Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Španělský koprodukční snímek se soustředí kolem tří hlavních hrdinů a jejich příbehů. Mateo (Álvaro Cervantes) pracuje jako strážce španělské hranice v marocké Melille a jeho denním chlebem je bránit uprchlíkům v nezákonném vstupu do země, což je pro něj také zdrojem jistého morálního dilemmatu. Gonzalo (Luis Tosar) již dlouho podmaňuje svůj život boji proti lovení slonů na slonovinu, nyní je ovšem na čase věnovat se i své rodinně, jmenovitě dceři Sandře (Anna Castillo), která má problém s drogami. A končně malý Adú (Moustapha Oumarou) po vraždě matky podniká strastiplnou cestu z Kamerunu do Španělska za otcem. Film z různých perspektiv představuje otázku odlišných priorit a komplexitu situace s uprchlíky, nebývalé hrůzy a naprosté odhodlání. (Candice)

(více)

Videa (25)

Trailer 1

Recenze (23)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Hmm, niekto sa tu chcel hrať na Iñárrita? No čo ja viem... Námetovo to malo potenciál, téma bola zaujímavá a aktuálna, čo je zrejme najväčšou prednosťou celého filmu. Kiežby sa to isté dalo povedať aj o scenári a dejovej línii. Formát troch príbehov, ktoré sa v určitých momentoch pretínajú, to má vždy veľký potenciál (hoci už to ani zďaleka nie je až tak originálne ako pred 20 rokmi). Adúho príbeh mi prišla ako veľká hra na city, a celé jeho putovanie mi prišlo dosť naivno-idealistické. Dejová línia pohraničnej stráže bola dosť nezáživná a v podstate zbytočná. Mňa osobne najviac zaujal príbeh Gonzala a jeho rozmaznanej dcéry, hoci aj tam by sa dalo pridať trochu viac na dramatickosti. Napriek tomu, že film mal citeľnú snahu hrať na city, tak ma dojali len dva momenty - let Adúho so sestrou, a prechod hraníc Sandry. Nuž, Iñárritu z Calva asi nebude (ale aj snaha sa cení). ()

srolyma 

všechny recenze uživatele

Na pozadí putování malého nebílého tlustoreta africkou krajinou se nás tvůrci snaží přesvědčit, že stavět zdi a ploty a bránit se přívalu těch 70 milionů jaderných fyziků, kteří chtějí za každou cenu obohatit naši primitivní evropskou kulturu, je prostě fujky. Vždyť se při přelézání plotu můžou říznout o ostnatý drát! Zajímavá je dějová linie s drsným ochráncem slonů, o jehož služby ale nikdo nestojí, protože neběloši prostě tlustokožce odjakživa masakrují, kly prodají a maso sežerou, a jeho drogově závislé dcerušky, kterou k tatínkovi do Afriky, kde se drogy válejí na ulici, poslali naprosto nesmyslně na detox. Tenhle příběh nemá se zbytkem filmu v podstatě vůbec žádnou souvislost a proto taky jako jediný za něco stojí. ()

Reklama

Mírouš odpad!

všechny recenze uživatele

Další masírka pro blbce na téma chudáci imigranti. S tímhle jděte do hajzlu, tohle vám nikdo nežere. Každej normální ví, jaká je realita. Jedou sem zadarmo bydlet a ukázat nám trochu tý jejich kultůůůůry. To v jejich řeči znamená vraždit nemuslimy, znásilňovat, krást a dýlovat drogy. To už se ale do propagačního videa nehodí, že? ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Uprchlíci jsou dnes u evropských filmařů oblíbeným tématem. A nejvíce se k tomu samozřejmě vyjadřují ty země, kterých se to nejvíc týká. Standardně Francie, často i Itálie a teď už koukám, že i Španělsko. Přitom ale v tomto filmu vypráví příběhy dva. Jeden z pohledu Španělů, druhý z pohledu imigrantů a i když je v nich kvalitativní rozdíl, zíráte s otevřenou pusou a přijímáte s pokorou fakt, že žijete v zemi, kde se Vás podrobné problémy rozhodně netýkají. ()

xxmurphyxx 

všechny recenze uživatele

Problémy sa riešia, neuteká sa pred nimi. Ničím výnimočný aj keď pekne natočený liberálny výplach o tom, ako sa malý Adú vybral na vandrovku. Pre mňa jedine pozitívum a dôvod, prečo som to dokázal dopozerať celé je Luis Tosar, tam to začína aj končí. Film je mozaika troch príbehov, prvý je o ceste malého černoška, ktorý je silou mocou strašne melodramatický a tlačí na pílu a citovo vydiera, čomu veľmi dopomáhajú clivé sláčikové tóny pomaly v každej scéne, kde sa malý černoško, prípadne jeho sestra či nový kámoš objavia. Druhý, vykresľuje problematický vzťah otca hraného charizmatickým Tosarom a jeho večne nadržanej a vyfetovanej dcéry no a posledný je čistá mimovládková agitka o úbohých, mierumilovných černoškoch migrujúcich z afriky smerom do európy za lepším životom, ktorým v ceste stojí hnusná pohraničná stráž a jeden veľký plot a divák sa má cítiť zrejme zhnuseny a pohoršený nad tým, ako si vôbec môžu dovoliť chrániť svoje hranice pred prílevom migrantov. Veď oni sú utláčaní, prenasledovaní a chcú nám všetkým dokázať, ako moc tu chcú pracovať a kultúrne nás obohatiť. Ale každý, kto aspoň nejakú chvíľu strávil v zahraničí v blízkosti černošskej či moslimskej komunity vie, čo to je za dobytok. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Filmovalo sa v Španielsku, Maroku a Benine. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama