farrell, který je tu ještě mladé ucho, vypadal, že je jediná normální postava v této ukázce rodinných zvráceností. ()
Komorní rodinné drama, dosti depresivní a dosti ponuré, kde se mimo jiné děje to, že otec zneužívá dospívající dceru, o čemž ví její bratr a těžce to snáší, což se sestrou řeší zvláštním způsobem. I když.. nakonec to vyřeší způsobem docela pochopitelným. No, nevím, je to takové drama vedoucí odnikud nikam. Navíc se vše odehrává v deštivém prostředí anglického venkova, tedy spíše úplné samoty. Celá rodina je víceméně izolovaná od světa v jejich domě na pobřeží. Byl jsem z toho akorát v depresi, nic víc. Ale asi to tak mělo být, asi to tak bylo myšleno. A herci zvládli své úlohy na výbornou. Možná je to i na tři hvězdy, ale nechám to na dvou. ()
Rotha jako herce mám hodně rád, ale ta režie mu nejde. Povedl se casting. Všichni zahráli výborně včetně toho uhrovatého kluka a potěší i minirole mladého Colina Farella. Ale k čemu to všechno je, když scénář je odfláklý až běda a psychologie postav natolik všudypřítomná a hluboká, až to leze na nervy. Notabene v té relativně krátké stopáži je tolik hluchcých míst a zbytečných scén proložených plkáním o ničem. Za herce 30% a je dobře Rothe, že se držíš toho, co umíš. ()
"Tatínkova milovaná holčička" by snad v tomhle případě nechtěla být žádná normálně dospívající dívka. Není to příjemné, ale děje se to a já jsem pro ať se nad tímhle nezavírají oči. Nebylo to žádné umělé, přeslazené o ničem z čeho se mi akorát tak kroutí nehty na nohách, ale naprosto reálné což u Tima Rotha oceňuji. ()
Galerie (8)
Photo © Budapest Film
Reklama